Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har nylig fått meg ny jobb den 1 sept. og de kjører lønn den 10 hver mnd.

(Har timebasert lønn)

Jeg fikk ingen lønn for denne måneden. Er det naturlig at alt kommer til neste måned da? 

Anonymkode: 786e5...3ca

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, hvis du ikke får lønn 2 måneder etter. Vet noen har det.

Anonymkode: 5f250...112

Skrevet

Timelønn betales naturligvis etterskuddsvis utfra hvor mye du har jobbet.

Skrevet

hadde spurt hr. :) hos min jobb forskuddsbetaler de lønn fra første mnd. altså om jeg starta 1 august får jeg 12 august vanlig full lønn, så avregnes dette når man slutter.

Anonymkode: b840d...730

Skrevet
Blizz1 skrev (Akkurat nå):

Timelønn betales naturligvis etterskuddsvis utfra hvor mye du har jobbet.

Ja, skjønner jo det. Men fikk som sagt ikke utbetalt noe den 10’ denne mnd, så lurte jeg derfor på om alt skal komme den kommende måneden. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

hadde spurt hr. :) hos min jobb forskuddsbetaler de lønn fra første mnd. altså om jeg starta 1 august får jeg 12 august vanlig full lønn, så avregnes dette når man slutter.

Anonymkode: b840d...730

Har du fast månedslønn? 
ts

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ja, skjønner jo det. Men fikk som sagt ikke utbetalt noe den 10’ denne mnd, så lurte jeg derfor på om alt skal komme den kommende måneden. 

Da får du for hele september den 10.oktober.

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Sjekk med hr hvilke datoer lønna regnes fra, hos oss er der fra 20. til 21. mnd etter, og lønna utbetales 30. så om de har noe ala hos oss, så har du ikke rukket å jobbe i lønnsperioden som utbetales 10. september. Siden du startet 01. September.

Anonymkode: 53654...444

Skrevet

Visst du skal ha utbetalt fast månedslønn som er delvis forskudd og delvis etterbetalt (at du får for hele måneden på lønningsdag den 10.) så tipper jeg du er lønnsmeldt for sent til at det kom med i månedens lønnskjøring. Slik jeg har forstått kan man mange plasser ikke lønnsmelde før den ansatte har møtt opp på jobb den første dagen, og i noen tilfelle vil den 1. være for sent da du trolig ikke er innmeldt i systemet heller. Så er det jo ikke sikkert sjefen husket på det den første dagen heller..

Så da vil du nok få betalt for september + oktober den 10. oktober. 

Har du timesbasert lønn som du egentlig skriver?, altså at du skal levere timelister, så får du nok etterbetalt, dvs. at du den 10.oktober får etterbetalt for timene i september.

• Liker 1
Skrevet

Lønna utbetales etterskuddsvis.

Sannsynligvis blir det du jobber i september utbetalt 10oktober, det du jobber i oktober blir utbetalt 10 november osv.

• 2 uker senere...
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 11.9.2022 den 22.25):

Har nylig fått meg ny jobb den 1 sept. og de kjører lønn den 10 hver mnd.

(Har timebasert lønn)

Jeg fikk ingen lønn for denne måneden. Er det naturlig at alt kommer til neste måned da? 

Jeg ble veldig overrasket,  jeg begynte i ny jobb 6 september,  og fikk lønn denne måneden. Vet ikke helt når de kjører lønn, men utbetalingen er den 20.

Anonymkode: 37f7a...4ce

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...