Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Uffa meg. Jeg har oppdaget at jeg det siste halve året har blitt veldig påvirket av medias skriverier om ØKT bensinpris, ØKT strømpris, ØKTE matvarepriser, ØKT ØKT ØKT osv i uendeligheten. 

Ubevisst har jeg derfor alltid et halvt øye på gode tilbud, enten det er det ene eller det andre. Og resultatet er jo at jeg kjøper altfor masse ting. Ja, varene er på tilbud, og ja de er ofte svært mye rimeligere enn tidligere, men det hjelper ikke når jeg kanskje egentlig hadde klart meg godt uten. Ting som er "kjekt å ha", og som jeg vet jeg kommer til å bruke. Om 2-3 år..

Er det bare meg som har fått tunnelsyn på gode tilbud nå? 😅

Anonymkode: 02035...419

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei. Handler kun det vi trenger. Lar oss ikke lure av lokketilbud.

• Liker 1
Skrevet

Et godt råd som alltid funker er å aldri kjøpe mer enn du trenger

Skrevet

Nei, sånn gidder jeg ikke bruke pengene mine. 

Anonymkode: 80578...87f

• Liker 2
Skrevet

Kjøper ting som er på tilbud hvis jeg vet jeg får bruk for det, men ikke på så lang sikt som 2-3 år, med mindre det er verktøy eller slitedeler da.

Anonymkode: 9e162...e75

• Liker 1
Skrevet

Det er ganske mange år siden jeg fant ut at ting kjøper man på bruktbutikken. Mat kjøper man i butikken. Får ikke billigere tilbud enn å ikke kjøpe noe. 
Du kan bruke dette som hovedregel:

- har du noe som funker til formålet? Da trenger du ikke flere eller andre

-har du ikke noe som funker men har levd uten? Da trenger du det heller ikke

Enkelt. Som en sirkellogikk der intet er av nødvendighet. :) 

Anonymkode: a43da...aea

• Liker 1
Skrevet

Nei, det gjør jeg ikke. Jeg går aldri i butikker bare for gøy, jeg får ikke reklame i postkassen og surfer ikke på nettbutikker med mindre det er noe jeg må/vil ha. 

Å unngå å kjøpe er den beste økonomien. 

Anonymkode: cd335...e21

Skrevet

Mye tull som er på tilbud og jeg har selv blitt fristet av det fordi det ofte er ting med mye sukker osv.

Men jeg har ikke godt av sjokolade! Jeg har blitt bedre med årene og handler inn planlagte middager for uken og forsøker å gå så lite som mulig på butikken for ikke å bli fristet til å kjøpe ting som 20 cola-bokser til 100. Fantastisk tilbud men svært dårlig for helsa. .. Når jeg har mange så ender jeg opp med å drikke mye mer enn nødvendig :( 

Jeg kjøper likevel noe for å unne meg i helgen. Skal nyete en konfekteske og en liten 0,5L sukkerfri coca-cola til lørdag :) og så liker jeg å unne meg sånn ute på byen også.

Skrevet

Avløpsrøret på vasken på badet gikk heden i hælja så 45 år gammelt passet ikke med det nye så ble en ekstra jobb men nå er det fint igjen kostet meg 187,- i deler så gjorde jobben sjøl andre ville sikkert ringt rett til rørlegger og kostet de masse penger 

Tilbud på deler hos Megaflis :) 

Reparasjonen var vellykket  :)   

Skrevet

Av hermetikk, tørrvarer og sånt? Ja, kan godt kjøpe litt ekstra. 

Anonymkode: 745e0...1cb

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...