Sofakona Skrevet 11. september 2022 #1 Skrevet 11. september 2022 Jeg leser jo iallefall 4 uføretrygd poster her inne daglig...og i mange av de kommer der frem eksempler på at en de kjenner har angst og depresjon og er uføretrygdet...og de skjønner ikke hvorfor. Person er jo alltid glad, ute med venner og poster bilder på Facebook av fester og ferie Dere må tenke lenger og lese om angst og depresjon på nett...for der er så mye dere ikke ser...jeg har det selv, og vært skikkelig langt nede. Ingen kunne se jeg hadde det, bare mannen min. Jeg har to barn, venner, jobbet oh så ut som jeg levde livet. Men det var bak masken. Eller en vi kjente som festet,hadde mange venner... tok livet sitt en dag..ingen viste at han slet med alvorlige depresjon. For dere kan ikke se bak masken...dere skal vite hvor flinke vi med angst og depresjon er til å skjule det. Eller dere som vet at en venn er uføretrygdet..men de er på cafe, står på ski og er ute og shopper... dere ser ikke hvor vondt denne personen har det de neste 5 dagene...eller at person som leker med barna sine har brukt hele formiddagen til å få nok energi til å gjøre det. Jeg vet det er mye troll der ute...men dette er til troll og vanlig menneske. Husk at bare for at dere ser noe..betyr ikke at det er slikt. Det er ikke lett å få uføretrygd nå, og det er ikke bare å komme å si at man er deprimert og såfå uføre... Så tenk litt lenger en nesa neste gang du ser en som er "frisk" 3 3 3
AnonymBruker Skrevet 11. september 2022 #2 Skrevet 11. september 2022 Sofakona skrev (55 minutter siden): Jeg leser jo iallefall 4 uføretrygd poster her inne daglig...og i mange av de kommer der frem eksempler på at en de kjenner har angst og depresjon og er uføretrygdet...og de skjønner ikke hvorfor. Person er jo alltid glad, ute med venner og poster bilder på Facebook av fester og ferie Dere må tenke lenger og lese om angst og depresjon på nett...for der er så mye dere ikke ser...jeg har det selv, og vært skikkelig langt nede. Ingen kunne se jeg hadde det, bare mannen min. Jeg har to barn, venner, jobbet oh så ut som jeg levde livet. Men det var bak masken. Eller en vi kjente som festet,hadde mange venner... tok livet sitt en dag..ingen viste at han slet med alvorlige depresjon. For dere kan ikke se bak masken...dere skal vite hvor flinke vi med angst og depresjon er til å skjule det. Eller dere som vet at en venn er uføretrygdet..men de er på cafe, står på ski og er ute og shopper... dere ser ikke hvor vondt denne personen har det de neste 5 dagene...eller at person som leker med barna sine har brukt hele formiddagen til å få nok energi til å gjøre det. Jeg vet det er mye troll der ute...men dette er til troll og vanlig menneske. Husk at bare for at dere ser noe..betyr ikke at det er slikt. Det er ikke lett å få uføretrygd nå, og det er ikke bare å komme å si at man er deprimert og såfå uføre... Så tenk litt lenger en nesa neste gang du ser en som er "frisk" Godt skrevet. Ikke alt er slik det ser ut til å være, og det er det nok sjelden. Hvis man stusser over at en ufør og syk person er ute på tur eller gjør en aktivitet og ser tilsynelatende frisk ut, så trenger ikke det bety at personen har det flott og fint, men faktisk kan ha det ganske jævelig. Noen som har tenkt på det? At den syke faktisk tvinger seg til aktivitet og trosser både smerter, utmattelse, og forverring av ulike grunner. Eksempelvis fordi fysisk aktivitet er viktig og sundt for helsen, mestringsfølelse m.m. Men, det er nok for mange, veldig vanskelig å forstå dette dessverre, før man har fått kjent sykdom på kroppen selv. Det blir som når vanlige friske blir syke med eksempelvis en tøff influensa, du må fortsatt ta en dusj i ny og ne, gå på do, lage litt mat, tenne opp i vedovn etc. Veldig dårlig altså, men tross sykdommen er det nødvendigheter som må til. Det å klare, er veldig relativt. En syk som påstår at han KLARTE å gå 5 km , men da med utmattelse, hodepine og astma! Ja, tenk litt før du antar at personen bak bare er lat og later som er syk. Anonymkode: c3dce...b2e 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå