Gå til innhold

Er Royal Canin et bra fôr til hund?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dere som har greie på det, er det et bra eller dårlig fôr? Hvorfor/hvorfor ikke? Og hva anbefaler dere eventuelt isteden?

Anonymkode: 8dbfc...e01

Skrevet

Verre blir det vel nesten ikke. Når hovedingrediensen i foret er mais i en eller annen form sier det seg selv at det er søppel. Min fores på Mush og det kan absolutt anbefales.

Anonymkode: b2473...30b

• Liker 1
Skrevet

Det spørs på hunden syns jeg. Jeg tenkte det var bedre med et annet fór: Vi har prøvd alt annet, og hun får vondt i magen av det og blass pels. Fra VOM til Kingmoore. Royal canin er det eneste som fungerer, så vi gikk tilbake til det. Ingen grunn til og pine hunden heller :) 

Anonymkode: c132b...bc2

Skrevet (endret)

For min hund er det et bra fôr, ja.

Hunden min har skikkelig ømtålig fordøyelse, og får enten diare eller forstoppelse av alt mulig av mat. Har prøvd noen typer hundefôr opp gjennom årene og det går galt med de fleste.... Men Royal Canin Sterilised tåler hun! Det fungerer hun bra på.

Jeg brukte f.eks Orijen før, da den har høyere kjøttinnhold, men hun la på seg så veldig av det. Synes egentlig ikke porsjonene kunne bli mindre, da ville jo hunden gå konstant sulten hele livet! Og det er jo utrolig ubehagelig for hunden. Så litt større porsjoner og Royal Canin ble det da. 

Endret av Million
La til link
Skrevet (endret)

Uansett merke eller innhold; et godt fôr er det som fungerer optimalt på din hund! 

Jeg kan ikke kjøre fôr uten kornprodukter og med høyt kjøtt innhold. Det gjør at enkelte av mine ikke tar opp noe av næringen og går ned i vekt. For å slippe å ha forskjellig fôr til forskjellige hunder, kjører jeg Eukanuba. (Fisk/lam) Det tåler alle. 

Derfor ts, hvis din hund fungerer i mage, tarm, jobber bra på det osv, så er RC et godt fôr fôr din hund. 

Søk gjerne opp podcasten jeg har tatt screenshot av. Den tar opp ting som er viktig å huske på vedrørende fôring og ernæring av hund. 

Screenshot_20220806-151730_Spotify.jpg

Endret av Troyamin
Staveleifer. Alt for tidlig oppe til å være på KG...
  • Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...