Gjest Har fått ski...vet ikke noe om d Skrevet 27. november 2005 #1 Skrevet 27. november 2005 Kan man bruke Carwing-ski til å gå tur med (omtrent som med langrennsski) eller er Carwing-ski kun forbeholdt alpin-bakker?
tommeline Skrevet 27. november 2005 #2 Skrevet 27. november 2005 Jeg bruker kun til alpint. Med de støvlene (slalåmstøvler) til hadde det ikke blitt lange skituren... men vet ikke om det går an med andre støvler og bindinger til.
Gjest Gjest Skrevet 27. november 2005 #3 Skrevet 27. november 2005 Tror det blir et litt dødfødt prosjekt. skiene er ikke bygget for å "gå" med, det blir nok heller tungt.
Gjest Gjest Skrevet 27. november 2005 #4 Skrevet 27. november 2005 Ok, da glemmer jeg det prosjeketet. For å glede de jeg har fått skiene av: har dere noen generelle teknikk-triks / tankegang for hva man skal tenke på før man setter sine ben i en alpin-bakke for første gang? Jeg er virkelig ikke noe vinter-menneske, ser aldri på sport og har bare erfaringer fra after-ski, dvs. jeg har vært med på festene, men ser ikk ehelt poenget med å styrte opp og ned en bakke med sne i. Så, noen råd?
tommeline Skrevet 28. november 2005 #5 Skrevet 28. november 2005 Ok, da glemmer jeg det prosjeketet. For å glede de jeg har fått skiene av: har dere noen generelle teknikk-triks / tankegang for hva man skal tenke på før man setter sine ben i en alpin-bakke for første gang? Jeg er virkelig ikke noe vinter-menneske, ser aldri på sport og har bare erfaringer fra after-ski, dvs. jeg har vært med på festene, men ser ikk ehelt poenget med å styrte opp og ned en bakke med sne i. Så, noen råd? ← Vil tro du vil ha stor glede av en time med skilærer. Bare for å komme i gang! De fleste skianlegg har skilærere tilgjengelig, og det er ikke noe flaut å ha en slik time. Bare morsommere etterpå!
Paradokset Skrevet 28. november 2005 #6 Skrevet 28. november 2005 Med randonee-bindinger/telemark og feller kan man faktisk gå med carving-ski. Dette er jo stort sett oppover da, for så å kjøre ned igjen etterpå. Bare så det er nevnt....
Gjest Gjest Skrevet 28. november 2005 #7 Skrevet 28. november 2005 Jepp, carwing ski, alpint/telemark ski, blir brukt på toppturer, traske opp et fjell med feller for så å kjøre ned igjen. Men de er ikke beregnet i langrennsløypa!! Det blir for tungt og stivt. Kjøp deg heller noen gode turski da. Anbefaler deg en time med skiinstruktør ja. Vanskelig og forklare teknikk her Men prøv deg frem, få balansen og feelingen av det å stå i en bakke. Svingene kommer av seg selv. Et lite tips, alpinsving: ytterski litt bak innerski, og legg trykk på ytterski, sving over. Er bakken hard/isete, er det viktig med tyngde på rett ski for at stålkanten skal få feste. Hvis ikke sklir du bare og faller. Carwing ski har en spesiell innsving som gjør at de svinger nesten av seg selv. Prøv og legg deg litt bakpå, og sving, la skiene svinge, du skal kunne klare og gå hvertfall 180 grader rundt med carwingski uten og egentlig bruke så mye energi. Alpinstøvler er stive og gir god støtte, Prøv deg frem, bli kjent med skiene og utstyret. Lykke til
Gjest Gjest Skrevet 29. november 2005 #8 Skrevet 29. november 2005 Jeg får bestille en time med instruktør... Håper han er single og kjekk eller at det er andre single kjekke menn der, ellers høres det kjedelig ut.
Gjest Gjest_jane how_* Skrevet 6. desember 2005 #9 Skrevet 6. desember 2005 Du bør ikke dra når det er isete i bakken, ikke i begynnelsen. Barnebakke er en fin ting! Teknikken kan kanskje være litt vanskelig, jeg står slalåm men tenker jo ikke over hva jeg gjør. Så derfor må du "få teken" på svinging og bremsing før du prøver deg i en brattere bakke.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå