Gå til innhold

Følger begge foreldrene

Anbefalte innlegg

Skrevet

på sjekk på sykehus?

Anonymkode: f70aa...69f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har alltid dratt alene med barna både på sjekk og operasjon.

Skrevet

Vi pleier å reise begge på sykehuset , men tenker det kommer litt an på hva man skal 🤷‍♀️ Vi er gjerne på sykehuset en stund og har kontroller av lege og fysio, endre behandlingsplan og opplæring av nye metoder osv… da er det greit at vi er til stede begge to 

Anonymkode: 55621...741

Skrevet

Til en sjekk? Nei, ikke nødvendigvis. 

Til innleggelse over en litt lengder periode er det godt å kunne dele med den andre derimot. 

Skrevet

Spørs hva det har vært. Da vi ble sendt fra fastlegen rett på sykehuset så var begge med. Visste ikke hva som ventet oss eller hvor lenge vi skulle være. Da vi var inne hos øyenlegen, planlagt time, fulgte en av oss med.

Anonymkode: fb35a...70d

Skrevet

Det vil jeg tro kommer an på type sjekk/hvor alvorlig det er, og hvor god anledning begge eventuelt har til å være med. 

Det er bare det yngste barnet vårt som har vært på sjekker på sykehus. Da har det vært bare en av oss som har vært med, fordi den andre enten har vært på jobb eller hjemme med det andre barnet. 

Anonymkode: 8b981...ff5

Skrevet

Hadde det vært stor sannsynlighet for at det var noe alvorlig tror jeg vi ville dratt begge hvis vi hadde anledning. 
Vi har bare vært for rutinemessig sjekk av hofter (hofteleddsdysplasi i familien) av barna som babyer. Eldste hata å kjøre bil og jeg var helt ødelagt av søvnmangel og mulig fødselsdepresjon så da tok mannen fri for å kjøre oss og bli med, men det var jo egentlig mest pga turen til og fra, så med yngste dro jeg alene

Anonymkode: 6dddb...82a

Skrevet

Har en unge som har oppfølging en gang i året pga benbrudd (lårbenet), er en enkel sjekk for å se hvordan benet vokser, da det kan bli skjevhet i beina grunnet et ben vokser raskere enn det andre. Første kontroll dro vi begge to, men det var helt unødvendig. Gjør ikke det igjen. 

Men er det en mer alvorlig sak så er kanskje lurt å være to ❤️

Anonymkode: 80ec9...ab2

Skrevet

Jeg har reist alene når det egentlig bare var en rutinekontroll for å være sikker på at yngste var frisk. 

Med eldste var vi med begge to, fordi han skulle få utført en undersøkelse som var ubehagelig og som han gruet seg for. Da kunne også vi dele oss, slik at en kunne snakke med legen og spørre spørsmålene som ikke ungen skulle høre. 

Anonymkode: 840c8...a82

Skrevet

Det kommer vel helt an på hva det er som skal sjekkes. Ordinær oppfølging vil det være tilstrekkelig med en forelder. Gjelder det alvorlig sykdom, tror jeg de fleste vil være med uansett.

Skrevet

Hvis det var noe alvorlig (operasjon), og barnet kanskje ikke overlever, så selvsagt blir begge med. Om barnet skal være lenge (sykehusinnleggelse), så kan ikke begge ta fri flere dager for å være der. Da må vi jo bytte på det, og være der annenhver dag. Om barnet skal inn på lab og ta 5 blodprøver, så følger selvsagt kun den ene forelderen. Om det er en sykehustime hvor legen skal stille spørsmål hvor han trenger svar fra begge foreldrene, så er selvsagt begge foreldrene med. Sånn vanligvis så følger kun den ene (ser hvem det passer best for å ta fri på jobb), og så forteller man den andre hvordan det gikk.

Anonymkode: a3fc9...5ff

Skrevet

Vår er og har vært mye på sykehus i forbindelse med en medfødt sykdom. I perioder har vi vært på poliklinikken hver ukedag mange uker i strekk, og da ser vi ikke noe poeng i å reise begge to. Mannen er med hvis han har fri, men ellers drar bebis og jeg alene og tar med oss mamma som selskap. Er det noe spesielt (som da vi fikk opplæring på kontaktlinser) er han selvfølgelig med, men han har ikke vært med på noen av operasjonene fordi han blir så stressa og engstelig. Det er bedre for han å være på jobb og tvinges til å tenke på noe annet akkurat da.

Anonymkode: 81985...d86

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...