AnonymBruker Skrevet 11. september 2022 #1 Skrevet 11. september 2022 Jeg fikk barn for 5mnd siden- og i dag fikk jeg en (svakt) positivt graviditetstest 😱 selv om vi vet hvordan barn lages er jeg fortsatt i sjokk. Har ikke fått tilbake mensen etter fødsel, og fullammer fortsatt. jeg vet ikke om pseudotvillinger er riktig utrykk, men hvis dette varer blir det 14mnd mellom barna. (Har også en jente på 6år). Noen som har erfaringer med så tette barn? Fordeler? Ulemper? 😬 kan legge til at vi ønsker oss et tredje barn veldig, var bare ikke helt forberedt på at det skulle gå så fort, da de andre tok lang tid «å lage» 😍 Anonymkode: d0132...c15
theoneandonly Skrevet 11. september 2022 #2 Skrevet 11. september 2022 Mannen min har søsken som er 17mnd yngre, de har vært gode venner hele livet. Ja, de har kranglet mye, men de har alltid hatt hverandre som gode støttespillere 🤍
AnonymBruker Skrevet 11. september 2022 #3 Skrevet 11. september 2022 Ganske nøyaktig 12 mnd mellom mine, hatt så mye glede av hverandre i oppveksten:) å det nære båndet mellom de ser ut til å bli sterkere og sterkere jo eldre de blir❤️ Anonymkode: e9269...fab
AnonymBruker Skrevet 11. september 2022 #4 Skrevet 11. september 2022 Har ca 15 mnd mellom mine. Hadde lett gjort det om igjen! Ja, det blir slitsomt i perioder. Men det blir det uansett hvor mange mnd det er mellom barna. Anonymkode: 0cbd0...998
AnonymBruker Skrevet 11. september 2022 #5 Skrevet 11. september 2022 Er 14 måneder mellom våre gutter 🥰 Vi ønsket oss tette, så ble mer og mer stressa for at mens ikke kom tilbake etter fødsel. Men etter andre mens ble vi gravid igjen 😄 Vår første var en drømmebaby, så enkel og vi fikk fort rutiner på han. Han et veldig glad i rutine den dag i dag, klager når klokka et rundt 1830 for han skal legge seg 😅 Det var veldig tungt i starten, og fikk litt dårlig samvittighet for eldste. Han var jo fortsatt baby selv og ville ikke dele mamma og pappa. Men etter ett år ble det enklere. Nå når yngste nettopp ble to er det en drøm 🤩🥰 Vi har det mye enklere enn de med et barn på vår eldstes aldre. Guttene våre leker godt sammen, de knuffer litt innimellom da men😅 Til og med barnehagen et overrasket over hvor gode venner de er. Eldste pleiet stikke av til lillesiden når de er ute i barnehagen for å være med lillebror 🙈 Er rart for de nå som eldste går på større avdeling nå, de har jo vært på samme til nå. Men jeg anbefaler to tette 💖 Vi har også litt lyst på 3, men vi tuller litt med at 4 hadde vært bedre. Å kanskje få to tette igjen når disse er begge begynt på skolen 😝 Konklusjon: de første 1-2 årene er harde, så blir det bare enklere og enklere 💖☺️ Anonymkode: f239d...7b5
AnonymBruker Skrevet 12. september 2022 #6 Skrevet 12. september 2022 Jeg anbefaler også 2 tette:) Anonymkode: 03066...630
AnonymBruker Skrevet 12. september 2022 #7 Skrevet 12. september 2022 Amming er jo ikke prevensjon da 😅😅😅😅😅😅… kvinnfolk er små dumme og tror at det er optimalt 😅😅😅. Vel, lykke til med to tette 🌹🌹. Anonymkode: f853b...c68 1
AnonymBruker Skrevet 12. september 2022 #8 Skrevet 12. september 2022 AnonymBruker skrev (13 timer siden): Amming er jo ikke prevensjon da 😅😅😅😅😅😅… kvinnfolk er små dumme og tror at det er optimalt 😅😅😅. Vel, lykke til med to tette 🌹🌹. Anonymkode: f853b...c68 🤮 Så stygg du er, hva feiler det deg?! Fullamming er ingen prevensjon nei, men mens kommer ofte tilbake senere tilbake når man fullammer. Og at man får ny eggløsning når man fullammer og fødte for under 6 måneder siden er sjeldent. Syns synd på deg som må lire av deg slike kommentarer for å styrke egen verdi. Fy! Anonymkode: f239d...7b5
AnonymBruker Skrevet 12. september 2022 #9 Skrevet 12. september 2022 AnonymBruker skrev (59 minutter siden): 🤮 Så stygg du er, hva feiler det deg?! Fullamming er ingen prevensjon nei, men mens kommer ofte tilbake senere tilbake når man fullammer. Og at man får ny eggløsning når man fullammer og fødte for under 6 måneder siden er sjeldent. Syns synd på deg som må lire av deg slike kommentarer for å styrke egen verdi. Fy! Anonymkode: f239d...7b5 Litt teit måte av personen du svarer på, å si ting på, så jeg forstår reaksjonen din. Men mye av det du slenger tilbake her er direkte myter😅 Anonymkode: 96fbc...7b0 2
AnonymBruker Skrevet 13. september 2022 #10 Skrevet 13. september 2022 To tette er ikke anbefalt av psykologer da så små barn trenger foreldrenes fulle omsorg de to første årene mer eller mindre alene. Er barnet bare litt større så hjelper det mye enn å ha to altfor tette. Anonymkode: 8645a...58a 4
AnonymBruker Skrevet 13. september 2022 #11 Skrevet 13. september 2022 jeg og søstera mi er pseusotvillinger, nå er vi over femti så vi er godt erfarne med det i mange av livets faser. Det er mye å si om det emnet. Både fordeler og ulemper med det er det jo uten tvil. Fordelen med det har blant annet være at vi har hatt et tett forhold og har hatt mye selskap i hverandre i alle år, til tross for at vi egentlig har vært temmelig ulike. En ulempe kan være at det kan være lett å sammenlikne pseudotvillinger for mye, og det kan komme uheldig ut for den ene på noen områder , den andre på andre områder. Når alderen er så tett blir det lettere å gjøre det. Det kan man selvsagt gjøre med alle søsken, men det kan kanskje svi ekstra mye når alderen er veldig lik. Så er det selvsagt det med omsorg den første tiden. Jeg vet mamma ammet meg lengre enn lillesøstera mi, hun fikk bare tre mnd stakkar. Da tror jeg mamma hadde fått kvoten sin. Jeg har en annen søster som er seks år eldre, og jeg må si jeg er noe tettere knyttet til pseudotvillingen min, selv om jeg i voksen alder har fått et godt forhold til min eldste søster også. Det er rart med det å vokse opp så tett sammen. Alt i alt veldig takknemlig for det, og ser mye positivt med det. Selv om jeg i midten selvsagt har hatt rollen i "Ingenmannsland" til tider, litt udefinert. Alle roller har noe med seg, enten man er yngst, i midten eller eldst. jeg er takknemlig for at jeg har har hatt og har søsken, det er heller ingen selvfølge. Anonymkode: 32fea...816
AnonymBruker Skrevet 13. september 2022 #12 Skrevet 13. september 2022 Nå må folk slutte å bli så overrassket når de ikke går på prevensjon og blir gravide😅 dette er veldig enkelt, ubeskyttet sex=baby, hvorfor kommer det som et sjokk? Anonymkode: 56dbf...f4d 2
AnonymBruker Skrevet 13. september 2022 #13 Skrevet 13. september 2022 13 hours ago, AnonymBruker said: 🤮 Så stygg du er, hva feiler det deg?! Fullamming er ingen prevensjon nei, men mens kommer ofte tilbake senere tilbake når man fullammer. Og at man får ny eggløsning når man fullammer og fødte for under 6 måneder siden er sjeldent. Syns synd på deg som må lire av deg slike kommentarer for å styrke egen verdi. Fy! Anonymkode: f239d...7b5 Enig at man kan kommentere på en hyggelig måte, men det er faktisk ikke sjelden at eggløsning og mens kommer før 6 mnd selv om man fullammer. Det er en gammel myte. Anonymkode: 03066...630
AnonymBruker Skrevet 13. september 2022 #14 Skrevet 13. september 2022 Haha, skjønner at dette irriterte noen.. nå var ikke sjokket for meg hovedsakelig at det gikk an å bli gravid til tross for at jeg ammer- men at det gikk så fort siden det absolutt ikke gjorde det med de to første. ellers takk for gode og ordentlige svar fra dere andre ❤️ Anonymkode: d0132...c15
AnonymBruker Skrevet 13. september 2022 #15 Skrevet 13. september 2022 Har også ca 14 mnd mellom mine. Det er helt supert! De har så mye glede av hverandre❤️ Nå er de 11 og 12 år. Anonymkode: cf9dc...56f
AnonymBruker Skrevet 13. september 2022 #16 Skrevet 13. september 2022 AnonymBruker skrev (8 timer siden): To tette er ikke anbefalt av psykologer da så små barn trenger foreldrenes fulle omsorg de to første årene mer eller mindre alene. Er barnet bare litt større så hjelper det mye enn å ha to altfor tette. Anonymkode: 8645a...58a Hvilken psykolog da? Jeg har 3 tette, det er en fryd! Nå er de 9, 11 og 12 år. Det har gått helt strålende, og de er veldig (!) gode venner. Anonymkode: 1d33e...df7
AnonymBruker Skrevet 13. september 2022 #17 Skrevet 13. september 2022 Kan ikke tenke meg noe værre enn 2 tette 🙃 Anonymkode: 81092...999
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå