Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er en mann i begynnelsen av 40 årene som for et par år siden skilte meg fra min ekskone, da hun fant seg en ny. Jeg har vært singel helt til i sommer da jeg møtte en herlig dame på samme alder. Vi har hatt det flott sammen i sommer, og har mange felles interesser og syn på fremtid. For et par uker siden hadde vi en samtale som inneholdt det å være trofast i forhold og hva som definerer det å være trofast osv.

Da sier hun at hun er veldig glad i meg og ønsker å tilbringe fremtiden med meg, men at hun ikke kan love å alltid være trofast eller at noe kan skje en gang i fremtiden og jeg blir lei meg og forholdet blir satt på prøve. Først tenkte jeg at det ikke gjorde meg noe,  og at vi er alle mennesker og gjør dumme valg , men så begynte jeg å stusse og syntes det var rart å si noe sånt i starten på et forhold? Jeg trenger innspill…. 

Anonymkode: 87901...677

• Hjerte 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

HVIS det er viktig for deg at din partner ikke ligger rundt eller er med andre, så ville jeg takka for ærligheten så tidlig og LØPT! Du forstår at siden det kommer opp allerede nå, så kan du ikke regne med at hun holder seg bare til deg. Hun er i allefall ærlig om det. 

Anonymkode: c117f...34d

• Liker 15
  • Hjerte 6
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Jeg er en mann i begynnelsen av 40 årene som for et par år siden skilte meg fra min ekskone, da hun fant seg en ny. Jeg har vært singel helt til i sommer da jeg møtte en herlig dame på samme alder. Vi har hatt det flott sammen i sommer, og har mange felles interesser og syn på fremtid. For et par uker siden hadde vi en samtale som inneholdt det å være trofast i forhold og hva som definerer det å være trofast osv.

Da sier hun at hun er veldig glad i meg og ønsker å tilbringe fremtiden med meg, men at hun ikke kan love å alltid være trofast eller at noe kan skje en gang i fremtiden og jeg blir lei meg og forholdet blir satt på prøve. Først tenkte jeg at det ikke gjorde meg noe,  og at vi er alle mennesker og gjør dumme valg , men så begynte jeg å stusse og syntes det var rart å si noe sånt i starten på et forhold? Jeg trenger innspill…. 

Hun sier rett ut at hun ikke er trofast. Ta det til etterretning. 

Anonymkode: 988e8...f00

• Liker 8
Skrevet

Kanskje hun bare vil sikre seg. Hun sier hun er veldig glad i deg, og hvis dere begge har samme drømmer for fremtiden ville jeg fortsatt forholdet❤️

Anonymkode: 380b4...6e5

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Kanskje hun bare vil sikre seg. Hun sier hun er veldig glad i deg, og hvis dere begge har samme drømmer for fremtiden ville jeg fortsatt forholdet❤️

Anonymkode: 380b4...6e5

Ja, hun vil sikre seg at han ikke blir sur den dagen hun er utro og/eller slår opp. For den dagen tror hun kommer 🤗

• Liker 7
Skrevet

Det er vel egentligt ingen som kan love noe om fremtiden ? Synes egentlig hun høres ærlig og fornuftig ut. 

Anonymkode: 6d49e...e60

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet

Ser for meg et forhold som starter bra, varer en stund. Så om et par år finner du ut at hun har ligget med noen andre. Du trodde hun var over dette, og at det nå var dere to. Hun sier at dette har hun allerede fortalt deg om kom til å skje.

Jeg ville løpt. Nå.

Om du tenker dette ville vært helt greit, så blir du. Men da kan du ikke mene hun skal ha dårlig samvittighet første gang det skjer.

• Liker 1
  • Nyttig 3
Skrevet

Men kan du love å være trofast da? Alarmerende mange mennesker klarer ikke det. Jeg synes det er noe fint over det å ha såpass selvinnsikt at man innser at man ikke vet 100% hvordan man vil handle i en situasjon om 1,2,5,10 eller 20 år frem i tid.

Anonymkode: d3ded...b32

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Men kan du love å være trofast da? Alarmerende mange mennesker klarer ikke det. Jeg synes det er noe fint over det å ha såpass selvinnsikt at man innser at man ikke vet 100% hvordan man vil handle i en situasjon om 1,2,5,10 eller 20 år frem i tid.

Anonymkode: d3ded...b32

Hvis dama til ts har erfaring med tidligere vanskelige brudd med feks utroskap, og har selvinnsikt på det, er det jo desto mer alarmerende at hun ikke lærte noe av det og ser for seg å ramle i baret én gang til

• Liker 5
Skrevet

Meget spesielt å si til noen man er forelsket i, og ønsker å dele fremtiden med??? Enten så stikker ikke dette så dypt, eller så har hun et merkelig forhold til det å være trofast. Er det slik du ønsker å ha det? Blir ikke dette reprise av det forholdet du skilte deg fra?

Anonymkode: f47fd...a49

• Liker 3
  • Hjerte 2
Skrevet

Enten åpent forhold eller dropp henne. 

Skrevet

Hun vil ikke ha et forpliktende forhold med deg eller ber om et åpent forhold 

Anonymkode: 1e6d5...151

• Liker 3
Skrevet

Du kan si at så lenge hun er med deg, så vil du ikke akseptere at hun har flere menn samtidig. Så får hun velge å bli eller gå. Du kan ikke gå på kompromiss med deg selv her.
Hvor lenge har dere datet? Du skiver i sommer, men det er forskjell på 1. juni og 31. august. Kanskje har hun ikke datet deg nok til å ville forplikte seg ennå. 

Anonymkode: c0d10...0a2

• Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Du kan si at så lenge hun er med deg, så vil du ikke akseptere at hun har flere menn samtidig. Så får hun velge å bli eller gå. Du kan ikke gå på kompromiss med deg selv her.
Hvor lenge har dere datet? Du skiver i sommer, men det er forskjell på 1. juni og 31. august. Kanskje har hun ikke datet deg nok til å ville forplikte seg ennå. 

Ts. Første date var 1.7 ca.. 

Hun er i mot utroskap i utgangspunktet og hadde ikke akseptert at jeg hadde vært utro heller, men at hun ikke kan love at noe kan skje en gang - nettop fordi vi er mennesker og mennesker gjør feil i blandt og sårer hverandre. Jeg tenkte først at det var smart men så stussa jeg litt etterpå som sagt.. 

Jeg har som sagt opplevd utroskap på grov måte, så jeg må jo si jeg ikke er intr i noe som gjør meg usikker - samtidig så er hun skikkelig bra dame som passer godt til meg. 

Skriver på kg fordi jeg synes det kanskje er litt tidlig å lufte for henne at dette gjør meg usikker allerede nå 🙈

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hun er i mot utroskap i utgangspunktet og hadde ikke akseptert at jeg hadde vært utro heller, men at hun ikke kan love at noe kan skje en gang - nettop fordi vi er mennesker og mennesker gjør feil i blandt og sårer hverandre. Jeg tenkte først at det var smart men så stussa jeg litt etterpå som sagt.. 

Jeg har som sagt opplevd utroskap på grov måte, så jeg må jo si jeg ikke er intr i noe som gjør meg usikker - samtidig så er hun skikkelig bra dame som passer godt til meg. 

Skriver på kg fordi jeg synes det kanskje er litt tidlig å lufte for henne at dette gjør meg usikker allerede nå 🙈

Alle er "imot utroskap i utgangspunktet"...Jeg synes det er drøyt at hun sier dette, det er kun egnet til å gjøre deg usikker. Hva hadde hun sagt hvis du sa det samme tilbake da, at du ikke kan love henne troskap? 

• Liker 1
Skrevet

LØP! Det at man ikke kan love å være trofast er bare, bare tull. Jeg har aldri vært utro, kommer heller aldri til å være det. Å være utro er et valg, ikke noe som "bare skjer".

Anonymkode: 9288e...31a

• Liker 3
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker said:

Skjønner. Det eneste du kan gjøre, er å sette grenser for deg selv. Vært tydelig. Er hun interessert vil du ikke skremme henne vekk

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Jeg tror ikke jeg ville lagt så mye i det. Høres ut som det var litt sånn filosofisk sagt. At man kan jo aldri love hverandre noe. 

Anonymkode: 51c06...e6d

• Liker 1
Skrevet

Jeg har følt på noe lignende som henne.. at jeg liksom ikke kan love noe for fremtiden fordi jeg er ikke synsk og jeg vet jo ikke hva som vil skje om 10 år. Dette synet har jeg alltid hatt selvom jeg er imot utroskap.. men jeg mener at vi er mennesker og ikke feilfrie.

forrige sommer møtte jeg en mann som matcher meg utrolig godt og jeg har forstått at tryggheten om at jeg skal være trofast er kjempeviktig for han. Det har tatt tid, men etter hvert kunne jeg love han dette. Jeg skjønner nå at det jeg lover er å alltid ta ansvar for hvilke situasjoner jeg setter meg i og hvilke handlinger jeg velger å utføre. Men etter to små mnd med dating kunne jeg aldri ha forpliktet meg! To mnd inn i datingen sa nok jeg også en hel rekke med teite ting. Kanskje derfor brukte han lang tid på å bli trygg. Men jeg er veldig utrygg selv så mulig vi ubevisst testet hverandre.

vel uansett så er vi 100% sikre på at vi vil og skal være trofaste for alltid nå. For å oppsummere så synes jeg ikke du bør dømme henne for hardt pga det utsagnet. Snakk sammen og bruk tid ❤️

Anonymkode: d3757...413

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det der hadde ikke jeg orket. Slipp løs den røya.

Hilsen kvinne

Anonymkode: 3f9d4...83d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...