Gå til innhold

Jeg mister kontakt med venninne, men hun ønsker ikke det...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har på et tidspunkt vært kjempegode nærer venninner som gjorde alt sammen og hadde kontakt hele tiden. Det siste året har ting endret seg. Vi bor et lite stykke unna hverandre på grunn av skole, og har egentlig ingen grunn til å miste kontakten. Men jeg ser på megselv at jeg ikke tar like mye kontakt lengre, eller initiativ til å møtes lengre. Ønsker ikke å miste henne som venn, men jeg føler meg som en dårlig venn når hun påpeker det, fordi jeg velg jo selv å ikke ha like mye kontakt. 

Noen innspill? 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis du faktisk vil ha mer kontakt med henne men glemmer det av litt går det jo an å sette på en alarm så du husker å ta kontakt. 

Hvis du ikke vil så får du si det som det er at tiden din strekker ikke til nå som dere bor så langt unna hverandre og dere går på forskjellige skoler. Si at du er like glad i henne og ønsker å ha henne som en nær venninne selv om du ikke lenger har like mye tid til henne som før.

Anonymkode: 7ab3b...473

• Nyttig 1
Skrevet

Vennskap må pleies, hvis ikke visner det hen. Om du tenker hun er der, mens du gjør andre ting med de som er nærmere er hun kanskje borte den dagen du trenger henne. 
jeg har flere venner jeg har mindre kontakt med, men som jeg vet er der - fordi det er naturlig siden vi bor et stykke unna. 

Anonymkode: a73ab...10f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...