AnonymBruker Skrevet 11. september 2022 #1 Skrevet 11. september 2022 Min mor har født 3 barn og har ingen skader eller endringer på kroppen. Kan dette være arvelig for meg? Og er tiden man bruker på fødsel arvelig? Anonymkode: b57cb...34b
AnonymBruker Skrevet 11. september 2022 #2 Skrevet 11. september 2022 Med skader mener jeg eksempel skader av underliv, ødelagt mage, løs hud Anonymkode: b57cb...34b
AnonymBruker Skrevet 11. september 2022 #3 Skrevet 11. september 2022 Tja. Angående strekkmerker og slikt sikkert? Og muligens arvelig om man har bindevev osv. som er tøyelig og leges godt. For smalt bekken er nok arvelig. Men man kan ha de beste gener men likevel være uheldig under fødsel. For eksempel hvis babyen kommer med en arm langs hodet. Anonymkode: 1d36f...980
AnonymBruker Skrevet 11. september 2022 #4 Skrevet 11. september 2022 Tror jeg har lest at strekkmerker er arvelig/har med gener og gjøre. Tipper også smalt bekken (størrelse på bekken) er arvelig iom at det har med kroppsbygningen å gjøre. Skader på underliv er jeg mer usikker på, det kan jo ha med strl på baby, rask fødsel og mange andre faktorer å gjøre. Mulig det også er arvelig til en viss grad. For min del har jeg født tre barn uten en skramme, nesten. Fikk vel ett «pyntesting» ved første fødsel. Min mor har derimot opplevd total ruptur og andre kompilasjoner under sine fødsler. Anonymkode: 6ee89...dc5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå