Gå til innhold

Er jeg blitt gal/narsissist?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg føler jeg lever i en slags fasade og lurer litt på om jeg kanskje er en narsissist… jeg er bare så ekstremt tom og likegyldig innvendig og reagerer ikke følelsesmessig på ting jeg burde reagere på. Ja, jeg har hatt en tøff barndom. Mammaen min var mye syk og det var smelling og kjefting og mye stress og uro i disse 4 veggene, men det er liksom nå de siste 4 (?) Årene hvor jeg føler jeg har mistet meg selv mer og mer. Når jeg var liten turte jeg aldri å være alene med mamma og jeg følte meg som unormal som hadde en mamma som var så mye syk og ikke kunne ta vare på meg. Dette har gjort at jeg har hatt en slags irritabelhet rundt henne gjennom alle årene som dessverre ikke går bort. Det er også vanskelig å ta teofonen når hun ringer for jeg er så vant til at hun er rusa når jeg snakker med henne. Helt siden 2016 har hun vært «frisk», så ting går bedre for hennes del. Jeg er bare litt den typen som isolerer meg mye og ting svinger en del. Å tilknytte meg andre synes jeg er vanskelig og jeg holder alt helst overfladisk. Samtidig har jeg aldri følt meg bra nok som den jeg er og søker bekreftelse og oppmerksomhet gjennom andre, men jeg er mye nedenfor og skyver folk vekk og. Føler jeg bare dummer meg ut og ikke er som alle andre. Jeg er bare så ekstremt tom, jeg bryr meg ikke om noe. Hvis noen dør. Ok. Hvis noen skader seg, så kjenner jeg det ikke og er helt likegyldig, alt blir liksom så fake fordi jeg må jo late som at jeg kjenner det følelsesmessig. Jeg har ingen emosjonell tilknytning til noen og jeg klarer heller ikke å endre meg. Liksom jeg er så tom! Som en vegg og alt av tanker og emosjoner er trekt vegg. Jeg bare eksisterer liksom??? Lite vet jeg hva jeg vil med livet også når jeg aldri klarer å se fremover… Det eneste jeg kanskje kjenner på er at jeg får en del hjertebank hvis mamma havner på sykehus eller ikke har vært aktiv på Facebook de siste 12 timer. Vet ikke helt hva jeg vil med denne tråden, men jeg føler jeg har mye symptomer på å være en narsissist. Skal dog sier at jeg også har adhd. U’t er 21, kvinne. 

Anonymkode: ae2f4...cc8

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er ikke rart at man skrur av følelser når man har hatt det vanskelig og mit personer som blir en belastning. Du vil nok få utbytte av å jobbe med å få kontakt med følelsene dine hos en psykolog og jeg tror ikke du er narsissist

Anonymkode: 40f7a...51e

Skrevet

Du ville neppe brydde deg hvis du var narsissist.

Anonymkode: 46ec2...c13

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...