Gå til innhold

Melatonin, virker det?

Anbefalte innlegg

Skrevet
jaeols skrev (9 timer siden):

Dette er bare sprøyt! Prøv heller en joggetur! 

Når mannen min får orgasme så blir han skikkelig trøtt, skal sies at han ikke sliter med søvn og har normal døgnrytme da, men han blir stort sett alltid trøtt. 

Anonymkode: 4aef7...a8a

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Når mannen min får orgasme så blir han skikkelig trøtt, skal sies at han ikke sliter med søvn og har normal døgnrytme da, men han blir stort sett alltid trøtt. 

Du vet ikke hva orgasme betyr, så nå prøver du bare å være tøff.

Skrevet
jaeols skrev (2 minutter siden):

Du vet ikke hva orgasme betyr, så nå prøver du bare å være tøff.

hvordan kan man ikke vite hva det er?

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

hvordan kan man ikke vite hva det er?

Det vet du nok godt. Tenk deg om! 

Skrevet

For meg som sliter med innsovning, og ikke søvnen, så fungerer det godt.

Anonymkode: 93a7c...704

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (29 minutter siden):

For meg som sliter med innsovning, og ikke søvnen, så fungerer det godt.

Det samme sliter jeg også med. Kan ligge å vri meg i tre timer før jeg sovner. Utrolig trasig. 

Skrevet
mumrikk1 skrev (11 minutter siden):

Kan man få hangover av dette?

Nei, det skal man ikke. Ikke fått det selv hvert fall.

Har fått medisiner tidligere som ødelegger dagen etter for meg, og derfor var det en lettelse at noe så "enkelt" som melatonin fungerte like godt for meg, uten at det går utover neste morgen.

Skrevet
jaeols skrev (17 minutter siden):

Det samme sliter jeg også med. Kan ligge å vri meg i tre timer før jeg sovner. Utrolig trasig. 

Ja, det er utrolig kjedelig. Jo mer man tenker på at man må sovne, jo verre blir det også.

Det er nok en indre uro hos meg, så tankene bare raser av sted når jeg legger meg ned, men med melatonin blir jeg hvert fall såpass døsig at jeg likevel sovner.

Skrevet
jaeols skrev (14 timer siden):

Jeg har store søvnproblemer og har gått på Zopiclone i nesten to år, fått beskjed om å trappe ned, noe jeg holder på med. Jeg har blitt anbefalt Melatonin, men virker det på søvnproblemer. Jeg er litt skeptisk når det er reseptfritt. Det er særlig innsoving som er det store problemet for ,meg. Har det virket så hadde jeg blitt veldig glad. 

Jeg syntes det funket bra, men fikk en del ugreie bivirkninger og fikk «hangover» dagen derpå. Så har kuttet de ut.  

Anonymkode: cec43...e6e

Skrevet
mumrikk1 skrev (1 time siden):

Kan man få hangover av dette?

Melatonin er ikke et legemiddel eller rusmiddel som bedøver kroppen.

Melatonin er et hormon som kroppen lager selv, akkurat som hormonene østrogen og testosteron.

Jeg tror det er vanskelig å få hangover av hormoner.

Anonymkode: bb3ac...5f4

Skrevet

Jeg sliter mer med søvnkvaliteten enn å sovne, og synes melatonin hjelper noe på søvnen. Det kan kanskje ha sammenheng med mer REM søvn, siden jeg ofte får veldig mye mer livlige drømmer og husker de bedre når jeg våkner.

Bruker å brekke en 1mg tablett i to da jeg har lest at "less is more" med melatonin. Det er min opplevelse også.

Anonymkode: a03fc...ffb

Gjest Celina holmkold
Skrevet

Melatonin funker ikke for en shit

Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Melatonin er ikke et legemiddel eller rusmiddel som bedøver kroppen.

Melatonin er et hormon som kroppen lager selv, akkurat som hormonene østrogen og testosteron.

Jeg tror det er vanskelig å få hangover av hormoner.

Anonymkode: bb3ac...5f4

Opplevde hangover som økt tretthet og ørhet dagen etterpå. Om problemet ditt egentlig ikke er mangel på hormoner og du tilfører ekstra hormoner så kan det være at du får litt hormonforstyrrelser. Opplevde feks også å få hunørforstyrrelser, ble nedstemt/likegyldig på en måte.

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Opplevde hangover som økt tretthet og ørhet dagen etterpå. Om problemet ditt egentlig ikke er mangel på hormoner og du tilfører ekstra hormoner så kan det være at du får litt hormonforstyrrelser. Opplevde feks også å få hunørforstyrrelser, ble nedstemt/likegyldig på en måte.

9BDD57D4-02AD-49A1-BE56-383DC9E50B3A.png

• Nyttig 1
Skrevet

Les litt forskning rundt emnet og du vil se at det er lite dekning for at melatonin har noe effekt, som også er hvorfor det skrives ut over en lav sko, og også nå blitt reseptfritt.

Skrevet
K.B. skrev (1 time siden):

Les litt forskning rundt emnet og du vil se at det er lite dekning for at melatonin har noe effekt, som også er hvorfor det skrives ut over en lav sko, og også nå blitt reseptfritt.

Det er det jeg har en mistanke om, at det ikke har noen effekt. Men noen sier at det virker, men det er vel placebo effekten. Synd at det er bare er sterke medisiner som virker. Truxal er heller ikke til stor hjelp, enda jeg tar 100 mg. 

Skrevet (endret)

Virker ikke i det hele tatt på meg. Beste er 7,5 mg Imovane og 25 mg Seroquel.

Endret av Adrenalina1
Gjest Maatte_ha_konto
Skrevet

Du vil mest sannsynlig sove dårligere når du trapper ned fra et preparat som Zopiclone.. Håper du slipper unna det uten særlige absitenser:)

Melatonin skal virke ja, det finnes på resept med noe med mg og BILLIGERE enn på apotek. Som det meste fungerer ting forskjellig på oss. Verdt å prøve. Andre får effekt av cbd oljer. Det er også mulig å sjekke om man er sunn nok til å sove ordentlig-tenker da på trening, kosthold og avslapning på kveld.

Skrevet

Ja det virker, men det er vanskelig å få nok og å få god kvalitet siden en normal dose må skrives ut av leger i Norge. Goldenseal og Cats Claw får man f.ex. ikke solgt i Norge, så dette må bestilles i utlandet. Ingen av disse reglene finnes i USA eller nedover på kontinentet. Noen år tidligere forsøkte også helsemyndighetene å begrense styrken på vitaminer som kan selges eller importeres til Norge. Jeg liker ikke denne utviklingen da jeg er avhengig av gode doser av kosttilskudd for å fungere.

Anonymkode: 29f80...450

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...