Gå til innhold

To forlovere

Frøya*0803

Anbefalte innlegg

Jeg skal ha to forlovere; min søster og ei god venninde. Det er vel ikke helt vanlig, men jeg greide ikke å velge mellom dem icon_smile.gif

Nå lurer jeg litt på hvordan jeg skal "organisere" dem. De har begge spurt litt om hva som er oppgavene deres. Det er søstra mi som skriver under forlovererklæringa, ellers er det ganske åpent.

Er det flere her som skal ha to forlovere? Hvilke tanker har dere om dette?12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg skal kun ha en forlover. Jeg synes at det er den som skriver under på papirene som er den "egentlige" forlover. Det er jo tross alt den eneste påbudte forlovergjerningen. Du har jo allerede bestemt at det er søstra di som skal gjøre det.

Men siden du vil at venninna di også skal ha tittelen forlover, hva er du vil at hun skal gjøre?

Er det å arrangere utdrikkingslag? Jeg har selv vært forlover (alene) og det er en ting som de kan ha fordel av å være to om. Mye jobb! Men også gøy. Det forutsetter at de går greit sammen!? Men det har du sikkert oversikt over og tenkt på.

En annen ting er tale: vil du begge skal eller bare en? Hvis du har bedt begge om å være forlovere så har du jo igrunnen åpnet for to taler(eller samarbeid dem imellom der også).

Husk å si fra til den som ikke skal skrive under at det er det søstra di som gjør, så hun ikke forventer det.

Og kanskje dere skulle samles alle tre og snakke om dagen. Det er litt viktig at begge to føler de får delta som din viktigste hjelper den dagen. Det eneste problemet jeg ser ved at du har valgt to er at en kan føle seg litt tilsidesatt. Men om du ønsker at de skal sidestilles mest mulig, så bare forteller du dem det.

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm nå fikk jeg en idee.

Jeg hadde i utgangspunktet valgt min søster som forlover. Valgte henne fordi jeg er veldig glad i henne og har lyst til å gi henne denne "æren". Vet jeg valgte riktig da hun gråt av glede.

Det jeg ikke tenkte på da jeg spurte er at hun bare er 16 år. Dvs for liten til å skrive under på noe som helst : (

Etter litt tenking kom jeg frem til at hun fremdeles kan være en symbolsk forlover og bare få noen andre til å skrive under.

Tenker derfor på ( med inspirasjon fra deg : ) )å utnevne en forlover til,lillesøster blir sikker glad for hjelp til bl.annet utdrikkningslag. Hun får jo fremdeles være med på kjole titting, pynting og ordning!

Nå gjenstår bare hvem av mine 8 barndomsvenner som har fulgt meg så langt jeg skal velge.

glede

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal ha to forlovere. Er det slik at kun én skal undertegne erklæringen? Kan ikke se å ha lest det noe sted. Jeg har sendt dem ett skjema hver og sender inn begge.

Når det gjelder ansvarsfordeling, må de ordne opp seg imellom. Begge skal til frisøren sammen med meg, de skal arrangere utdrikkningslag sammen og annet forventer jeg ikke (bortsett fra tale/sang, da.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar, jenter!

Jeg skjønner at det ikke var helt gjennomtenkt da jeg spurte begge to. Det var min søster jeg spurte først, og egentlig hadde det vært nok med henne. Jeg er veldig glad i dem begge, og jeg vet at de er glade for å ha blitt spurt. Så selv om jeg angrer litt nå, får vi jo bare gjøre det beste ut av det.

Det var en god ide å la dem samarbeide om utdrikkingslaget. Og en tale er evig nok, så de får ta den også sammen. Heldigvis går de godt sammen, så det blir ikke noe problem.

Vi skulle nok ha treftes alle tre, som du foreslo, Midtsommerbrur. Men vi bor alle på hver vår kant av landet, så vi må nok heller bruke telefonen flittig.

Du har nok også rett i at det viktig å la begge delta og ikke la en føle seg nedprioritert. Men nå som jeg er litt bevisst på det skal det nok gå bra.

Begge vet at det er min søster som skal skrive under forlovererklæringen, så der er det heldigvis ingen rom for misforståelser.

Mines, på selve forlovererklæringen står det at den skal skrives under av en forlover for hver av brudefolkene.

Glede, det var hyggelig å kunne være til inspirasjon icon_smile.gif Lykke til med valget!12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville bare si at jeg også skal ha 2 forlovere. En god veninne fra mitt hjemland og en god veninne fra norge. Hun i mitt hjemland kan ikke være så aktiv i forberedelsene men skal være der for meg på bryllupsdagen. Så forloveren min i Norge skal skrive under erklæringen, ordne utdrikkningslag osv. Jeg regner med at begge skal holde tale på hver sitt språk. Har aldrig tenkt at det skulle være noe problem å ha flere forlovere, saken har vært oppe før i det gammle forumet og da var det mange som skulle ha 2.12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...