Gå til innhold

Hvor ofte møtes og holde kontakt i startfasen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er heterofil dame som dater en mann og vi er begge i midten av 30-årene. Dating og avtaler stresser meg litt og jeg er ikke vant til å ha flere enn meg selv å ta hensyn til og har ikke behov for å prates ofte og møtes ofte. Jeg har sagt fra om at jeg ikke treffer noen andre så han ikke tror det er derfor, men hva syns dere om kontakt og treff i startfasen? Må man møtes hver uke eller holder det med annenhver uke? Skal man holde kontakt på sms utenom når vi gjør avtaler for neste møte? Vi følger ikke hverandre på sosiale medier og jeg er ikke av småprat typen men vil ikke at han skal miste interessen og gå videre. Innspill? 

Vi har vært på to dater hittil med tre ukers mellomrom fordi jeg var bortreist. Vi har ikke hatt kontakt mellom datene men har fått en god tone nå så jeg vil ikke at han skal bli usikker på meg :)

Anonymkode: 29538...66b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ingen?

Anonymkode: 29538...66b

Skrevet

Hei TS. Mann 51 her. Jeg er i samme fasen som deg i et forhold, og vi treffes også et par ganger i måneden uten noe særlig kontakt i mellom. Jeg må ha det slik, da jeg er rimelig busy med små barn annenhver uke og en temmelig hektisk lederjobb. Hun jeg holder på med nå ser ut til å være like komfortabel med dette som meg, så dette kan bli noe. 

Den forrige dama jeg hadde noe på gang med ble litt for "på", og jeg fikk panikk og avsluttet. 

Moralen er vel at du må føle deg litt frem her. 

Anonymkode: 278bc...0eb

• Nyttig 1
Skrevet

Ville ihvertfall passer på at du tok initiativ til å møtes, så det ikke bare ligger på den ene. Om du verken har behov for å møtes eller prates ofte, må jo du vise intitiativ der det er mulig.

Hadde også hatt en prat med han om dine behov allerede neste gang dere møted. Det kan jo være at han er noelunde lik så dere har forståelse og sikrer hverandre, og om ikke får dere muligheten til å se om dere kan møtes på midten og funke på sikt. 

Anonymkode: 44b1f...6c3

• Nyttig 1
Skrevet

Personlig hadde treff en gang i uken egentlig vært et minimum om vi bor nær hverandre og det går med jobbene våre. Da jeg ikke går for de med barn så burde mulighetene være der. Skulle det gå en uke eller mer mellom gangene vi ser hverandre, trenger jeg at han er greit god på teksting/ringing for å faktisk bli mer kjent med hverandre. Dette for at interessen min skal bli oppretthold og for å kunne se om det er noe å bygge på.

Så er det viktig at det ikke går over til overflod heller da. Vil kunne ha litt tid til annet og at det ikke må svares på meldinger gjennom hele dagen - men når man har litt tid og lyst holde en hyggelig tråd gående. 

Anonymkode: 44b1f...6c3

• Liker 2
Skrevet

Jeg dater en og vi møtes ca en gang i uka, det passer meg fint. Jeg har barn og han sliter litt med helsa (sånn blir det litt oppi åra 😄), så det blir ikke oftere. Sender meldinger til hverandre hver dag da, men stort sett bare litt om hvordan dagen går, morsomme anekdoter og natta-melding 😊

Anonymkode: 863a7...ce3

• Nyttig 1
Skrevet

For meg hadde det ikke funka med null kontakt mellom møtene. I perioder lengre tid mellom møter er greit nok (lovet skjer jo, i et forrykende tempo) men å ikke høre noe i mellom, da blir jeg usikker. Men andre kan jo sikkert fungere helt fint med det. 

Anonymkode: adb85...b10

Skrevet

Sånn helt, helt tidlig i datingfasen så kan jeg fint bruke laaang tid. I min verden er det du beskriver lang tid. Da er man treig. Og det er greit.
MEN, hvis man har truffet hverandre mer enn sånn 3-4 ganger, og man virkelig har sansen for hverandre, da vil jeg ha kontakt helst hver dag. Trenger ikke være mer enn en "god morgen" melding. Om man ikke har kontakt på et par-tre dager så er det også ok, men begynner det å gå dagesvis og ukesvis så mister jeg rett og slett interessen. Da var jeg vel ikke noe spesielt for han da, tenker jeg, også går jeg videre. Orker ikke gruble, være usikker og bli såret i lang tid.
Ei heller er det jo mulig å bli kjent med mannen hvis man aldri treffes eller snakker om dypere ting. Hvordan kan man vite om man passer sammen? Og hvorfor skal jeg bruke eeeevigheter på å bli kjent med noen som kanskje ikke egentlig er noe for meg?

Jeg ønsker et type forhold som er varmt, nært, lidenskapelig, morsomt. Og jeg ønsker en mann som ikke får nok av meg. Jeg vil ha en bestevenn og livspartner.

Derfor hadde nok ikke din dating stil matchet meg overhodet. Jeg hadde nok sagt takk og adjø.

Anonymkode: 490af...a0c

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...