Gå til innhold

Mannen min har en elskerinne. Hva gjør jeg nå?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg oppdaget for en tid siden at mannen min har en elskerinne. Forholdet har nok pågått over lang tid, og han bruker mye tid på å opprettholde kontakten med henne ser det ut til. Elskerinnen er en vakker dame, høyt utdannet og 12 år yngre enn meg. Hvorfor vet jeg alt dette? Fordi jeg tilfeldigvis fant hans iPad her om dagen, og der har de to en samtale gående på en plattform, og det har de hatt lenge. De virker å være oppriktig forelsket i hverandre, de drømmer om en fremtid sammen og begge er fortvilet over at det kanskje ikke blir de to allikevel. 

jeg ønsker ikke en tråd med hat og fordømmelse av disse to, selv om det mannen min har gjort er ugreit. Jeg ønsker reflekterte og modne tanker om hva jeg bør foreta meg her. Jeg elsker mannen min, men jeg vil heller ha en fremtid alene enn med en mann som elsker en annen men ikke vil forlate kone og barn, tror jeg. Hodet mitt er noe kaotisk for tiden, jeg fungerer dårlig og befinner meg midt i en livskrise. Hvilke erfaringer har dere her? Vil han forlate meg til fordel for den andre? Vil han kunne elske meg igjen? Selvsagt umulig å svare på for noen, jeg trenger bare så sårt noen realistiske og ærlige tanker fra de av dere som har vært borti tilsvarende. 

Anonymkode: a08f6...221

• Liker 1
  • Hjerte 21
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Han elsker deg men ikke NOK og det vil han aldri. Det er et slit å tilgi og prøve på nytt for tilliten kommer aldri tilbake. Spar deg for mer smerte og å bli psykisk syk av å strekke deg for å få ting til å fungere, du går på akkord med egen selvverd og vil bare få det verre... skulle ønske jeg gikk med engang istedet for å kjempe for forholdet, det var den dummeste feilen jeg gjorde. Han var selvfølgelig utro igjen også 

Anonymkode: 57422...c93

• Liker 27
  • Hjerte 9
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Jeg oppdaget for en tid siden at mannen min har en elskerinne. Forholdet har nok pågått over lang tid, og han bruker mye tid på å opprettholde kontakten med henne ser det ut til. Elskerinnen er en vakker dame, høyt utdannet og 12 år yngre enn meg. Hvorfor vet jeg alt dette? Fordi jeg tilfeldigvis fant hans iPad her om dagen, og der har de to en samtale gående på en plattform, og det har de hatt lenge. De virker å være oppriktig forelsket i hverandre, de drømmer om en fremtid sammen og begge er fortvilet over at det kanskje ikke blir de to allikevel. 

jeg ønsker ikke en tråd med hat og fordømmelse av disse to, selv om det mannen min har gjort er ugreit. Jeg ønsker reflekterte og modne tanker om hva jeg bør foreta meg her. Jeg elsker mannen min, men jeg vil heller ha en fremtid alene enn med en mann som elsker en annen men ikke vil forlate kone og barn, tror jeg. Hodet mitt er noe kaotisk for tiden, jeg fungerer dårlig og befinner meg midt i en livskrise. Hvilke erfaringer har dere her? Vil han forlate meg til fordel for den andre? Vil han kunne elske meg igjen? Selvsagt umulig å svare på for noen, jeg trenger bare så sårt noen realistiske og ærlige tanker fra de av dere som har vært borti tilsvarende. 

Å bli avslørt er den beste metoden at han oppriktig angrer seg. Men i nåværende tidspunkt kan han leke med livet på to leirer. 

I dette tilfellet bør du ikke dvele for lenge, men avsløre han. Helst mens han har sex med henne. 

En kan undre seg hvorfor menn holder på slikt.

Dette er oppgjøret du må ta med han uten å forvente han vil elske deg. 

Anonymkode: 4f047...523

• Liker 4
Skrevet

Jeg oppdaget også utroskap på denne måten (messenger meldinger), men forskjellen var at han ikke ønsket en fremtid med elskerinnen.

Han ville jeg skulle bli mens jeg er veldig i tvil. Forholdet hangler veldig nå mens jeg lurer på hva jeg ønsker.

Tilliten er ødelagt for alltid, og det verste er sviket.

Han risikerte forholdet vårt for sex, selv om vi hadde sex ofte.

Jeg fortalte min mann at jeg hadde fått en anonym sms der det stod at de holdt på, fordi jeg ville ikke si at jeg snoket på hans data.

Anonymkode: 3a956...dfe

• Liker 11
  • Hjerte 3
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Mitt tips: ta screenshots av bevisene/samtalene!!! Har vært igjennom det samme, men det var kun kyss på fylla. Helt jævlig og tilgi, jeg glemmer aldri. Tenker mye på det og det er 3 mnd siden :( 

Anonymkode: d19e0...0a5

• Liker 8
Skrevet

Jeg hadde begynt å pakke tingene hans. 
En må prøve å ivareta verdigheten og stoltheten sin. 
Du må gjøre det eneste rette og det er å frigjøre deg fra en mannen som i øyeblikket er oppslukt i ett annet menneske. 
Når du tydelig gir han signalet om at han er uønsket så har han ingen ting å gjemme seg bak. 
Han blir nødt til å se fremtiden foran i løpet av dager og el minutter. 
Hvis du begynner med et sirkus med hyl og  gråt og evt kaster møbler omkring så blir det bare et påskudd for han å «endelig» komme seg ut. 
Når du sender han på dør uten krig så blir han etterhvert frivillig eller ufrivillig tvungen til å tenke over livet sitt, og hvem han har blitt. 
Hvis dette er en normal mann med tanker og følelser så vil han ikke få deg så lett fremover. 
Men du må ikke vente til han går sjøl. 
Du må komme han i forkjøpet . 
Lykke til ! ❤️
Håper du får det mye bedre litt lenger frem 

• Liker 32
  • Nyttig 4
Skrevet

Han er da i følge meldinger forelsket i en annen kvinne, som han er lei seg for han ikke kan være med pga hans forpliktelse til familien. Hver gang dere gjør noe sammen, kanskje når dere har sex osv tenker han på henne. Og kan gjøre det i veldig lang tid fremover. Du fortjener en som lengter etter deg, tenker jeg da.. 

Anonymkode: 353ef...a14

• Liker 17
Skrevet

Jeg elsker mannen min, men jeg vil heller ha en fremtid alene enn med en mann som elsker en annen men ikke vil forlate kone og barn, tror jeg.

Sterkt av deg! Jeg tror det er skadelig for deg om du blir. Han blir jo ikke hos deg av de riktige grunnene, dvs. fordi han elsker deg og ønsker å være din kjæreste. Men fordi han er feig.

Anonymkode: 44a7d...b81

• Liker 11
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Han er da i følge meldinger forelsket i en annen kvinne, som han er lei seg for han ikke kan være med pga hans forpliktelse til familien. Hver gang dere gjør noe sammen, kanskje når dere har sex osv tenker han på henne. Og kan gjøre det i veldig lang tid fremover. Du fortjener en som lengter etter deg, tenker jeg da.. 

Anonymkode: 353ef...a14

Ja han vil vel helst fortsette med det beste fra to verdener ellers hadde han vel brutt opp før. Så du må bare avslutte. Du vil aldri kunne stole på han etter dette.

Anonymkode: b39fc...9cf

• Liker 6
Skrevet

Hva med å foreslå et åpnet forhold? Som du påpeker - du ønsker ikke et forhold med en som er med deg fordi han ikke orker tanken på å se ungene sine 50% av tiden. Og du kunne kanskje også tenke deg å se barna dine oftere. Da er det at det moderne samfunn tilbyr en fiks ferdig løsning - foreldreskap uten kjæresteforhold. Altså at dere fortsetter å oppdra felles unger. Fortsetter å bo i samme husstand. Fortsetter å være venner og lage middag og dra på ferie etc. 

Og så dater dere (eller du) utenfor forholdet. Og han etablerer et forhold med denne damen. For dere er kjærester, ja. Og dere er foreldre. Det er ikke en rolle - det er to ulike roller. Den ene er ikke avhengig av den andre, selv om man i gamle dager antok det.

Anonymkode: eff96...2f2

• Liker 5
  • Nyttig 1
Skrevet

Jeg tror han elsker deg fortsatt, men ikke bare deg. Og hun andre er spennende  og  ny.

Han ønsker neppe å forlate deg og familien, men han ønsker å ha dette eventyret på si.

• Liker 3
Skrevet

Ville aller først satt meg ned og snakket med han om det. Åpent og ærlig. Sagt det rett ut hva du vet og spurt om hans tanker rundt det. Om du får noen ærlige svar, er en annen sak. Men da har du hvert fall fått høre hva han har å si. 

En ting er hvis det "bare" var en elsker. Men som du skriver, så virker det som at det er forelskelse og kjærlighet i bildet her, og derfor ville jeg latt han gå. Han har jo ikke noe iboende ønske om å holde sammen med deg. Og dette vil derfor psyke deg med hvis du fortsetter dette forholdet tror jeg. 

Anonymkode: 413e9...245

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Ville aller først satt meg ned og snakket med han om det. Åpent og ærlig. Sagt det rett ut hva du vet og spurt om hans tanker rundt det. Om du får noen ærlige svar, er en annen sak. Men da har du hvert fall fått høre hva han har å si. 

En ting er hvis det "bare" var en elsker. Men som du skriver, så virker det som at det er forelskelse og kjærlighet i bildet her, og derfor ville jeg latt han gå. Han har jo ikke noe iboende ønske om å holde sammen med deg. Og dette vil derfor psyke deg med hvis du fortsetter dette forholdet tror jeg. 

Anonymkode: 413e9...245

Det vet vi ikke. Det er mulig  at han har et sterkt ønske om å beholde ts og familien samtidig som han vil ha sin elskerinne.

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Mange menn er feige og tør ikke bryte opp før de blir tvunget til det. Dersom denne samtalen lå tilgjengelig på en iPad du kunne få tak i forsøker han ikke særlig hardt å skjule dette for deg. Han ønsker nok å bli tatt på fersken, slik at du blir den som bryter opp og ikke han. 

Gjør deg selv en tjeneste og pakk en koffert for han mens han er på jobb. Send barna bort til venner eller besteforeldre, og når han kommer hjem ber du han om en prat hvor du rolig forteller at du vet alt, og at du har pakket noen ting for han fordi dette tillitsbruddet betyr at det nå er slutt mellom dere. Forklar at dere får avklare samvær med barna, fordeling av verdier osv. på et senere tidspunkt, når støvet har lagt seg. Forhold deg rolig hele tiden. Si hvor skuffet du er, men ikke hyl, gråt eller kast ting i veggen. Det er han ikke verdt. 

Anonymkode: 0f661...f6c

• Liker 15
  • Nyttig 1
Skrevet

Eneste måten å finne ut hva han vil på, er å ta dette opp med han... Bare riv av det plasteret og si det åpent og ærlig. Dette er ikke noe du kan gå rundt og gnage på, det vil spise deg opp innenfra.

Du må være forberedt på at du kan få beskjeden at han vil ut av ekteskapet. Men det kan være det er sånn det må være, du vil jo som du skriver heller være alene enn med en mann som ikke elsker deg, en som lengter etter en annen. 

Men hvis det er deg han elsker vil han legge seg flat og spørre hva han kan gjøre for å fikse dette. Hvis det er hun andre han vil ha, så blir han nok mer stum.. skamfull, unnskyldende, men ikke på sine knær for å beholde deg. Heller klar for å ta inn på hotellrom samme kveld.

Den type langvarige emosjonelle affærer er det verste sviket, han har garantert utlevert deg og deres sexliv og sånt til elskerinnen også. Dette er veldig vanskelig å reparere. Om han så prøver videre med deg, så er han ikke over elskerinnen. Er de forelsket, så slås det ikke av på et blunk. Jeg er redd det bare blir mer smerte for alle invovlerter, før det tar slutt.

Jeg tror ikke jeg hadde ikke klart å fortsatt vært sammen med han. Jeg kunne tilgitt kun sex på fylla en gang, men dette er noe jeg ikke hadde kommet over. 

Anonymkode: af452...c10

• Liker 8
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Mitt tips: ta screenshots av bevisene/samtalene!!! Har vært igjennom det samme, men det var kun kyss på fylla. Helt jævlig og tilgi, jeg glemmer aldri. Tenker mye på det og det er 3 mnd siden :( 

Anonymkode: d19e0...0a5

Hvordan i all verden kan du sammenligne din situasjon med TS sin?

• Liker 12
  • Nyttig 2
Skrevet

Vil du ha et forhold til noen som uttrykker forelskelse til en annen og fortvilelse over at han ikke kan forlate deg?

Jeg ville fortalt din mann at dere begge fortjener å være lykkelig, og at du har skjønt at han ikke er det med deg. Ingen forhold er tjent med løgn. Ingen barn fortjener foreldre som holder sammen bare fordi man har barn. 

Sett han fri. Sett deg selv først. Du vil aldri klare å ikke tenke på han med hun, og hva han gjør hver gang han er ute på noe. Hver gang han er på telefonen vil du tenke på henne. Hver gang det plinger, hver gang han går på toalettet, hver gang han tar på deg osv. Det er ingen forhold verdt.

Anonymkode: 4fe94...b67

• Liker 6
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Men hvis det er deg han elsker vil han legge seg flat og spørre hva han kan gjøre for å fikse dette. Hvis det er hun andre han vil ha, så blir han nok mer stum.. skamfull, unnskyldende, men ikke på sine knær for å beholde deg. Heller klar for å ta inn på hotellrom samme kveld.

Nei, han vil ikke det. De fleste er redd for forandringer, og det er det han vil kjempe og gråte for. Ikke for å være sammen med TS, men for å ikke tape ansikt. Det er også mulig å elske 2 personer samtidig, men ønske å gå ut av et forhold med den ene. 

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Nei, han vil ikke det. De fleste er redd for forandringer, og det er det han vil kjempe og gråte for. Ikke for å være sammen med TS, men for å ikke tape ansikt. Det er også mulig å elske 2 personer samtidig, men ønske å gå ut av et forhold med den ene. 

Folk er forskjellige da, jeg har erfaring med dette..

Men ja, det kan være han bare gråter fordi han ikke vil tape ansikt og "fasaden" og ikke nødvendigvis fordi han ikke vil miste TS. 

• Liker 1
Skrevet

"Tilfeldigvis fant hans IPAD"...

Da måtte du bare inn på den og lese private samtaler / chatter?

Virker på meg som om du har hatt mistanke om utroskap en god stund, og at du snoket i han sine private eiendeler.

Du bør bare innrømme overfor han at du "vet". Ønsker du å beholde han eller ikke?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...