Woah0 Skrevet 11. september 2022 #1 Skrevet 11. september 2022 Hadde jeg vært Amerikaner ville jeg bare startet en revolusjon for å fjerne dette systemet. Og bare byttet det med et Demokrati Representant fokus for politiske partier som man representerer og er organiserte, og ikke en med penger og støttespillere kan bare dukke opp. (Og ekstra regel. "Fylliker i butikken" logikk regelen. Bare fordi du går i en butikk som en fylliker og kan prate, betyr ikke at du skal bli respektert, hørt på eller bli tatt alvorlig når det kommer til politiske spørsmål eller problem stillinger. Les en bok, still et konkret spørsmål ellers så blir man kastet ut av butikken) Er hele grunnen hvorfor media der og folket behandler President valget i USA som en WWE reality serie. Det er bare meg da. Handler ikke om Demokrater eller Republikanere, systemet i seg selv er så sykt dårlig til å begynne med.
Example Skrevet 12. september 2022 #2 Skrevet 12. september 2022 Problemet er jo ikke nødvendigvis systemet, men folket som velger dem. Amerikanske velgere velger jo sine representanter. En ond spiral der man velger mennesker med karisma og store ord som er gode på å synes fremfor mer "kjedelige" politikere med mer integritet. 3
Woah0 Skrevet 12. september 2022 Forfatter #3 Skrevet 12. september 2022 Example skrev (4 timer siden): Problemet er jo ikke nødvendigvis systemet, men folket som velger dem. Amerikanske velgere velger jo sine representanter. En ond spiral der man velger mennesker med karisma og store ord som er gode på å synes fremfor mer "kjedelige" politikere med mer integritet. Som er litt av grunnen til at systemet oppmuntrer de til å gjøre det. Fordi enhver kan bare hoppe inn. Men om det er politisk parti med representant så må de ta det mer på alvor for å komme inn
Imariuz Skrevet 12. september 2022 #4 Skrevet 12. september 2022 Woah0 skrev (På 11.9.2022 den 18.17): Hadde jeg vært Amerikaner ville jeg bare startet en revolusjon for å fjerne dette systemet. Heldigvis vet amerikanerne bedre, og forstår alvoret av revolusjoner med lidelsene og død det medfører. Systemet trenger reform, ikke revolusjon. 2
Stina234 Skrevet 13. september 2022 #5 Skrevet 13. september 2022 Dessverre tror jeg ikke den vanlige amerikaner forstår hvor dårlig det står til med den politiske modellen landet har. En revolusjon uten konkrete mål tror jeg har lite for seg og vil sikkert kun skape mer uro. Er enig i at systemet trenger en reform men det er vanskelig, da må de som representerer systemet selv ville det. 1
Example Skrevet 13. september 2022 #6 Skrevet 13. september 2022 Woah0 skrev (21 timer siden): Som er litt av grunnen til at systemet oppmuntrer de til å gjøre det. Fordi enhver kan bare hoppe inn. Men om det er politisk parti med representant så må de ta det mer på alvor for å komme inn Som igjen er partienes feil. De velger å ha det slik. På mange måter er det jo egentlig klare fordeler med dette også, at folket i større grad velger representantene. I Norge er det stort nominasjonskomiteene i de store partiene som styrer hvilke personer som havner på Stortinget og ikke velgerne. Bare i lokalvalg ser man i større grad at velgerne bryter med lista de sender inn. I større kvanta av stemmer velges det for det meste det som partiet hvem som skal komme inn.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå