AnonymBruker Skrevet 11. september 2022 #1 Skrevet 11. september 2022 Jeg har flyskrekk og skal fly til USA, er over 3 år siden sist jeg har flydd. jeg har tatt flyskrekk-kurs, det hjalp ikke. Har fått panikkanfall 1 gang under kraftig turbulens. Å drikke alkohol hjelper ikke. Sobril hjalp ikke, fikk fra legen. Skal til legen for å høre om andre alternativer. Er det andre beroligende som kan hjelpe bedre enn Sobril? Sterk dose valium? Annet? Trenger ikke høre om andre mulige metoder som ikke innebærer beroligende da jeg har prøvd alt av teknikker, distrahering osv som ikke hjelper meg. Anonymkode: f1aea...f83
AnonymBruker Skrevet 11. september 2022 #2 Skrevet 11. september 2022 Valium funket helt annerledes og mye bedre enn sobril for meg. Har ikke peiling, men det funka Så det er håp! Sobril er nok ganske svakt. Prøvd høye sobril doser da jeg skulle ta MR men valium dosen var 1/ og funket fjell. Anonymkode: c7308...f0e 1
AnonymBruker Skrevet 11. september 2022 #3 Skrevet 11. september 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Jeg har flyskrekk og skal fly til USA, er over 3 år siden sist jeg har flydd. jeg har tatt flyskrekk-kurs, det hjalp ikke. Har fått panikkanfall 1 gang under kraftig turbulens. Å drikke alkohol hjelper ikke. Sobril hjalp ikke, fikk fra legen. Skal til legen for å høre om andre alternativer. Er det andre beroligende som kan hjelpe bedre enn Sobril? Sterk dose valium? Annet? Trenger ikke høre om andre mulige metoder som ikke innebærer beroligende da jeg har prøvd alt av teknikker, distrahering osv som ikke hjelper meg. Anonymkode: f1aea...f83 Søk om å få reise på flyet mens du ligger i dyp koma, da er det et helt helsepersonell som står og vokter over pulsen din. Anonymkode: 74c94...859 1
AnonymBruker Skrevet 11. september 2022 #4 Skrevet 11. september 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Valium funket helt annerledes og mye bedre enn sobril for meg. Har ikke peiling, men det funka Så det er håp! Sobril er nok ganske svakt. Prøvd høye sobril doser da jeg skulle ta MR men valium dosen var 1/ og funket fjell. Anonymkode: c7308...f0e Valium dosen var 1/3 av sobril dosen, mente jeg Anonymkode: c7308...f0e
AnonymBruker Skrevet 11. september 2022 #5 Skrevet 11. september 2022 Hva med å ikke distrahere, medisinere etc? Det er ikke, ts, det minste farlig å være redd. Ja, det er ubehagelig. Men det er ikke farlig å ha det ubehagelig. Vi forteller barna våre (i alle fall de som oppdrar dem) at redsel er forutsetningen for modige handlinger. At uten redsel er en handling som innebærer risiko kun dumdristighet. Vi forteller dem også at å oppsøke fare har en egenverdi. At å stå på ski er moro, å sykle givende og å stupe kråke moro. Og farlig. Samtidig. Vi formidler at å unngå risiko fordi en er redd ikke er lurt. Kanskje du bare må ta en prat med deg selv om dette? Du tåler selvsagt godt å være redd en flytur eller tre. Når begynte du å fortelle deg selv at du ikke tåler det? Og hvorfor aksepterer du den løgnen fra deg selv? Anonymkode: 8b375...688
AnonymBruker Skrevet 11. september 2022 #6 Skrevet 11. september 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Søk om å få reise på flyet mens du ligger i dyp koma, da er det et helt helsepersonell som står og vokter over pulsen din. Anonymkode: 74c94...859 Det hadde vært perfekt 😂 Anonymkode: f1aea...f83
AnonymBruker Skrevet 11. september 2022 #7 Skrevet 11. september 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Valium funket helt annerledes og mye bedre enn sobril for meg. Har ikke peiling, men det funka Så det er håp! Sobril er nok ganske svakt. Prøvd høye sobril doser da jeg skulle ta MR men valium dosen var 1/ og funket fjell. Anonymkode: c7308...f0e Takk! Da skal jeg høre med legen om det ☺️ Anonymkode: f1aea...f83
AnonymBruker Skrevet 11. september 2022 #8 Skrevet 11. september 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hva med å ikke distrahere, medisinere etc? Det er ikke, ts, det minste farlig å være redd. Ja, det er ubehagelig. Men det er ikke farlig å ha det ubehagelig. Vi forteller barna våre (i alle fall de som oppdrar dem) at redsel er forutsetningen for modige handlinger. At uten redsel er en handling som innebærer risiko kun dumdristighet. Vi forteller dem også at å oppsøke fare har en egenverdi. At å stå på ski er moro, å sykle givende og å stupe kråke moro. Og farlig. Samtidig. Vi formidler at å unngå risiko fordi en er redd ikke er lurt. Kanskje du bare må ta en prat med deg selv om dette? Du tåler selvsagt godt å være redd en flytur eller tre. Når begynte du å fortelle deg selv at du ikke tåler det? Og hvorfor aksepterer du den løgnen fra deg selv? Anonymkode: 8b375...688 Dette var noe nedlatende bs. Anonymkode: c7308...f0e 2 1
AnonymBruker Skrevet 11. september 2022 #9 Skrevet 11. september 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hva med å ikke distrahere, medisinere etc? Det er ikke, ts, det minste farlig å være redd. Ja, det er ubehagelig. Men det er ikke farlig å ha det ubehagelig. Vi forteller barna våre (i alle fall de som oppdrar dem) at redsel er forutsetningen for modige handlinger. At uten redsel er en handling som innebærer risiko kun dumdristighet. Vi forteller dem også at å oppsøke fare har en egenverdi. At å stå på ski er moro, å sykle givende og å stupe kråke moro. Og farlig. Samtidig. Vi formidler at å unngå risiko fordi en er redd ikke er lurt. Kanskje du bare må ta en prat med deg selv om dette? Du tåler selvsagt godt å være redd en flytur eller tre. Når begynte du å fortelle deg selv at du ikke tåler det? Og hvorfor aksepterer du den løgnen fra deg selv? Anonymkode: 8b375...688 Jeg flyr selv om jeg har flyskrekk, men jeg er på vakt hele flyturen. Korte flyturer går det grei, men over så lange flyturer som USA så blir jeg utrolig sliten av å være i flyktmodus 8-10 timer i strekk. Jeg vet alt som er å vite om turbulens, om flyet og hva det tåler, som sagt flyskrekk kurs og jeg har spurt og gravd om alt jeg lurer på hos piloter. Hva jeg vet og hvorfor denne irrasjonelle frykten samsvarer ikke. Jeg kan ikke gjøre noe med den, men den stopper meg ikke fra å fly. Jeg bare orker ikke å være i panikkmodus i mange timer og derfor vil jeg ha noe beroligende. Anonymkode: f1aea...f83
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå