AnonymBruker Skrevet 11. september 2022 #1 Skrevet 11. september 2022 Har fått nye naboer som totalrenoverer et hus og har brukt hele sommeren og hver dag på å sage, slå, rive og bråke. Dette bråket er veldig slitsomt og slutter heller ikke på søndager. Jeg har sagt i fra før at alle opprettholder helligdagsfreden her (tettbygd) men de driter i det. Har dere vært i lignende situasjoner? Hva sa dere? Anonymkode: a8a17...7ab
AnonymBruker Skrevet 11. september 2022 #2 Skrevet 11. september 2022 Nei, men hadde de gjort det, hadde ikke det brydd meg, samlebegrep de ikke sto med borremaskiner. Elsker å høre at folk er i live på en søndag og at det skjer litt rundt meg. Anonymkode: ea0eb...5c7 9
Batteri Skrevet 11. september 2022 #3 Skrevet 11. september 2022 Søndag er en hviledag og skal holdes hellig. Det spiller ingen rolle hvorvidt noen er uenig i dette eller ikke; det er nedfelt i norsk lov. Fortsetter naboen så ringer du politiet. Har de kapasitet så kommer de. 6 2
AnonymBruker Skrevet 11. september 2022 #4 Skrevet 11. september 2022 La dem holde på, religiøse regler og lover har ingenting å gjøre i et sivilisert land i 2022. Verden har heldigvis gått fremover og folk jobber til alle døgnets tider så da må man bruke søndager til arbeid. Anonymkode: 68b09...f48 10
AnonymBruker Skrevet 11. september 2022 #5 Skrevet 11. september 2022 Jeg er heller ikke religiøs men jeg synes det hadde vært veldig kjekt om loven opprettholdes for jeg er så JÆVLIG lei av den ekle saga som går natt og dag hos de tre meter unna soveromsvinduet mitt. Håper virkelig ikke de skal bo her når de har pusset opp ferdig. Vi bor så sykt tett her, det er tydelig at de ikke tar hensyn til naboene sine. Anonymkode: a8a17...7ab 7 1
AnonymBruker Skrevet 11. september 2022 #6 Skrevet 11. september 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Nei, men hadde de gjort det, hadde ikke det brydd meg, samlebegrep de ikke sto med borremaskiner. Elsker å høre at folk er i live på en søndag og at det skjer litt rundt meg. Anonymkode: ea0eb...5c7 Sag og drill som går konstant er nesten verre en borr på grunn av den høyfrekvente lyden synes jeg. Anonymkode: a8a17...7ab 1
AnonymBruker Skrevet 11. september 2022 #7 Skrevet 11. september 2022 Det bryr jeg meg 0 om. Verre når de pusser opp etter kl 19 på en hverdag, da vekker de ungene. Anonymkode: 6eccf...877 1
AnonymBruker Skrevet 11. september 2022 #8 Skrevet 11. september 2022 AnonymBruker skrev (49 minutter siden): Det bryr jeg meg 0 om. Verre når de pusser opp etter kl 19 på en hverdag, da vekker de ungene. Anonymkode: 6eccf...877 De pusser opp til rundt 23 hver dag har ikke barn men liker å legge meg til en fornuftig tid sjøl Anonymkode: a8a17...7ab
Batteri Skrevet 12. september 2022 #9 Skrevet 12. september 2022 AnonymBruker skrev (16 timer siden): La dem holde på, religiøse regler og lover har ingenting å gjøre i et sivilisert land i 2022. Verden har heldigvis gått fremover og folk jobber til alle døgnets tider så da må man bruke søndager til arbeid. Anonymkode: 68b09...f48 Klassisk eksempel på «jeg liker ikke loven, derfor skal hverken jeg eller noen andre følge den». Fantastisk. 6
AnonymBruker Skrevet 12. september 2022 #10 Skrevet 12. september 2022 Batteri skrev (28 minutter siden): Klassisk eksempel på «jeg liker ikke loven, derfor skal hverken jeg eller noen andre følge den». Fantastisk. Loven om hellidagsfred er uansett ekstremt utdatert, det er ikke sånn at folk jobber fra 08:00 til 16:00 Mandag til Fredag lengre. Mange jobber skift til alle døgnets tider alle ukedager og til og med på søndager, da må man kunne bruke fridagene på vedlikehold og forebyggende arbeid uten at religiøse blir krenket over at de ikke kan bestemme over andre med sine religiøse lover. Hva blir det neste?, helligdagsfred på f.eks. islamske helligdager eller helligdager i andre religioner?. Anonymkode: 68b09...f48 1
AnonymBruker Skrevet 12. september 2022 #11 Skrevet 12. september 2022 Ring 02800. De kommer overraskende raskt, i hvert fall her jeg bor. Anonymkode: d6053...bf1 1
AnonymBruker Skrevet 12. september 2022 #12 Skrevet 12. september 2022 Politiet kommer om de har kapasitet om du ringer dem. Og ja, jeg har hatt naboer som til og med sagde panel på 17. mai… Jeg har ingen problemer med litt småjobbing en søndag. Men ikke det som bråker mest, og i alle fall stille etter 1500. Anonymkode: 225c3...77a
AnonymBruker Skrevet 12. september 2022 #13 Skrevet 12. september 2022 1 hour ago, AnonymBruker said: Loven om hellidagsfred er uansett ekstremt utdatert, det er ikke sånn at folk jobber fra 08:00 til 16:00 Mandag til Fredag lengre. Mange jobber skift til alle døgnets tider alle ukedager og til og med på søndager, da må man kunne bruke fridagene på vedlikehold og forebyggende arbeid uten at religiøse blir krenket over at de ikke kan bestemme over andre med sine religiøse lover. Hva blir det neste?, helligdagsfred på f.eks. islamske helligdager eller helligdager i andre religioner?. Anonymkode: 68b09...f48 Det er ikke utdatert - dette måte til på grunn av dumme egoistiske folk som ikke gidder å tenke på andre, som holder på hele natte om de kan. Oss oppegående folk skal ha fred etter kl 23 slik vi faktisk kan sove og bli opplagt til jobben dagen etter. Liker du ikke dette kan du flytte langt ut i skogen hvor du ikke forstyrrer andre med dårlig folkeskikk. Anonymkode: e44cf...78e 2
AnonymBruker Skrevet 12. september 2022 #14 Skrevet 12. september 2022 18 hours ago, AnonymBruker said: Har fått nye naboer som totalrenoverer et hus og har brukt hele sommeren og hver dag på å sage, slå, rive og bråke. Dette bråket er veldig slitsomt og slutter heller ikke på søndager. Jeg har sagt i fra før at alle opprettholder helligdagsfreden her (tettbygd) men de driter i det. Har dere vært i lignende situasjoner? Hva sa dere? Anonymkode: a8a17...7ab Og til deg ts, slutt å være så snill da. Gå og si til de engang til at hver gang du hører de sager og banker etter kl 23 kommer du til å ringe politiet siden de klarer ikke å høre på deg at de forstyrrer. Dette gjelder også på søndager. Og GJØR DET! Ring politiet. Ellers kan du begynne å spille Metallica på høyt rett inn i veggen kl 0400 hver morgen (bruk lyddempende headphones). Anonymkode: e44cf...78e 1
Batteri Skrevet 13. september 2022 #15 Skrevet 13. september 2022 AnonymBruker skrev (19 timer siden): Loven om hellidagsfred er uansett ekstremt utdatert, det er ikke sånn at folk jobber fra 08:00 til 16:00 Mandag til Fredag lengre. Mange jobber skift til alle døgnets tider alle ukedager og til og med på søndager, da må man kunne bruke fridagene på vedlikehold og forebyggende arbeid uten at religiøse blir krenket over at de ikke kan bestemme over andre med sine religiøse lover. Hva blir det neste?, helligdagsfred på f.eks. islamske helligdager eller helligdager i andre religioner?. Anonymkode: 68b09...f48 Du forsterker jo bare poenget mitt.
AnonymBruker Skrevet 13. september 2022 #16 Skrevet 13. september 2022 De fleste her pusser opp på søndager ja, kommer jo ingen vei om man skal ha kun 1 dag i uka. Klipper gress gjør vi også. Aldri sett politiet her eller hørt om at noen gang har ringt. Rekkehus og eneboliger hvor alle bryr seg om vedlikehold. Mer vanlig at naboen kommer innom og tilbyr litt hjelp 😛 Anonymkode: ea496...3c1 1
AnonymBruker Skrevet 13. september 2022 #17 Skrevet 13. september 2022 Der jeg bodde før, slo det aldri feil. Et nabopar hadde ALLTID noe prosjekt på gang på helligdager og i helger. Var det ikke plenklipping og fjerning av greiner, så var det kapping av ved, bygging av veranda og gud vet hva. Anonymkode: 251f0...b62
AnonymBruker Skrevet 13. september 2022 #18 Skrevet 13. september 2022 Ja, naboene her pleier å holde på selv på søndager. Er mer stille ute på verandaen på en tirsdag enn på en søndag. De nærmeste naboene som kan se inn i hagen vår pleier å ta hensyn så om de ser vi har besøk, griller osv så tar de seg en pause Anonymkode: ab015...ec6
AnonymBruker Skrevet 16. september 2022 #19 Skrevet 16. september 2022 TS, er vi naboer?😂 Neida, men føler veldig med deg. Visse folk pusser opp konstant her også. Dette er da håndverkere som bruker fritida på å fikse på huset hver dag når det ikke er regn eller snø. De fikk ordentlig kjeft for å bråke på en søndag, så nå reserverer de de minst bråkete oppgavene til den dagen. Å ha drill og sag som går hver eneste dag i tillegg til søndag blir altfor jævlig for resten av gata, så da handler det egentlig mer om å ta hensyn til de andre og gi oss andre en fridag. Naboene her tar ting opp direkte med hverandre dersom det skulle være noe (enten går de ut og møtes på gata, eller så roper de bare fra verandaene sine). Om det ikke hjelper så ringer man politiet og forklarer at man har konfrontert naboen før / flere ganger uten hell. For noen folk må dette repeteres, mens andre skjønner greia ganske fort. Her gjelder det egentlig å se an på hva som er "reglene" for gata/området. Noen steder tar alle hensyn til naboene og støynivået, mens andre (ofte mer landlige) steder har godtatt at alle kan bråke både om natta og på helligdager. Om de nye naboene er de eneste som ikke tar hensyn mtp støynivå, så hadde jeg tatt en rask og grei prat. Sikkert andre nabofolk som ønsker å gjøre det samme😋 Anonymkode: 1903b...459 1
AnonymBruker Skrevet 16. september 2022 #20 Skrevet 16. september 2022 AnonymBruker skrev (På 12.9.2022 den 12.52): Politiet kommer om de har kapasitet om du ringer dem. Og ja, jeg har hatt naboer som til og med sagde panel på 17. mai… Jeg har ingen problemer med litt småjobbing en søndag. Men ikke det som bråker mest, og i alle fall stille etter 1500. Anonymkode: 225c3...77a Nå er vel ikke 17. mai en dag med helligdagsfred så da kan jo naboen gjøre som de vil denne dagen uansett. Anonymkode: a78f1...20a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå