Gå til innhold

Venninne sier at det er lettere å få barn enn å få valp. Er det også din erfaring?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hun sier at småbarnslivet er fantstisk og at hun aldringer følt seg så bra. Hundevalper var krevende sier hun.

Anonymkode: 8d643...3b5

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

At det er fantastisk betyr ikke nødvendigvis ikke at det er krevende. Det var en helt utrolig tid, strevsom, hektisk og lykkelig, som man ser tilbake på med glede. Det er menneskelig å ha litt selektiv hukommelse, man husker helst  det gode, fortrenger stresset og mangelen på egentid og søvn, men ønsker gjerne at man hadde hatt mer tid til å reflektere over hvor fint det egentlig var. 

Endret av Alauda
Skrevet

Mye enklere med baby enn med valp. Det er min erfaring etter 5 barn og 3 valper 

Anonymkode: b1d4d...6f5

• Liker 8
Skrevet

Baby  er mye enklere! 😅 jeg ble like "sliten" etter to timer med mammas valp som to dager alene med barna mine🤪

Anonymkode: 4ba0f...64a

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (32 minutter siden):

Hun sier at småbarnslivet er fantstisk og at hun aldringer følt seg så bra. Hundevalper var krevende sier hun.

Jeg syns at hund er krevende hele livet deres, mens barn blir større og mer selvstendige. Så heller barn enn hund. 

Anonymkode: 2f7f4...746

• Liker 5
Skrevet

Hæ?! Hvorfor er valp mer strevsomt enn barn? Jeg er totalt uenig. Har tre barn, og én hund.

Anonymkode: 8577c...a47

• Liker 4
Skrevet

Men kan det ha noe med forventninger å gjøre. At man ser for seg at det å få baby, blir veldig krevende, mens det å få valp ikke blir så krevende. Så vil jeg og tro at det kommer veldig an på hva slags baby man får, begge mine sov veldig godt på natta, og var relativt enkle på dagtid. Så jeg synes jo babytiden var bare kos og flott. Jeg fikk søvnen og hvilen jeg trengte. 

Anonymkode: d93ee...a77

• Liker 4
Skrevet

Jeg er også totalt uenig. Barna er mye mer krevende enn hunden var når han var valp. 

Anonymkode: 7ffae...16c

• Liker 3
Skrevet

Kommer vel ann på babyen og valpen. Vi har en av hver. Valpen var travelt i ca 1mnd. Ungen er travel enda (1,5år)

Anonymkode: 3af77...1e6

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Men kan det ha noe med forventninger å gjøre. At man ser for seg at det å få baby, blir veldig krevende, mens det å få valp ikke blir så krevende. Så vil jeg og tro at det kommer veldig an på hva slags baby man får, begge mine sov veldig godt på natta, og var relativt enkle på dagtid. Så jeg synes jo babytiden var bare kos og flott. Jeg fikk søvnen og hvilen jeg trengte. 

Anonymkode: d93ee...a77

Men uansett, babyen kan man jo aldri forlate for eksempel. Valpen er jo selvstendig på mange vis før en baby. Den må ikke mates, bæres osv. Eneste som er stress med valp er at den må dotrenes, og at det dermed blir mange turer ut. 

Anonymkode: 8577c...a47

• Liker 1
Skrevet

Første ukene er både baby og valp stress. Vil nå påstå at det etterhvert er lettere med en hund enn et barn😄

Anonymkode: ff04e...16d

Skrevet

Tja, ikke at jeg har barn, men en valp er jo vesentlig mer mobil og selvstendig, på et tidligere tidspunkt enn en baby eks.....Med et barn skjer det mer gradvis.🤷‍♀️

Skrevet

Etter 4 barn og 3 hunder, hvor 2 av barna var kolikkbarn, synes jeg valpeperioden var den verste. 

Anonymkode: d32b0...1f7

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Første ukene er både baby og valp stress. Vil nå påstå at det etterhvert er lettere med en hund enn et barn😄

Anonymkode: ff04e...16d

Etterhvert ble det lettere med hundene ja, enn med barna, men den tiden hvor valpene var på sitt verste, synes jeg var det tøffeste. 

Anonymkode: d32b0...1f7

• Liker 1
Skrevet

Absolutt ikke, valp er lett som en plett, baby er tortur, sorry

• Hjerte 3
Skrevet

Vi har prøvd gang på gang men bare fått barn. Jeg må si meg enig med venninnen din, etter å ha født 18 unger og ingen valper.

Anonymkode: 848f7...804

• Liker 6
Skrevet

Det er ikke helt sammenlignbart føler jeg. 

Har en sønn på 1,5 år og syns det har vært fantastisk - men det er jo krevende, på samme måte som en valp er fantastisk men også krevende. 

En valp burde luftes 5-6-7 ganger om dagen og gjerne mer for å bli stueren, mens en baby må ha bleie 5-6-7 ganger om dagen. I tillegg gjerne et bad når de begynner å spise, leke i sandkassen eller generelt møkker seg til. Mens hunden vil jo etterhvert finne en rytme tilpasset ens hverdag - vil barnet konstant teste ut grenser i lang tid, og hverdagen vil hele tiden være i forandring for å møte barnets behov for utvikling. 

Anonymkode: 77a3a...8e6

Skrevet

Bikkjer er bare slitsomme. 

Anonymkode: 8fcb6...f5f

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Syns valp var helt klart enklere enn barn. 

Anonymkode: cb431...8a5

• Liker 1
Skrevet

Baby kan du ta på bleier men ikke valp. Resten får du tenke selv.. 

Anonymkode: 0ec45...8d2

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...