AnonymBruker Skrevet 11. september 2022 #1 Skrevet 11. september 2022 Har du blitt ufør med diagnosen kronisk migrene og kun det? Her er det snakk om anfall over 15 dager i måneden og ingenting av medisin/Botox behandling har hjulpet. Anonymkode: e8da4...3db
AnonymBruker Skrevet 11. september 2022 #2 Skrevet 11. september 2022 Ja, jeg har fått innvilget 100% ufør pga kronisk migrene. Anonymkode: dadc6...107 1
AnonymBruker Skrevet 11. september 2022 #3 Skrevet 11. september 2022 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Ja, jeg har fått innvilget 100% ufør pga kronisk migrene. Anonymkode: dadc6...107 Hvilken tiltak måtte du gå gjennom og hvor mange år var du i systemet? Anonymkode: e8da4...3db
AnonymBruker Skrevet 11. september 2022 #4 Skrevet 11. september 2022 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Hvilken tiltak måtte du gå gjennom og hvor mange år var du i systemet? Anonymkode: e8da4...3db Måtte prøve alt som finnes av medisiner. ALT! Var på arbeidsevnevurdering. Det var vel det utenom all behandlingen. Og selvfølgelig arbeidssøkerkurs da, med CV skriving og sånt.. 🙄 Og måtte gjennom alt som finnes av behandlere. Mye av dette var mens jeg var i arbeid også, men jeg har virkelig vært innom alt. Fysioterapeuter, kiropraktorer, psykomotorisk Fysioterapi, nevrologer, psykolog, friskvernklinikken og sikkert noe mer også. Var ett år sykmeldt, aap 4,5 år. Totalt 5,5 år. Anonymkode: dadc6...107 1 2
Brunello Skrevet 11. september 2022 #5 Skrevet 11. september 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Måtte prøve alt som finnes av medisiner. ALT! Var på arbeidsevnevurdering. Det var vel det utenom all behandlingen. Og selvfølgelig arbeidssøkerkurs da, med CV skriving og sånt.. 🙄 Og måtte gjennom alt som finnes av behandlere. Mye av dette var mens jeg var i arbeid også, men jeg har virkelig vært innom alt. Fysioterapeuter, kiropraktorer, psykomotorisk Fysioterapi, nevrologer, psykolog, friskvernklinikken og sikkert noe mer også. Var ett år sykmeldt, aap 4,5 år. Totalt 5,5 år. Anonymkode: dadc6...107 Du skriver som om det er negativt at du måtte prøve ut alt. Det var vel utelukkende positivt at det ble gjort mest mulig for å få deg frisk. 26 2
AnonymBruker Skrevet 11. september 2022 #6 Skrevet 11. september 2022 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Måtte prøve alt som finnes av medisiner. ALT! Var på arbeidsevnevurdering. Det var vel det utenom all behandlingen. Og selvfølgelig arbeidssøkerkurs da, med CV skriving og sånt.. 🙄 Og måtte gjennom alt som finnes av behandlere. Mye av dette var mens jeg var i arbeid også, men jeg har virkelig vært innom alt. Fysioterapeuter, kiropraktorer, psykomotorisk Fysioterapi, nevrologer, psykolog, friskvernklinikken og sikkert noe mer også. Var ett år sykmeldt, aap 4,5 år. Totalt 5,5 år. Anonymkode: dadc6...107 Alt av medisiner? Jeg har forsøkt 3 forebyggende uten effekt og er på siste som nevrologen sier nemlig Botox. Er det det du mener når du sier alt? Anonymkode: e8da4...3db 2
AnonymBruker Skrevet 11. september 2022 #7 Skrevet 11. september 2022 Brunello skrev (6 minutter siden): Du skriver som om det er negativt at du måtte prøve ut alt. Det var vel utelukkende positivt at det ble gjort mest mulig for å få deg frisk. Nei, det var ikke for å fremstå som negativ, det var for å understreke at man ikke får uføretrygd innvilget uten å ha vært gjennom alt. For min del hadde jeg flaks at korona kom for ellers hadde jeg ikke hatt nok tid til å prøve alt, for når min makstid for aap nærmet seg slutten så ble de nyeste medisinene godkjent på blå resept. Da måtte jeg gjennom de også. Der hadde jeg store forhåpninger, men dessverre hjalp ikke de heller 😔 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Alt av medisiner? Jeg har forsøkt 3 forebyggende uten effekt og er på siste som nevrologen sier nemlig Botox. Er det det du mener når du sier alt? Anonymkode: e8da4...3db Nei, det er for lite vil jeg tro. Det du har vært igjennom er kravet for å få innvilget botox på blå resept. Jeg har prøvd Neurontin, Sarotex, tre forskjellige blodtrykksmedisiner, Topimax, botox og et par andre ting som jeg ikke husker i farta. Og Aimovig, Ajovy og Emgality. Anonymkode: dadc6...107 4
Maestro Skrevet 11. september 2022 #8 Skrevet 11. september 2022 Heller migrene fri og kunne jobbe, enn migrene og bli ufør. Har ikke søkt uføretrygd pga migrene, men har mye spenningsmigrene, der hodet, nakke og skuldre er skikkelig skikkelig vondt, stramt, trykkende. Hatt det siden jeg var 15, begynte med hodeverk/migrene så ble det verre med årene. Er 29 nå. Har mye det sånn. Men vet jo at det kommer fra indre uro, spenninger i kroppen, jeg har adhd, vært utbrent, er gira eller stressa for ingenting. 1
AnonymBruker Skrevet 11. september 2022 #9 Skrevet 11. september 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Nei, det var ikke for å fremstå som negativ, det var for å understreke at man ikke får uføretrygd innvilget uten å ha vært gjennom alt. For min del hadde jeg flaks at korona kom for ellers hadde jeg ikke hatt nok tid til å prøve alt, for når min makstid for aap nærmet seg slutten så ble de nyeste medisinene godkjent på blå resept. Da måtte jeg gjennom de også. Der hadde jeg store forhåpninger, men dessverre hjalp ikke de heller 😔 Nei, det er for lite vil jeg tro. Det du har vært igjennom er kravet for å få innvilget botox på blå resept. Jeg har prøvd Neurontin, Sarotex, tre forskjellige blodtrykksmedisiner, Topimax, botox og et par andre ting som jeg ikke husker i farta. Og Aimovig, Ajovy og Emgality. Anonymkode: dadc6...107 Nevrologen sier jo Botox er det beste. Skal man liksom forsøke alt dette om Botox ikke hjelper? Anonymkode: e8da4...3db
AnonymBruker Skrevet 11. september 2022 #10 Skrevet 11. september 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Måtte prøve alt som finnes av medisiner. ALT! Var på arbeidsevnevurdering. Det var vel det utenom all behandlingen. Og selvfølgelig arbeidssøkerkurs da, med CV skriving og sånt.. 🙄 Og måtte gjennom alt som finnes av behandlere. Mye av dette var mens jeg var i arbeid også, men jeg har virkelig vært innom alt. Fysioterapeuter, kiropraktorer, psykomotorisk Fysioterapi, nevrologer, psykolog, friskvernklinikken og sikkert noe mer også. Var ett år sykmeldt, aap 4,5 år. Totalt 5,5 år. Anonymkode: dadc6...107 Og her er svaret på hvorfor karensåret på aap var en idiotide. Behandling og utprøving kan ta mye lenger tid enn 3 år. Anonymkode: 8e08e...a56 3
AnonymBruker Skrevet 12. september 2022 #11 Skrevet 12. september 2022 Kusina mi er det. Hun har slitt siden barndommen. Høy utdannelse, men orket bare åtte år i arbeidslivet. Anonymkode: ac4b2...7f7
AnonymBruker Skrevet 12. september 2022 #12 Skrevet 12. september 2022 Jeg vet om ei som er ufør grunnet kronisk migrene. Hun er utdannet lærer, men har ikke sjans til å jobbe. Ligger mye i senga og har mye smerter. håper de finner en medisin som virker til de som sliter mye med migrene. Dette er jo et stort tap sv livskvalitet Anonymkode: 398ca...e9b 2
AnonymBruker Skrevet 12. september 2022 #13 Skrevet 12. september 2022 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Nevrologen sier jo Botox er det beste. Skal man liksom forsøke alt dette om Botox ikke hjelper? Anonymkode: e8da4...3db Hva som er det beste er jo forskjellig fra person til person. Det som virker på den enkelte må jo sies å være det beste for akkurat den personen. Hvis botox ikke hjelper så må du videre på lista, ja. Det har dessuten kommet nye medisiner. Aimovig, Ajovy og Emgality. Merkelig at nevrologen din ikke har nevnt disse enda. Vil anbefale deg å se litt på hodepinenorge.no Anonymkode: dadc6...107
AnonymBruker Skrevet 12. september 2022 #14 Skrevet 12. september 2022 AnonymBruker skrev (43 minutter siden): Hva som er det beste er jo forskjellig fra person til person. Det som virker på den enkelte må jo sies å være det beste for akkurat den personen. Hvis botox ikke hjelper så må du videre på lista, ja. Det har dessuten kommet nye medisiner. Aimovig, Ajovy og Emgality. Merkelig at nevrologen din ikke har nevnt disse enda. Vil anbefale deg å se litt på hodepinenorge.no Anonymkode: dadc6...107 Han mener Botox skal prøves 3 ganger før resultat og er den viktigste medisinen. Har gått på sarotex, 1 type blodtrykksmedisin og Topimax uten hjelp. Anonymkode: e8da4...3db
AnonymBruker Skrevet 12. september 2022 #15 Skrevet 12. september 2022 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Og her er svaret på hvorfor karensåret på aap var en idiotide. Behandling og utprøving kan ta mye lenger tid enn 3 år. Anonymkode: 8e08e...a56 Er din kroniske migrene også slik at du har mer eller mindre vondt Hver eneste dag, men forskjell i antall anfall og grad? Trodde ikke man kunne ha vondt hverdag😕 Anonymkode: e8da4...3db
AnonymBruker Skrevet 12. september 2022 #16 Skrevet 12. september 2022 AnonymBruker skrev (38 minutter siden): Er din kroniske migrene også slik at du har mer eller mindre vondt Hver eneste dag, men forskjell i antall anfall og grad? Trodde ikke man kunne ha vondt hverdag😕 Anonymkode: e8da4...3db Mja, med vestibulær migrene kan man være svimmel konstant selv om anfall nok er mer vanlig. Vil tro dette kan gjelde hodepine og migrene og? At man har noen symptomer hele tiden og andre i perioder (forverring ved syklus osv?) Anonymkode: df3e4...2f5
Edie Skrevet 12. september 2022 #17 Skrevet 12. september 2022 Ryddet for avsporinger, brukerdebatt og brukerangrep. Edie, adm.
AnonymBruker Skrevet 12. september 2022 #18 Skrevet 12. september 2022 Det er de som får ufør pga migrene men jeg vil tro du må langt over 15 dager fr rå få det. Jeg hadde på det meste opp i 28 migrenedager under utredning og det var aldri snakk om ufør men å finne en behandling som har et "akseptabelt nivå" av anfall - som ligger rundt 8 - 10 dager pr mnd. i følge min nevrolog. Anonymkode: 25916...a4f
AnonymBruker Skrevet 12. september 2022 #19 Skrevet 12. september 2022 Er det hemicrania continua du har? Anonymkode: ed92a...203
AnonymBruker Skrevet 12. september 2022 #20 Skrevet 12. september 2022 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Ja, jeg har fått innvilget 100% ufør pga kronisk migrene. Anonymkode: dadc6...107 Det er slike uttalelser som setter de som faktisk er uføre med ekte plager og sykdommer i dårlig lys. Nei, du har ikke fått 100% uføretrygd pga migrene. Du er 100% arbeidsufør pga migrene og detfor har du fått uføretrygd. Anonymkode: 18c0c...a80 1 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå