AnonymBruker Skrevet 11. september 2022 #1 Skrevet 11. september 2022 Jeg virker sikkert helt blåst nå, men jeg har fått min første faste jobb, der jeg MÅ ta ut 5 ukers ferie. Jeg har tidligere jobbet selv om jeg har hatt rett på ferie. Jeg startet 1.august i den nye jobben. Vil det si at jeg ikke får noe lønn i juli neste år, kun lønn + feriepenger i juni (som er den måneden vi får feriepenger). Anonymkode: f0df1...dec
AnonymBruker Skrevet 11. september 2022 #2 Skrevet 11. september 2022 Helt riktig. Anonymkode: 5bf67...6b8
C-girl Skrevet 11. september 2022 #3 Skrevet 11. september 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg virker sikkert helt blåst nå, men jeg har fått min første faste jobb, der jeg MÅ ta ut 5 ukers ferie. Jeg har tidligere jobbet selv om jeg har hatt rett på ferie. Jeg startet 1.august i den nye jobben. Vil det si at jeg ikke får noe lønn i juli neste år, kun lønn + feriepenger i juni (som er den måneden vi får feriepenger). Anonymkode: f0df1...dec I juni trekker de 5 uker for ferie, men du får utbetalt feriepenger i tillegg. I juli får du vanlig lønn.
AnonymBruker Skrevet 11. september 2022 #4 Skrevet 11. september 2022 Stenger bedriften i fem uker? Om ikke, så MÅ du ikke ta fem uker ferie siden du ikke har full opptjening. Anonymkode: f26e6...c72
Min_hund_er_Grå Skrevet 11. september 2022 #5 Skrevet 11. september 2022 Man må vel ikke ta ut mer enn 3 uker sammenhegende. Du skal vel ikke trekkes i lønn for mer enn de ukene du har ferie.
Gjest Anonym Brukar0 Skrevet 11. september 2022 #6 Skrevet 11. september 2022 Har du fastlønn eller timelønn?
Min_hund_er_Grå Skrevet 11. september 2022 #7 Skrevet 11. september 2022 5 uker er uansett en tariff avtale bestemt ting. Arbeidsmiljøloven sier kun 4 uker. Det er her også en forskjell på hvor mye ferie penger man får. Man kan også overføre ferie til neste år.
bjone Skrevet 11. september 2022 #8 Skrevet 11. september 2022 Min_hund_er_Grå skrev (1 minutt siden): Man må vel ikke ta ut mer enn 3 uker sammenhegende. Du skal vel ikke trekkes i lønn for mer enn de ukene du har ferie. Arbeidsgiver skal tilrettelegge for at du kan ta inntil 3 uker samtidig. Ikke noe krav sånn sett
AnonymBruker Skrevet 11. september 2022 #9 Skrevet 11. september 2022 Når man er ny i en jobb og derfor ikke har opparbeidet seg full feriepengeopptjening til året etter, så MÅ man som regel ikke ta ut hele fem uker ferie. De kan jo ikke tvinge folk til å ta ulønnet fri. Som regel sier man at det holder at man tar ut så mye ferie som man har opparbeidet seg lønn for. Du har ved årets utgang jobbet fem måneder. Burde være lett å regne ut hvor mye feriepenger du får til sommeren/før ferien din neste år da. Anonymkode: 85f52...653
AnonymBruker Skrevet 11. september 2022 #10 Skrevet 11. september 2022 AnonymBruker skrev (23 minutter siden): Når man er ny i en jobb og derfor ikke har opparbeidet seg full feriepengeopptjening til året etter, så MÅ man som regel ikke ta ut hele fem uker ferie. De kan jo ikke tvinge folk til å ta ulønnet fri. Som regel sier man at det holder at man tar ut så mye ferie som man har opparbeidet seg lønn for. Du har ved årets utgang jobbet fem måneder. Burde være lett å regne ut hvor mye feriepenger du får til sommeren/før ferien din neste år da. Anonymkode: 85f52...653 Godt sagt. Men det virker som om TS kommer fra en annen jobb, og da må hun ta fem uker hvis hun totalt sett får full opptjening. Anonymkode: 3c7e5...1b9 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå