Gå til innhold

Nav hentet skattekortet mitt. Betyr det at sykepenger er på vei?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg søkte om sykepenger for halve juli. Det ble rot fordi arbeidsgiver var ikke klar over at de måtte sende inn intektsmelding. De sendte den inn for ca 3 uker siden. Har fortsatt ikke fått sykepengene. Men på fredag kom det en melding om at nav hadde hentet skattekortet mitt. Betyr det at sykepenger mest sannsynlig er på vei? 

Anonymkode: e3db9...bf1

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, men kan ta noen dager. 

Anonymkode: d6020...813

• Nyttig 1
Skrevet
2 hours ago, AnonymBruker said:

Ja, men kan ta noen dager. 

Anonymkode: d6020...813

Supert. Da er det gjerne et godt tegn.  Jeg har ventet så lenge nå, og trenger de for å få økonomien til å gå rundt.  Jeg var redd at søknaden min var glemt, men mest sannsynlig så har de mye å gjøre på NAV. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Supert. Da er det gjerne et godt tegn.  Jeg har ventet så lenge nå, og trenger de for å få økonomien til å gå rundt.  Jeg var redd at søknaden min var glemt, men mest sannsynlig så har de mye å gjøre på NAV. 

De har mye og gjøre. Skulle fått svar på uføretrygd nå, men fikk brev at det kunne ta opp til 6 uker ekstra pga mange saker som er inne nå. 

Er så glad at jeg kom meg ferdig med sykemelding, og ser frem til og eventuelt bli ferdig med aap. Holdt på i 5 år 🥴

Skrevet
21 hours ago, Maestro said:

De har mye og gjøre. Skulle fått svar på uføretrygd nå, men fikk brev at det kunne ta opp til 6 uker ekstra pga mange saker som er inne nå. 

Er så glad at jeg kom meg ferdig med sykemelding, og ser frem til og eventuelt bli ferdig med aap. Holdt på i 5 år 🥴

Ja kjedelig at det tar så lang tid. Tenker på de som er helt avhengig av pengene for å betale regninger og husleie osv. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Ja kjedelig at det tar så lang tid. Tenker på de som er helt avhengig av pengene for å betale regninger og husleie osv. 

Er liksom det, ting stopper jo ikke opp pga manko av inntekt. 

• Liker 1
Skrevet
1 minutt siden, Maestro said:

Systemet er merkelig. For å kunne bli sykemeldt osv så må man ha mye penger på sparekonto fra før som kan dekke utgiftene. Sånn er det ikke for meg. Jeg lånte pengene av kredittkort. Er mange andre som sliter med å få betalt alle regningene også, tenker jeg. 

Skrevet
3 minutter siden, Maestro said:

Kunne Nav og Norge fått et bedre system om det? Eller er det gjerne ikke mulig? 

Skrevet

Logg deg inn å se på mine utbetalinger, kanskje det står der allerede 🤞

Anonymkode: df746...863

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Systemet er merkelig. For å kunne bli sykemeldt osv så må man ha mye penger på sparekonto fra før som kan dekke utgiftene. Sånn er det ikke for meg. Jeg lånte pengene av kredittkort. Er mange andre som sliter med å få betalt alle regningene også, tenker jeg. 

Jeg var heldig, og bodde hos mamma da jeg begynte på sykepenger for så aap, fikk ikke bo der jeg bodde pga omstendigheter og at jeg var alvorlig syk. Så hun tvang meg hjem, i en alder av 24 🫡 så slapp unna det og ikke ha penger til livets opphold. Men når jeg først fikk de, så var det mye på en gang 😂 

• Liker 1
Skrevet
16 minutter siden, AnonymBruker said:

Logg deg inn å se på mine utbetalinger, kanskje det står der allerede 🤞

Anonymkode: df746...863

Nei desverre det står ikke der ennå.  😞

15 minutter siden, Maestro said:

Jeg var heldig, og bodde hos mamma da jeg begynte på sykepenger for så aap, fikk ikke bo der jeg bodde pga omstendigheter og at jeg var alvorlig syk. Så hun tvang meg hjem, i en alder av 24 🫡 så slapp unna det og ikke ha penger til livets opphold. Men når jeg først fikk de, så var det mye på en gang 😂 

Ja, der lønner seg å bo hos foreldrene eller ha en god løsning for å dekke utgiftene. For utgifter står ikke i ro. Jeg er livredd for å bli sykemeldt igjen. Tenk å bli det i en lang periode, også får man ikke pengene på lang tid. Skummelt system 😇

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...