AnonymBruker Skrevet 11. september 2022 #1 Skrevet 11. september 2022 Hei, jeg farget bryn på salong for første gang og likte resultatet så godt at jeg har kjøpt Refectokil farge i Light Brown og Grafitt, som de på salongen sa de brukte på meg. Jeg har ikke noe synlig lys brun tone men mer sort uten at det er helt sort. Hvor stor andel av fargene burde jeg blande? Er det bare å legge vaselin på huden og legge på farge? Jeg vil prøve øyevipper også! Hvordan kan jeg best gjøre det på meg selv? På YouTube har jeg sett alt fra å bruke en ren mascarabørste å påføre fargen på åpne øyne på den måten, til å lukke farge og skylle av på et og et øye av gangen. Er det bare å ta vaselin rundt øyet da også og spre på farge med pinnene som medfører kittet eller må man ha sånne øyelapper? Noen som farger her og vil dele instruks? ❤️ Siste spørsmål har vippene deres blitt kortere og bryn tynnere? Leste en artikkel som skrev at farging sliter på håret og vipper kan knekke og vokse ut kortere om man gjør det ofte Anonymkode: 5b1cb...144
AnonymBruker Skrevet 11. september 2022 #2 Skrevet 11. september 2022 Tror jeg bruker ca 3 dråper per cm med farge . Jeg tar vaselin rundt øyebrynet, og på øyelokket og under øyer. Bruker en mascarabørste til å påføre fargen. Starter mer vippene, så ytterste del av brynet, deretter innerste del av brynet. Fjerner fargen med bomullspad og sminkefjerner Ikke sett at hårene er blitt kortere. Anonymkode: a94af...207 1
AnonymBruker Skrevet 11. september 2022 #3 Skrevet 11. september 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Tror jeg bruker ca 3 dråper per cm med farge . Jeg tar vaselin rundt øyebrynet, og på øyelokket og under øyer. Bruker en mascarabørste til å påføre fargen. Starter mer vippene, så ytterste del av brynet, deretter innerste del av brynet. Fjerner fargen med bomullspad og sminkefjerner Ikke sett at hårene er blitt kortere. Anonymkode: a94af...207 Takk for svar! Jeg prøvde å farge vippene i dag med påføring med maskara børste men så ingen forskjell jeg 😕 Følte at fargen fra børsten liksom ikke satt seg på vippene når jeg prøvde å børste på farge Anonymkode: 5b1cb...144
Coiljente Skrevet 11. september 2022 #4 Skrevet 11. september 2022 Jeg påfører produkt med denne: https://www.blush.no/sminke/oeyne/depend-eyebrow-duo-brush-37584?gclid=EAIaIQobChMI7YzKpMKN-gIVj9wYCh0zzwYVEAQYBSABEgJRQPD_BwE&gclsrc=aw.ds 1
AnonymBruker Skrevet 11. september 2022 #5 Skrevet 11. september 2022 Bruker aldri vaselin, bare bruker q-tips for å fjerne overflødig farge rundt øyenbrynene, aldri vært noe problem at hud utenfor øyenbrynet har blitt farget. Bruk q-tips med spiss. Vipper synes jeg er litt vanskelig, iallfall de nedre vippene. Her har jeg også klart å farge huden litt, så kanskje jeg skal ta vaselintipset der😅 Men vanligvis så bare på fører jeg med mascarabørste og fjerner søl med q-tips. Synes konsistensen er vanskelig å påføre vipper og opplever kanskje ikke de blir hundre prosent dekket, men bra nok. Anonymkode: 24853...647 2
AnonymBruker Skrevet 11. september 2022 #6 Skrevet 11. september 2022 Jeg syns konsistensen ble sånn gele klumpete aktig men det var første gang jeg prøvde selv i dag så kanskje noe som ikke stemte? Det ble ikke til en flytende krem eller paste liksom men bare klumper og slet derfor med å spre det på vippene Jeg kjøpte krem blanderen den lilla/vinrøde pakningen og ikke den blå vannblanderen, burde kanskje kjøpt den? Anonymkode: 5b1cb...144
AnonymBruker Skrevet 13. september 2022 #7 Skrevet 13. september 2022 Jeg blander 50/50 krem med "vannblanderen". Har det i en veldig liten rund eske (type sånn sak man får testere i på apoteket) og rører masse og lenge for å unngå klumper. Deretter bruker jeg bare en q-tips og smører sånn passe tykt lag på vippene. Påfører det på toppen, helt inntil rota. Det er da man ser størst effekt, når røttene er mest mulig mørke. Lar det sitte lenge. Ca 15min +. Synes liksom vippene bruker lengre tid på å ta til seg farge enn brynene. Aldri prøvd en maskarabørste, men kan se for meg at vippene ikke blir godt nok dekket av krem da? Og spesielt ikke innerst, ved røttene? Når jeg farger de nederste vippene så blir nesten alltid huden farget også. Men gir litt f, for etter et par dager så har fargen som regel falmet fra huden. Så prøver bare å få det til å se jevnt ut. Anonymkode: 710c6...234
AnonymBruker Skrevet 13. september 2022 #8 Skrevet 13. september 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Jeg blander 50/50 krem med "vannblanderen". Har det i en veldig liten rund eske (type sånn sak man får testere i på apoteket) og rører masse og lenge for å unngå klumper. Deretter bruker jeg bare en q-tips og smører sånn passe tykt lag på vippene. Påfører det på toppen, helt inntil rota. Det er da man ser størst effekt, når røttene er mest mulig mørke. Lar det sitte lenge. Ca 15min +. Synes liksom vippene bruker lengre tid på å ta til seg farge enn brynene. Aldri prøvd en maskarabørste, men kan se for meg at vippene ikke blir godt nok dekket av krem da? Og spesielt ikke innerst, ved røttene? Når jeg farger de nederste vippene så blir nesten alltid huden farget også. Men gir litt f, for etter et par dager så har fargen som regel falmet fra huden. Så prøver bare å få det til å se jevnt ut. Anonymkode: 710c6...234 Når du farger vippene på den måten med qtips lukker du øyet da og smører fargen på vippene som klemmes mot huden under øyet eller gjør du det med åpne øyne? Er så redd for å få det inn i øyet men klarte nesten ikke få farge på de med mascarabørste og åpent øye ! Skal prøve med qtips! Anonymkode: 5b1cb...144
AnonymBruker Skrevet 13. september 2022 #9 Skrevet 13. september 2022 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Når du farger vippene på den måten med qtips lukker du øyet da og smører fargen på vippene som klemmes mot huden under øyet eller gjør du det med åpne øyne? Er så redd for å få det inn i øyet men klarte nesten ikke få farge på de med mascarabørste og åpent øye ! Skal prøve med qtips! Anonymkode: 5b1cb...144 Ja det er virkelig ekkelt å få kremen inn i øynene! Det hjelper om man blander slik at konsistensen er minst mulig flytende. For jo mere flytende jo lettere kan det renne produkt inn i øynene. Sånn sett er kanskje den kremen bedre enn den vannblanderen? Jeg har øyet åpent mens jeg påfører. Synes det er lettere. Kanskje det også kan hjelpe å påføre produkt i flere omganger? Først inntil røttene og så i lengdene? Det er kreves egentlig bare øvelse til for at det blir bra. Anonymkode: 710c6...234
AnonymBruker Skrevet 23. september 2022 #10 Skrevet 23. september 2022 Er det noen flere som vil dele hvordan de gjør hjemmefargingen? Tenkte å prøve på nytt igjen neste uke Anonymkode: 5b1cb...144
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå