AnonymBruker Skrevet 11. september 2022 #1 Skrevet 11. september 2022 Uten noe mer tull som f.eks "vil du ha noe annet da?", men ved å bare godta et nei takk? Anonymkode: 82e23...99a
AnonymBruker Skrevet 11. september 2022 #2 Skrevet 11. september 2022 Hvorfor ikke slenge på et "jeg vil ikke ha noe" hvis det er så vanskelig å få det spørsmålet? Anonymkode: 23744...372 9
Gjest Anonym Brukar0 Skrevet 11. september 2022 #3 Skrevet 11. september 2022 Det er uhøflig å ikke spørre om de vil ha noe annet.
Mt3 Skrevet 11. september 2022 #4 Skrevet 11. september 2022 Det ligger jo i den servicen de skal gi å spørre om vedkommende heller vil ha noe annet. Sjelden folk er med ut på restaurant uten å være forberedt på å motta mat. 9 1
AnonymBruker Skrevet 11. september 2022 #5 Skrevet 11. september 2022 Pussig spørsmål. 🤔 Dersom noen drar på restaurant så forutsetter jeg i grunn at de er der for å spise. Anonymkode: 9ce1b...ade 9
AnonymBruker Skrevet 11. september 2022 #6 Skrevet 11. september 2022 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Pussig spørsmål. 🤔 Dersom noen drar på restaurant så forutsetter jeg i grunn at de er der for å spise. Anonymkode: 9ce1b...ade For det finnes ikke andre møter? Anonymkode: 82e23...99a
AnonymBruker Skrevet 11. september 2022 #7 Skrevet 11. september 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): For det finnes ikke andre møter? Anonymkode: 82e23...99a Som blir lagt til serveringssteder med møtelokaler, altså. Anonymkode: 82e23...99a 1
AnonymBruker Skrevet 11. september 2022 #8 Skrevet 11. september 2022 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Som blir lagt til serveringssteder med møtelokaler, altså. Anonymkode: 82e23...99a De tilbyr noe annet, sånn er det bare. Hva er problemet? Anonymkode: 930d8...074
Mezzosoprena Skrevet 11. september 2022 #9 Skrevet 11. september 2022 AnonymBruker skrev (57 minutter siden): Uten noe mer tull som f.eks "vil du ha noe annet da?", men ved å bare godta et nei takk? Anonymkode: 82e23...99a Ja fy søren, det er skikkelig tullete og uhøflig å spørre om man vil ha noe annet når man takker nei til den opprinnelige maten 3 1
AnonymBruker Skrevet 11. september 2022 #10 Skrevet 11. september 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): De tilbyr noe annet, sånn er det bare. Hva er problemet? Anonymkode: 930d8...074 At de ikkke godtar ordene "nei takk", som ville vært det respektfulle å gjøre. Anonymkode: 82e23...99a 2
AnonymBruker Skrevet 11. september 2022 #11 Skrevet 11. september 2022 Teatrica skrev (1 minutt siden): Ja fy søren, det er skikkelig tullete og uhøflig å spørre om man vil ha noe annet når man takker nei til den opprinnelige maten Jobber du som servitør? Anonymkode: 82e23...99a 1
AnonymBruker Skrevet 11. september 2022 #12 Skrevet 11. september 2022 25 minutter siden, AnonymBruker said: Pussig spørsmål. 🤔 Dersom noen drar på restaurant så forutsetter jeg i grunn at de er der for å spise. Anonymkode: 9ce1b...ade Jeg spiser ikke ute, men er da sosial likevel? Anonymkode: 2aa6a...e30
AnonymBruker Skrevet 11. september 2022 #13 Skrevet 11. september 2022 AnonymBruker skrev (58 minutter siden): Hvorfor ikke slenge på et "jeg vil ikke ha noe" hvis det er så vanskelig å få det spørsmålet? Anonymkode: 23744...372 Er du servitør? Mt3 skrev (48 minutter siden): Det ligger jo i den servicen de skal gi å spørre om vedkommende heller vil ha noe annet. Sjelden folk er med ut på restaurant uten å være forberedt på å motta mat. Er du servitør? Anonymkode: 82e23...99a
Mt3 Skrevet 11. september 2022 #14 Skrevet 11. september 2022 Nei, jeg er ikke servitør. Men det ligger liksom i jobben deres å tilby mat/drikke, så da kan du vel svare noe ala: Nei takk, jeg tar bare en kopp kaffe/ett glass vann/en brus. Det blir jo det samme som de som jobber i kassa på butikken, de må jo spørre folk om du vil ha pose (så lenge de ikke ser at du har med) og om du vil ha kvittering. Du kan jo legge til 'jeg vil ikke ha noe'. 3
Mezzosoprena Skrevet 11. september 2022 #15 Skrevet 11. september 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jobber du som servitør? Anonymkode: 82e23...99a Nei, men jeg er et normalt høflig menneske. 9
AnonymBruker Skrevet 11. september 2022 #16 Skrevet 11. september 2022 Mt3 skrev (10 minutter siden): Nei, jeg er ikke servitør. Men det ligger liksom i jobben deres å tilby mat/drikke, så da kan du vel svare noe ala: Nei takk, jeg tar bare en kopp kaffe/ett glass vann/en brus. Det blir jo det samme som de som jobber i kassa på butikken, de må jo spørre folk om du vil ha pose (så lenge de ikke ser at du har med) og om du vil ha kvittering. Du kan jo legge til 'jeg vil ikke ha noe'. Teatrica skrev (4 minutter siden): Nei, men jeg er et normalt høflig menneske. Som dere da ser av trådens tittel var ikke spørsmålet rettet til dere. Anonymkode: 82e23...99a
Mezzosoprena Skrevet 11. september 2022 #17 Skrevet 11. september 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Som dere da ser av trådens tittel var ikke spørsmålet rettet til dere. Anonymkode: 82e23...99a 🤦♀️ 5
AnonymBruker Skrevet 11. september 2022 #18 Skrevet 11. september 2022 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Uten noe mer tull som f.eks "vil du ha noe annet da?", men ved å bare godta et nei takk? Anonymkode: 82e23...99a Så du mener at dette er et selskap som ankommer et spisested der en gjest ikke skal spise eller drikke noe som helst? Er dette oppgitt i bestillingen? Det ville være normalt. Type «en av gjestene har matallergier og kan ikke delta i måltidet». Det samme ville en telefon type «kan en av gjestene ta med egen mat på grunn av x og y?» Er det ikke oppgitt i bestilling så er det ikke naturlig at en gjest ikke spiser, nei. Da vil kelner havne i en rar situasjon. Vis normal høflighet og si fra, slik at spisestedet kan forberede seg, eller vurdere at dere ikke er verdt bryet. Eller er dette et privat selskap? Type bryllup? Og en av gjestene sier «nei takk» til alt som serveres? I så fall: si fra på forhånd! Så kan servitørene få beskjed om at «gjesten med den røde servietten skal ikke ha mat» og så er problemet løst. Hva ER det med folk som ikke evner delta i normal kommunikasjon og så krever «respekt» for at hen ikke behandler ansatte på et spisested som mennesker? Vil du ha respekt? Gi respekt. Anonymkode: c6ca9...362 6 1
AnonymBruker Skrevet 11. september 2022 #19 Skrevet 11. september 2022 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Så du mener at dette er et selskap som ankommer et spisested der en gjest ikke skal spise eller drikke noe som helst? Er dette oppgitt i bestillingen? Det ville være normalt. Type «en av gjestene har matallergier og kan ikke delta i måltidet». Det samme ville en telefon type «kan en av gjestene ta med egen mat på grunn av x og y?» Er det ikke oppgitt i bestilling så er det ikke naturlig at en gjest ikke spiser, nei. Da vil kelner havne i en rar situasjon. Vis normal høflighet og si fra, slik at spisestedet kan forberede seg, eller vurdere at dere ikke er verdt bryet. Eller er dette et privat selskap? Type bryllup? Og en av gjestene sier «nei takk» til alt som serveres? I så fall: si fra på forhånd! Så kan servitørene få beskjed om at «gjesten med den røde servietten skal ikke ha mat» og så er problemet løst. Hva ER det med folk som ikke evner delta i normal kommunikasjon og så krever «respekt» for at hen ikke behandler ansatte på et spisested som mennesker? Vil du ha respekt? Gi respekt. Anonymkode: c6ca9...362 Hadde det vært opp til meg hadde ikke disse arrangementene forekommet i utgangspunktet, i allefall ikke min deltakelse i dem. Slik fungerer imidlertid ikke dagens arbeidsliv. Anonymkode: 82e23...99a
AnonymBruker Skrevet 11. september 2022 #20 Skrevet 11. september 2022 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Hadde det vært opp til meg hadde ikke disse arrangementene forekommet i utgangspunktet, i allefall ikke min deltakelse i dem. Slik fungerer imidlertid ikke dagens arbeidsliv. Anonymkode: 82e23...99a Hva er problemet med å bli spurt? Anonymkode: 930d8...074 6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå