AnonymBruker Skrevet 11. september 2022 #1 Skrevet 11. september 2022 Jeg behøver en gave til ei jente på 10 år. Hva er populært i den alderen? 200-300 kr, eventuelt litt mer. Behøver også en gave til ei på 6 år om noen uker.... Anonymkode: 1f76e...075
AnonymBruker Skrevet 11. september 2022 #2 Skrevet 11. september 2022 Sånne ting er så vrient om man ikke kjenner barna godt at jeg hadde spurt foreldrene. Anonymkode: ed1ee...8bf 1
Arkana Skrevet 11. september 2022 #3 Skrevet 11. september 2022 Min jente på 9,5 ville blitt glad for bl.a. kult nattøy eller hettegensere, fidgetleker, alt som er kreativt, Squishmallows, Teeny Ty-bamser og bøker, for å nevne noe.
GammelKaktus Skrevet 11. september 2022 #4 Skrevet 11. september 2022 Jenter er jo kjempelett, alt av bamser TY spesielt, hår ting og greier fra Glitter og rundt omkring. Pleier å gi en TY bamse og et gavekort på Glitter eller Steam, alt etter hva de liker. Kjenner jeg de godt så velger jeg ut noe kjenner jeg de ikke så godt så får de penger eller gavekort og kan gjøre som de vil. Guttene for som regel penger eller gavekort på steam. 😄
AnonymBruker Skrevet 11. september 2022 #5 Skrevet 11. september 2022 Hadde gitt penger, eller gavekort. Anonymkode: 96b2b...f64
AnonymBruker Skrevet 11. september 2022 #6 Skrevet 11. september 2022 Min 10-åring ønsker seg penger. Anonymkode: 06bf5...2f8
AnonymBruker Skrevet 11. september 2022 #7 Skrevet 11. september 2022 Penger eller en bok. Gaver skal tilpasses mottaker, ja, men om du ikke kjenner mottaker må du gi en god gave. Da utgår «jentegreier» fordi en stor andel jenter jo liker sport og moro heller enn hårdill og sminke. Gir man en jente som ikke liker sminke etc det så gir man henne en fornærmelse. Kjenner du ikke mottaker? Ikke gi kjønnede gaver. Noensinne. Anonymkode: 73cb7...8df
AnonymBruker Skrevet 11. september 2022 #8 Skrevet 11. september 2022 Gavekort på Rush eller lignende, hvis de liker den slags da😊 Anonymkode: 6cef1...c7f
AnonymBruker Skrevet 13. september 2022 #9 Skrevet 13. september 2022 Takk for tips. Fremdeles litt i tvil. Slike bamser har de så mange av, så det føles bare som å bidra til søppenberget. Er det noen spill som er populære i den alderen? Eller noen bøker som er spesielt populære? Ikke så mange butikker her hvor vi bor, men gavekort på Norli kanskje? Glitter er såpass langt unna at de ikke kan dra dit alene. Anonymkode: 1f76e...075
AnonymBruker Skrevet 13. september 2022 #10 Skrevet 13. september 2022 Snakk nå med både jenta og foreldrene, det er helt vanlig og normal høflighet når ungene begynner å bli store. Vi aner jo ikke hva hun er opptatt av eller hva som er populært i gjengen hennes. Sånt er veldig forskjellig rundt om, når de begynner å bli så store. Anonymkode: 0d1a6...eb8
Arkana Skrevet 14. september 2022 #11 Skrevet 14. september 2022 Hvis du går og spør på bokhandelen så er de veldig flinke til å finne gode bøker (eller spill) basert på alder og interesser. Gavekort går fint an. Jeg ville nok også unngått gavekort på ting som foreldre vanligvis betaler for (som kino, klatrepark og egentlig de fleste opplevelser) for det blir jo mer et gavekort til foreldrene og ikke til bursdagsbarnet siden en 10-åring vanligvis ikke ville betalt for slikt selv. Jeg vil også bare legge til at når det gjelder småbamser er det ingenting som heter "for mange". Det er hele poenget, at de har en stor samling og bruker dem sammen. Så du føler kanskje det bare er et stort søppelberg, men det er ikke det for eieren. Og spør gjerne bursdagsbarnet selv hva det ønsker, du trenger ikke plukke noe direkte fra ønskelisten, men det gir deg i alle fall en pekepinn på hva som kunne være populært.
Blikkboks Skrevet 14. september 2022 #12 Skrevet 14. september 2022 Zombie Kidz Evolution er eit veldig kjekt brettspel som mine jenter (6,9 og 11) likar veldig godt.
Embla Othea Skrevet 14. september 2022 #13 Skrevet 14. september 2022 Klær, mobiltelefon/nettbrett, trampoline, sparkesykkel, opplevelsesgaver, skiutstyr, gavekurv med godterier osv. Gave til en 10 år gammel jente trenger ikke å være så vanskelig.
AnonymBruker Skrevet 14. september 2022 #14 Skrevet 14. september 2022 Embla Othea skrev (3 minutter siden): Klær, mobiltelefon/nettbrett, trampoline, sparkesykkel, opplevelsesgaver, skiutstyr, gavekurv med godterier osv. Gave til en 10 år gammel jente trenger ikke å være så vanskelig. Du leste ikke HI. 200-300kr koster neppe mobil og skiutstyr. Ts: Spill er ok. Bare sørg for byttelapp. Masse å bytte i om hun har spillet fra før eller foretrekker noe annet. Ser at en mener det er unødvendig med kinobilletter ol. fordi det er mer gave til foreldrene som kjøper slikt likevel. Jeg er uenig. Mange foreldre har en grense på hvor ofte de betaler for barna på kino, lekeland, rush osv. Da er det alltids kjekt at barnet selv kan gå en ekstra gang om hun får gavekort. Vet du om hun har glad i å bake? Da kan du gi dekorative former, kakepynt ol. Eller hva med hengekøye? Tror man kan få til rundt 3-400kr på xxl. Anonymkode: 3c911...69f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå