Gå til innhold

Dere som spiser lørdagsgodt.

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Dere som har en dag dere skeier litt ekstra ut. Spiser dere usunt, altså godteri, boller osv fra dere starter dagen til dere legger dere eller har dere et spisevindu, f.eks om kvelden, hvor dere spiser godteri noen timer?

Anonymkode: abb22...ba9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Spiser stort sett bare noe søtt på kvelden. Vi stapper ikke i oss masse usunt hele dagen bare fordi det er lørdag. 

Anonymkode: 16988...9b1

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hele dagen på lørdager, men ikke noe voldsomt. Fine rundstykker til frokost i stedet for havregrøt, pizza eller noe digg til middag og litt potetgull/sjokolade på kvelden. Noen ganger spiser jeg "sjokoladekvota" mi på fredag 😄 Jeg har også en liten jukse dag "lillelørdag" der jeg tar en bolle eller noe eller kjøper kaffe i uka. Resten av uka er sunn. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg spiser ofte litt ekstra sunt tidlig på dagen. Da smaker lørdagsgodtet best. Starter jeg dagen med noe usunt blir jeg bare kvalm og slapp resten av dagen.

Anonymkode: b3075...8eb

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Spiser godteri når jeg får lyst på det, ikke forbeholdt en spesiell dag. Har heller ikke spesielt tidspunkt eller mengde. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, spiser vanlig mat til frokost, men har gjerne pizza, taco osv til middag. (Glemmer ofte lunsj i helger) 
Spiser kanskje litt sjokolade og potetgull eller så blir det litt dessert (akkurat nå er det varm crumble av noe slag og is vi har mest av) etter middag. 

Jeg spiser kanskje en eller to ruter sjokolade på random dag i uken vis jeg vil, men holder meg mest til helg. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spiser bare snop om kvelden, til lørsdagsfilmen. Stapper ikke i meg dritt hele dagen, nei, da hadde jeg biltt bælfeit.

Anonymkode: d7601...639

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen av delene. Jeg har en tilmålt mengde snop og spiser den når jeg vil den dagen.

Anonymkode: 5e06a...48b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wienerbrød til Lørdagskaffen om  kvelden så er det Marsipankake til søndagskaffen ca klokken 12:00 :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lørdager spiser jeg en planlagt mengde godteri om kvelden etter sen middag, mens familien ser film sammen.

Ellers har vi is til dessert hver mandag, og jeg tillater meg en kanelbolle i ny og ne. Jeg spiser også dessert og/eller kake hvis det er en spesiell anledning, men begrenser mengden, og kompenserer kanskje med å droppe kvelds. Kommer an på om det er lenge siden sist, eller anledningen kommer i en stim.

Jeg regner ikke fredagstacoen eller lørdagspizzaen som lørdagsgodt. Det er middag, og jeg dropper som regel kvelds i helgen, og begge modder jeg så de blir sunnere, så det ser jeg ikke på som noe jukse/spisedagssak.

Endret av Marcie
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da jeg vokste opp, var lørdagsgodt for barna. Og ikke for de voksne. 

Så hos oss er det ekstra god mat og drikke i helgene. Mat og drikke. Ikke godteri. Det overlater vi til barn og barnebarn. 

Anonymkode: edda1...1e3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spiser sjokoladeboller og har en stor pose med smågodt som jeg koser meg med hele dagen og kvelden. hvis det er mer i gjen så spiser jeg det opp søndagen.

Anonymkode: 47c82...c4d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...