Gå til innhold

Kortvask program på vaskemaskin nesten tre timer!Normalt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kortvask programmet på 40 grader er to timer og femti minutter. Er ikke det veldig lenge til å være kortvask program? 

Når jeg vasker på finvask program 30 grader uten å trykke på kortvask knappen så er det programmet mye kortere

Hvor langt skal et kortvask program være?

Anonymkode: e6c4a...eeb

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er veldig langt ja! Her er normal bomull 40 grader på ca 1,5 timer. Kortvask er på 35 min. 2 år gammel maskin da. Er din en eldre?

Anonymkode: 5b73d...c60

Skrevet

Sikker på at du ikke stiller inn på «eco» program eller noe? For de bruker eviglang tid😅

Anonymkode: cf9bc...f09

• Liker 3
Skrevet (endret)

Da har du nok feil innstilling et sted. Min 3 år gamle maskin har et hurtigprogram 40 graders på en time. Finnes et enda hurtigere kaldvaskprogram på 30 grader som bare er 35 minutter, tror jeg det var, for tøy som ikke er skittent men bare trenger en oppfriskning og gjennomskylling.

Er din maskin nyere eller eldre og evt hvilket merke er det? Prisklasse har jo som regel noe å si for hvilke programmer og finesser en maskin har. Men jeg tror egentlig bare du har en feil innstilling et sted. F.eks som den ovenfor skriver, at du kan ha noe ECO innstilling på, det tar jo evigheter.

Endret av Million
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Kortvask programmet på 40 grader er to timer og femti minutter. Er ikke det veldig lenge til å være kortvask program? 

Når jeg vasker på finvask program 30 grader uten å trykke på kortvask knappen så er det programmet mye kortere

Du må ha sett feil?

Jeg har kortvask 30 eller 15 minutter på min maskin....

Skrevet

Hvilket merke er maskinen?

Anonymkode: 949f7...af8

Skrevet

Min bruker under timen.

Anonymkode: 629cf...d24

Skrevet

På min maskin er kortvask maks 4 kg, da tar det ca 30 min. Maskinen veier klærne ved oppstart og om jeg da har lastet feks. 7 kg kan det ta over 2 timer. Har du sjekket om din maskin gjør noe lignende? Jeg har en samsung kjøpt i 2021

Anonymkode: ae91d...7ec

• Nyttig 1
Skrevet

Som flere sier, da gjør du nok noe feil noe sted. Kortprogrammet på min maskin er så kort som 17 minutter med 30 grader. Også har jeg et på 50 min med 40 grader, og et på 1,5 timer med valgfri grader. 

Setter jeg den på eco derimot, så bruker den fort 2-3 timer. 

Anonymkode: 836ec...c1c

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det kommer helt an på hvilket program man velger. Fra 20 minutter til nesten 3 timer på min maskin.

Anonymkode: 949f7...af8

Skrevet

Har du prøvd det programmet og tatt tiden på det? Når jeg starter vanlig 40/60-program så viser displayet to og en halv time, men så justerer maskinen seg inn etter en stund (mindre tøy, lite skittent) og bruker kanskje under to timer. 

Anonymkode: 22f44...b81

Skrevet

Hvis det er en ny maskin har du mest sannsynlig for mye klær inni. Nye maskiner veier klærne og setter tiden ut fra det.

Anonymkode: 46c29...051

Skrevet

Nå sier du at du trykker på kortvaskknappen, har du en kortvaskknapp, eller egne kortvaskprogram? Jeg har et eget program for 15/30-minuttsvask, samt en knapp for å gjøre noen av programmene kortere. Finvask er uansett kortere enn de fleste andre programmene. 

Du har ikke trykt på knapp for forvask i stedet for kortvask? 

Anonymkode: c68e2...a52

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...