Gå til innhold

Dere som ikke liker stemoren til dine barn

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva er grunnen?

Jeg er stemor og mor til barna hater meg. Hun mener at jeg har ikke noe jeg skulle ha sagt om barna. De bor her 50%, så er vanskelig å ikke ha noe med barna å gjøre. 

Far jobber mye og jeg har sagt at de ukene de er her kan jeg stille opp på dugnader gjennom fotballen og sånt. Men det får jeg ikke. Jeg og far har blodd sammen i 8 år så jeg føler ansvar for barna jeg også. 

Anonymkode: 19518...200

• Liker 3
  • Hjerte 4
  • Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sjalusi, frykt for at barnet skal like deg bedre enn sin egen mor.. 

Ta det med knusende ro - når mor samtidig nekter stemor alt fra bagateller til de litt mer viktige ting så bekrefter hun også sin egen usikkerhet. 

I tillegg er det et snev av hevngjerrighet på far som kanaliseres via stemor. 

Vi menn har alle opplevd dette fenomenet.. 

Løsning, du trenger ikke aksept fra barnas mor, hvis barnas far og du blir enige om noe så praktiserer dere dette. Har mor noe å si på det så må hun kanalisere det via advokat eller FVK. 

Kvinneguiden er et slikt arnested for usikre ekser.. De bruker mye tid og ressurser på å bortforklare det med at de "kjenner barnet best", derfor mener de bestemt at ..... osv osv.. 

Anonymkode: 8eedc...cee

• Liker 23
  • Nyttig 2
Skrevet

Jeg er ikke i gruppa du spør, for jeg har en svært vanskelig eks, og er så glad for at stemor er en stabiliserende faktor i barnets liv. Hun er en fantastisk dame, som jeg ikke helt skjønner at holder ut, men jeg er veldig glad for at hun gjør det. 

De fleste kvinner jeg kjenner har et nøytralt eller godt inntrykk av barnas stemor, en rasjonell holdning, i forhold til hvilken stemor hun i praksis er, så det ble litt kultursjokk for min del da jeg gjennom min manns kamerater fikk innblikk i at en del kvinner virkelig hater barnas stemor. Mitt inntrykk av de kvinner som holder på slik er at det er ganske lite intellektuell kapital, og de har vokst opp med mye drama. Jeg tror det ligger mye redsel, sjalusi og misunnelse bak slikt. Kvinner som er trygge på seg selv føler ikke redsel for at stemor skal ta deres posisjon ovenfor barna. 

Anonymkode: 7a0bb...961

• Liker 8
  • Nyttig 1
Skrevet

Hvorfor kan ikke far gjøre sine plikter ovenfor barna sine? 
Jeg var i samme situasjon for noen år siden når sønnen vår gikk i grunnskolen. 
Jeg er mor, far ble sammen med hun som han senere giftet seg med. 
Han har alltid jobbet mye og sjelden tatt seg tid til å følge opp sønnen i forhold til skole. 
Stemor fikk det for seg at hun skulle ta kontrollen over fars forpliktelser sånn at han kunne være på jobb og ta seg fri når barnet var hos meg.  
Det ble tilslutt en stor konflikt pga jeg ville at far skulle stille opp på lik linje med meg. 
Barnet hadde allerede en mor, men trengte en far. 
I dag så er det null samarbeid mellom far og meg, sønnen er myndig og bestemmer sjøl hvor han vil være mens han går ferdig VGs. 
Hvorfor har du denne trangen til å være med å fraskrive fars sitt ansvar   

Anonymkode: e63c0...e4e

• Liker 14
  • Nyttig 3
Skrevet

Jeg likte henne til å begynne med, og det gjorde ungene også. Det endret seg etter hvert. Det var vel det at hun kastet alle tingene til mine barn som gjorde at de følte seg litt trist først, så var det mye nedsettende bemerkninger- kanskje ikke bevisst, men hun rakket litt ned på klesstil, venner osv, og gjorde ungdommene usikker og de begynte å mistrives med å være der. Siden de ikke var der like mye som før laget hun kontor til seg selv og katterom av rommene deres. Du kan si det slik at det var da ungene virkelig begynte å mislike henne. 

Jeg ble først forbanna på far fordi han ikke grep inn og lar henne styre på slik. Jeg tenkte vel at det var misforståelser som førte til all uroen- og sviktet barna mine ved å bagatellisere dette. Far unnskylder henne med at hun ikke har barn, og ergo er vant til å sette seg selv først. Den skjønner jeg...men ja... 

Det er vel rett og slett litt fortvilende. Jeg skulle gjerne sett at ungene hadde to hjem der de følte seg trygg. Nå er de nesten aldri der, og i tillegg til at de føler seg trist over hva som har skjedd med forhold til far, så synes jeg det er slitsom å skulle være alt for dem. 

Anonymkode: 5ed47...01e

• Liker 5
  • Hjerte 2
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Sjalusi, frykt for at barnet skal like deg bedre enn sin egen mor.. 

Ta det med knusende ro - når mor samtidig nekter stemor alt fra bagateller til de litt mer viktige ting så bekrefter hun også sin egen usikkerhet. 

I tillegg er det et snev av hevngjerrighet på far som kanaliseres via stemor. 

Vi menn har alle opplevd dette fenomenet.. 

Løsning, du trenger ikke aksept fra barnas mor, hvis barnas far og du blir enige om noe så praktiserer dere dette. Har mor noe å si på det så må hun kanalisere det via advokat eller FVK. 

Kvinneguiden er et slikt arnested for usikre ekser.. De bruker mye tid og ressurser på å bortforklare det med at de "kjenner barnet best", derfor mener de bestemt at ..... osv osv.. 

Anonymkode: 8eedc...cee

Poenget er at mange kvinner gir blaffen i hvem far henger med, men de vil at far skal gjøre jobben sin og ikke skyve pliktene over på en bulldoser av en stemor. 
Det som ofte skjer at desse mennene svikter barna sine for husfredens skyld hjemme hos sin nye hemmafru

• Liker 16
  • Nyttig 3
Skrevet

Hvorfor skal stemor delta på dugnader, foreldremøter, fritidsaktiviteter osv? Det er jo fars ansvar.  Hvis far jobber mye må han gå ned i stillingsprosent.  Hva gjorde far da var han  var nysingel pappa?   

• Liker 20
  • Nyttig 3
Skrevet
bettsa skrev (6 minutter siden):

Hvorfor skal stemor delta på dugnader, foreldremøter, fritidsaktiviteter osv? Det er jo fars ansvar.  Hvis far jobber mye må han gå ned i stillingsprosent.  Hva gjorde far da var han  var nysingel pappa?   

Det går jo ut over økonomien til mor og stemor.

Anonymkode: 9a2cf...62c

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det går jo ut over økonomien til mor og stemor.

Er jo ikke sikkert det var hun som var utro. Menn kan jo også være utro

• Liker 1
Skrevet
bettsa skrev (5 minutter siden):

Enig der. Det er ikke slik at bonusfar her tar over foreldremøter osv. DVS, han er jo med hvis far ikke stiller- men det er jo absurd om han skulle hatt kontrollen og kontakten med far om mine barn. Like lite ønsker jeg å forholde meg til stemor. Hun er viktig- som stefar, men det er far og mine sine barn. De trenger oss. 

Anonymkode: 5ed47...01e

• Liker 7
Skrevet

Eneste grunn til at jeg misliker henne er at hun ikke liker barnet mitt. Hen har fortalt ting hun har sagt som ikke er sørlig hyggelig. Jeg forventer at når man går inn i et forhold med en mann med barn så prøver man å skape en god relasjon til barna hans.

Anonymkode: 85a17...524

• Liker 9
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (55 minutter siden):

Hva er grunnen?

Jeg er stemor og mor til barna hater meg. Hun mener at jeg har ikke noe jeg skulle ha sagt om barna. De bor her 50%, så er vanskelig å ikke ha noe med barna å gjøre. 

Far jobber mye og jeg har sagt at de ukene de er her kan jeg stille opp på dugnader gjennom fotballen og sånt. Men det får jeg ikke. Jeg og far har blodd sammen i 8 år så jeg føler ansvar for barna jeg også. 

Anonymkode: 19518...200

Jeg har ingen meninger om henne annet enn manglende sosiale evner. 2 år, møtt på hverandre 10 ganger. Jeg sier hei og hun svarer aldri. Begynner jeg i et forsøk på å småprate så går hun vekk. 

Den ene gangen det virket litt ok, så satte jeg en grense for barnet mitt så tråkker hun frem å mener at det er ok. Så jeg følte meg overkjørt. 

Samtidig tror jeg at hun føler seg ganske knyttet til barnet. Jeg vet at barnet liker henne. Så det blander jeg meg ikke borti. 

Anonymkode: 14564...7d5

• Liker 2
Skrevet

For min del handler det om hva barna forteller. De føler seg tilsidesatt og i veien for stemor. De får ikke være i stua men hennes barn får være der. De blir møtt med store raseriutbrudd hvis hun finner brødsmuler, litt sand fra skoene i gangen, tørker hendene på feil håndkle, flytter på gjenstander, bruker servietter som skal være til pynt osv. Jeg hadde jo håpet at han skulle finne ei som kunne være en trygg voksen for barna (de var 11 når hun kom) men de fikk det motsatte.

Anonymkode: e627e...a82

• Liker 9
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

For min del handler det om hva barna forteller. De føler seg tilsidesatt og i veien for stemor. De får ikke være i stua men hennes barn får være der. De blir møtt med store raseriutbrudd hvis hun finner brødsmuler, litt sand fra skoene i gangen, tørker hendene på feil håndkle, flytter på gjenstander, bruker servietter som skal være til pynt osv. Jeg hadde jo håpet at han skulle finne ei som kunne være en trygg voksen for barna (de var 11 når hun kom) men de fikk det motsatte.

Hva sier far til desse naziregimet ? 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Hvorfor flytter de på ting? Og hvorfor tar de servietter som er til finbruk? Og hvordan kan de klare å ta feil håndkle? 

Anonymkode: dc388...b35

• Liker 1
Skrevet

Min mor har aldri likt min stemor, men alltid vært voksen nok til å ikke vist dette - heller ikke til meg. Da jeg ble eldre og flyttet til min far, snakket min stemor stygt om meg til kunder som tilslutt ringte mamma og fortalte. Hun var skikkelig stygg og ekkel med meg, og jeg lærte på egenhånd hvordan hun er som person. Liker barna deg? Kan være barna har sagt ting som får hun til å bli bekymret. Om ikke kan det være redsel for at barna liker deg bedre enn hun. Alle stemødre er jo ikke jævlig, og det er ufortjent og barnslig oppførsel fra mor sin side dersom du behandler barna godt. Om du ikke gjør det, er nok det grunnen 

Anonymkode: 2c934...afa

• Liker 1
Skrevet

Barnet er stort nå så har ikke mer kontakt .. hat er vell drøyt å si, men jeg var sint og skuffet lenge. 

da over barnets far som lempet alt ubehagelig på henne og knapt stilte opp for barnet. 
på henne siden hun nektet å snakke med meg til tross for alt hun tok ansvaret for.

jeg satt igjen med et utrygt barn som ikke forsto hvorfor pappa aldri var der, som var utrygg og redd for hva som gjaldt av regler og rutiner og etterhvert i sterk opposisjon ..

Anonymkode: 14090...972

• Liker 1
  • Hjerte 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hvorfor flytter de på ting? Og hvorfor tar de servietter som er til finbruk? Og hvordan kan de klare å ta feil håndkle? 

Anonymkode: dc388...b35

Unnskyld, jeg er ikke TS, men måtte bare kommentere. 
Dette handler om barn, og da må en prøve å sette seg inn i deres liv. 
Hva er poenget med å sette frem «penservietter og penhåndkle» ? 
Det er det mest idiotiske jeg har på lenge. 
Og desse fedrene.. hva foregår i hodet på dem ? 

• Liker 13
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (59 minutter siden):

Er jo ikke sikkert det var hun som var utro. Menn kan jo også være utro

Hæ?

Anonymkode: 4c749...84c

• Liker 2
Skrevet

Sjalusi og usikkerhet. Er selv bonusmor. Vi kan tilbringe tid sammen, men hun er den typen som behandler 6 åringen som en baby og 10 åringen som om hun er 18 år.

Så jeg overstyrer ofte fordi det blir for dumt. Barna er hos oss 70 % fordi mor behandler de merkelig og hun ikke interesserer seg for barna utenfor huset fire vegger.

Da tar jeg styringen for å gi barna et trygt hjem der de møter både meg og far i forhold til deres egen alder.

Anonymkode: f61a6...8ea

• Liker 2
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...