Gå til innhold

Parkdress 8 år

Anbefalte innlegg

Skrevet

8 åringen (3.klasse) har vokst ut av yttertøyet sitt, og det er på tide å kjøpe nytt. Selv ønsker han parkdress siden det er raskere å ta på enn jakke og bukse, og far tenker det høres fornuftig ut. Jeg er derimot ikke enig. Jeg kan være enig i at hel vinterdress kan være fornuftig, men parkdress til høst/vår tenker jeg han er blitt for gammel for. I fjor hadde han jakke og bukse, og det hadde alle andre også. Dersom vi kjøper han parkdress tror jeg derfor han fort vil angre seg. Hva tenker dere? 

Anonymkode: ab415...c62

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tenker todelt er mest praktisk i den alderen.  Min andreklassing har hatt todelt siden siste året i barnehagen.  Går kjapt å kle på+ at de kan lett kle av en av delene / bruke en av delene hvis det blir for varmt etc.

Skrevet

Skjønner begge her. For din del er jeg enig i at man i den alderen helst har vokst ut av parkdressen, og at det begrenser noe at man ikke kan bruke kun en av delene. Samtidig er det han som skal bruke den, og det kan virke som todelt ikke passet for han i fjor siden han vil tilbake til dress. Det er vanskelig, men jeg ville nok godtatt at han vil ha parkdress i år. 

Anonymkode: f74ed...dfb

• Liker 2
Skrevet

Skjønner ikke helt spørsmålet. Begge mine hadde parkdress både i 3. og 4.klasse, og det var ingen problem

Anonymkode: 67f87...0aa

• Liker 1
Skrevet

I prinsippet bør han få bruke hva han vil, men jeg tror faktisk det er vanskelig å finne parkdresser (= ikke vinter) i såpass store størrelser. Finner dere det, er det bare å kjøpe.

Anonymkode: 5574e...e21

Skrevet

Det kommer til å bli flere og flere situasjoner hvor det kun er behov for jakke. 

Anonymkode: 24c32...986

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

I prinsippet bør han få bruke hva han vil, men jeg tror faktisk det er vanskelig å finne parkdresser (= ikke vinter) i såpass store størrelser. Finner dere det, er det bare å kjøpe.

Anonymkode: 5574e...e21

Finnes ganske mange merker som går opp til 140, og noen også høyere. De som er større enn 140 må man gjerne lete litt for å finne

Anonymkode: 67f87...0aa

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...