Gå til innhold

Hvis dere hadde et budsjett på 4 mill i Oslo, hva hadde dere kjøpt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er nylig blitt singel og skal kjøpe leilighet alene. Har 4 millioner, som dessverre ikke er spesielt mye i Oslo-markedet. Jeg har en jobb på Rikshospitalet. 

Fordelen er at jeg er alene, og trenger ikke mye plass. Det kan godt være en gammel og slitt leilighet. Kan også ta på meg oppussingsobjekt. 

Ulempen er at jeg ønsker å bo nokså sentralt/mot vest, en god planløsning, soverom (ikke alkove), balkong, minimum 3. etasje, mm. Så mine ønsker er ikke forenelig med budsjettet. 

Med 4 millioner til bolig i Oslo, hva ville dere kjøpt? Hvilke kriterier ville dere hatt som absolutte krav, og hvilke krav kunne dere firt på? 

Anonymkode: c3fbb...686

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

jeg kunne droppet soverom og bare hatt en stor ett-roms med god planløsning, god skap og bodplass.

kunne også vurdert felles takterrasse istedetfor balkong.

måtte hatt heis.

beliggenheten hadde vært viktigst for meg. alt annet enn vestkanten helt uaktuelt

Endret av Ænema
  • Nyttig 1
Skrevet

Mine krav hadde vært balkong og eget soverom, som absolutte krav.

beliggenheten hadde jeg vært åpen for og ikke låst/begrenset meg til noe 

Anonymkode: 9037f...bf5

• Liker 3
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker said:

Ulempen er at jeg ønsker å bo nokså sentralt/mot vest, en god planløsning, soverom (ikke alkove), balkong, minimum 3. etasje, mm. Så mine ønsker er ikke forenelig med budsjettet. 

Med 4 millioner til bolig i Oslo, hva ville dere kjøpt? Hvilke kriterier ville dere hatt som absolutte krav, og hvilke krav kunne dere firt på? 

Jeg har omtrent samme budsjettet som deg og det er beliggenhet jeg firte litt på. Jeg krevde "kun" at det ikke tok lang tid å ta tbanen til sentrum og at det ikke var i et veldig multikulturelt(er det lov å skrive?) nabolag. 

Anonymkode: d2f32...5e9

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg har omtrent samme budsjettet som deg og det er beliggenhet jeg firte litt på. Jeg krevde "kun" at det ikke tok lang tid å ta tbanen til sentrum og at det ikke var i et veldig multikulturelt(er det lov å skrive?) nabolag. 

Anonymkode: d2f32...5e9

Det er sånn jeg tenker også. 

Fikk du kjøpt noe innenfor budsjettet? Hvilket område ble det i så fall? 

Skrevet

Hadde holdt på god planløsning og område (ihvertfall innenfor hva som er grei reisevei til jobb). Hvis jeg ikke hadde fått balkong hadde jeg gått for en leilighet nærme en park. 

Anonymkode: 47351...24f

Skrevet

Fire millioner er bra for enslig og til og med par. Du får en stor fin tre roms eller fireroms på østkanten for den prisen eller en moderne toroms i dyrere strøk. Jeg hadde nok gått for et område med mye prisvekst for å tjene mest mulig på salg igjen 

Anonymkode: a8b14...663

• Liker 2
Skrevet

Ville kjøpt en romslig 2/3-roms i området Kalbakken/Ammerud/Grorud langs linje 5. Med t-banen får du kort vei til jobb også. ☺️

Anonymkode: 63b24...0cd

• Hjerte 3
Skrevet

Hva med Sinsen/Løren. Ser t-banen går fra Løren direkte til Kunnskapsparken. Jeg synes Sinsen er et veldig fint område. Har både bodd og jobbet der.

Anonymkode: 59c90...1f7

• Liker 2
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Ville kjøpt en romslig 2/3-roms i området Kalbakken/Ammerud/Grorud langs linje 5. Med t-banen får du kort vei til jobb også. ☺️

her har jeg bodd, og hit hadde jeg aldri flyttet om jeg skulle ha barn

på østkanten hadde jeg valgt lamberseter nordstrand eller manglerud.

evt løren ensjø

Endret av Ænema
  • Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Jeg ville valgt Etterstad ( mellom Vålerenga og Helsfyr). Leilighetene der varierer i forskjellige størrelser og mange av dem har inkludert varmtvann og fyring i husleia, noe som er gull i disse strømtider. Da får man litt av alt føler jeg. Kort vei til Helsfyr, som er et knutepunkt for alle byens busser og baner. Alle banene som kjører derfra går ned til byen så det er som rullende fortau. Med bussene derfra så kommer man seg direkte til alle steder i hele Oslo omtrent uten å måtte bytte. Buss til ikea (som jeg liker) og flybussen blant annet går derfra. Vil man til en tur i skogen så tar man bare banen motsatt vei ca 7-10 min oppover så er man rett ved Østmarka. Det er også grønne plener og trær mellom boligene på Etterstad så man føler ikke at man bor så nært sentrum som man faktisk gjør. 37 bussen kjører også forøvrig hele døgnet så det er lett og komme seg hjem når som helst hvis man jobber sent. Det er også kort gange derfra nedover mot Vålerenga, kampen, Galgeberg og gamlebyen hvor det er et godt utvalg av puber, spisesteder, små gartnerier, cafeer, bakerier, frisører og annet. 

Anonymkode: da923...8f3

• Liker 5
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg ville valgt Etterstad ( mellom Vålerenga og Helsfyr). Leilighetene der varierer i forskjellige størrelser og mange av dem har inkludert varmtvann og fyring i husleia, noe som er gull i disse strømtider. Da får man litt av alt føler jeg. Kort vei til Helsfyr, som er et knutepunkt for alle byens busser og baner. Alle banene som kjører derfra går ned til byen så det er som rullende fortau. Med bussene derfra så kommer man seg direkte til alle steder i hele Oslo omtrent uten å måtte bytte. Buss til ikea (som jeg liker) og flybussen blant annet går derfra. Vil man til en tur i skogen så tar man bare banen motsatt vei ca 7-10 min oppover så er man rett ved Østmarka. Det er også grønne plener og trær mellom boligene på Etterstad så man føler ikke at man bor så nært sentrum som man faktisk gjør. 37 bussen kjører også forøvrig hele døgnet så det er lett og komme seg hjem når som helst hvis man jobber sent. Det er også kort gange derfra nedover mot Vålerenga, kampen, Galgeberg og gamlebyen hvor det er et godt utvalg av puber, spisesteder, små gartnerier, cafeer, bakerier, frisører og annet. 

Anonymkode: da923...8f3

dette området er også bra ja

Skrevet

https://www.finn.no/270258935

Mange tror at det ofte er for dyrt eller at det kun er villaer i området rundt hvor du jobber, men i de områdene kan du finne mange fine leiligheter rundt dit budsjett. Her er det ofte kort vei til både marka og sentrum. På Ullern for eksempel er man nære t-bane som tar ca 10min til Majorstuen. Vil du enda nærmere sentrum er Vinderen supert. Her har du flere T-baner i nærheten, trikk, buss og et flott nærsenter, men tar kun 10-15min å gå til Majorstuen. Det er like dyrt eller dyrere å bo på rosenhoff og Carl Berner feks. 

Anonymkode: 08a27...5c5

• Liker 3
Skrevet

Takk for alle tips! Det er flere områder jeg kal vurdere fremover :)  

Dersom det ikke blir ville budrunder, ser det ut til at jeg kan få en grei leilighet som oppfyller mange av ønskene mine. 

• Liker 3
Skrevet

Du får naturligvis ikke kjempestor plass til 4 mill, men om du jobber på Rikshospitalet tenker jeg områdene Gaustad, Vinderen, Ris, Slemdal, Kringsjå/Sogn kan være greie alternativer - mindre leiligheter i disse områdene, men om du er litt tålmodig burde det ikke være umulig å hvert fall finne en toroms der. Dette er jo områder relativt nær jobben din, med OK til veldig god kollektivtransport, og som ikke er så populære blant de litt yngre som typisk har samme budsjett som deg. 

Anonymkode: 532fb...63b

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Dette gjorde vi! 3-roms på Kalbakken til 3 mill, 17 min unna Jernbanetorget med banen. Så og si bare unge, barnefamilier og eldre som bor i vårt borettslag. Veldig stille og rolig område. 

Anonymkode: 8679c...f05

• Liker 2
Skrevet

Vi bor på Manglerud, og elsker det. Kort vei til t-banen, bruker 10-15 min ned til Jernbanetorget. Endel eldre og ikke mange utenlandske. 

Anonymkode: 74802...ba5

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...