AnonymBruker Skrevet 11. september 2022 #1 Skrevet 11. september 2022 Kan noen helsefagarbeidere her si hvor mye lønn det er? Jeg jobber fullt, men er dønn utslitt. Vurderer å si opp 15 % av jobben min. Jeg klarer ikke dette racet lengre. Jeg bare jobber og har maks 2 dager fri på å hente meg inn før nytt rotterace. Jeg eldes kjempefort og ser jeg er sliten. Er ikke med venner eller familie lengre og de er bekymret og. I disse dyre strømtider er det galskap å gå ned i lønn, men jeg går snart på veggene av min rævva turnus og aldri fri 😥 Gruer meg til jul. Da har jeg 2 dager fri på 14 dager 😭😢😭😢😭 Jeg misunner dere som kan jobbe redusert eller er ufør. Fuck alt. #Leiseg. Anonymkode: 57d98...5f9 1
AnonymBruker Skrevet 11. september 2022 #2 Skrevet 11. september 2022 85% = 0.85× lønnen du får nå Anonymkode: 278d6...b5b 1
AnonymBruker Skrevet 11. september 2022 #3 Skrevet 11. september 2022 Har aldri skjønt klagingen til de som jobber turnus. Dere jobber jo faktisk 2 timer mindre i snitt pr uke enn de med ikke-turnus-jobber. Selv jobber jeg 100% (37,5 timer) i en vanlig 7-15 jobb. I tillegg jobber jeg 40-50 % som ringevikar kveld og helg i helsevesenet. De jeg jobber med på ringevikarjobben som jobber vanlig turnus der i 70-80 % syter og klager hele tiden over hvor slitne de er selv om de bare jobber halvparten så mye som meg. Nesten ingen jobber 100% der. Jeg tror dette har mer med en klagekultur i denne bransjen å gjøre enn arbeidsbelastningen i seg selv. Anonymkode: 6e829...ca0 1
AnonymBruker Skrevet 11. september 2022 #4 Skrevet 11. september 2022 Jeg har 10 års ansiennitet med 450 000 i året. Får ca 30 000 brutto i fast lønn og tillegg uten om. Har 80% stilling. Anonymkode: 2c1aa...66d
AnonymBruker Skrevet 11. september 2022 #5 Skrevet 11. september 2022 AnonymBruker skrev (40 minutter siden): Har aldri skjønt klagingen til de som jobber turnus. Dere jobber jo faktisk 2 timer mindre i snitt pr uke enn de med ikke-turnus-jobber. Selv jobber jeg 100% (37,5 timer) i en vanlig 7-15 jobb. I tillegg jobber jeg 40-50 % som ringevikar kveld og helg i helsevesenet. De jeg jobber med på ringevikarjobben som jobber vanlig turnus der i 70-80 % syter og klager hele tiden over hvor slitne de er selv om de bare jobber halvparten så mye som meg. Nesten ingen jobber 100% der. Jeg tror dette har mer med en klagekultur i denne bransjen å gjøre enn arbeidsbelastningen i seg selv. Anonymkode: 6e829...ca0 Takk for støtten... Jeg går 5 vakter i strekk så 1 dag fri, så 4 vakter på og 2 dager fri. Neste 3 dager fri på rad ( fredag, lørdag og søndag) er i NOVEMBER. Dere andre har da fri hver helg og alle røde dager. Jeg klager fordi jeg bare er på jobb og har 0 fritid. Anonymkode: 57d98...5f9
AnonymBruker Skrevet 11. september 2022 #6 Skrevet 11. september 2022 AnonymBruker skrev (46 minutter siden): Har aldri skjønt klagingen til de som jobber turnus. Dere jobber jo faktisk 2 timer mindre i snitt pr uke enn de med ikke-turnus-jobber. Selv jobber jeg 100% (37,5 timer) i en vanlig 7-15 jobb. I tillegg jobber jeg 40-50 % som ringevikar kveld og helg i helsevesenet. De jeg jobber med på ringevikarjobben som jobber vanlig turnus der i 70-80 % syter og klager hele tiden over hvor slitne de er selv om de bare jobber halvparten så mye som meg. Nesten ingen jobber 100% der. Jeg tror dette har mer med en klagekultur i denne bransjen å gjøre enn arbeidsbelastningen i seg selv. Anonymkode: 6e829...ca0 Jeg selv sluttet i turnusjobben min, nettopp fordi det var uutholdelig. Jeg jobber selv 40-timers uke på dagtid, og det kan ikke sammenliknes - mye bedre! Jeg jobber heller flere timer på dagtid enn turnus og kortere arbeidsuke. Det er mange som sliter med søvn når de jobber turnus. Jeg selv klarte ikke sove etter kveldsvakt og slet for å komme meg på dagvakt dagen etter. Vi jobbet 2-3 kvelder i uka. Dette ble så slitsomt, gikk ut over barn, hus osv. Hadde 2 nestenulykker med bil til jobb dagen etter kveldsvakt, og jeg måtte kjøre for å rekke jobb. Etter lang tid med lite søvn om natta, veldig travel jobb, barn og hus osv, mistet jeg all overskudd, la på meg, konstant verk i kroppen og fungerte ikke. Til slutt endte det med skyhøyt blodtrykk og innleggelse på sykehus og klar beskjed om at jeg måtte endre livsstil og få mer søvn og ordentlig døgnrytme. Fikk heldigvis tilbud om en høyere stilling på dagtid samme sted, og det reddet meg, selv om søvnrytmen min enda etter 2 år ikke er perfekt, men det kommer seg. Saken er at selv om DU ikke forstår det, så er det slik at for noen passer det, for andre ikke! Du må tro så mye du vil, men det vitner om veldig lite innsikt i andre enn deg selv… Anonymkode: d9cf1...59c 2
AnonymBruker Skrevet 11. september 2022 #7 Skrevet 11. september 2022 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Jeg har 10 års ansiennitet med 450 000 i året. Får ca 30 000 brutto i fast lønn og tillegg uten om. Har 80% stilling. Anonymkode: 2c1aa...66d Huh Jeg har samme som deg, 450 000 i året og har utbetalt ca 29 000, der 3000 kr av de er tillegg🤔 jobber 100 prosent Anonymkode: 2c22e...9b8
AnonymBruker Skrevet 11. september 2022 #8 Skrevet 11. september 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Huh Jeg har samme som deg, 450 000 i året og har utbetalt ca 29 000, der 3000 kr av de er tillegg🤔 jobber 100 prosent Anonymkode: 2c22e...9b8 Kommer tillegg på kveld og helg. Så skatter en forskjellig. Anonymkode: 57d98...5f9
AnonymBruker Skrevet 11. september 2022 #9 Skrevet 11. september 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Huh Jeg har samme som deg, 450 000 i året og har utbetalt ca 29 000, der 3000 kr av de er tillegg🤔 jobber 100 prosent Anonymkode: 2c22e...9b8 Men å sammenligne brutto og netto, uten å oppgi skattettekk, og uten å oppgi distrikt blir litt vanskelig... Men at du har tusen kr mer etter skatt, vs den andre har før skatt kan høres ganske riktig ut med ulik stillingsprosent... Anonymkode: 13029...d8f
AnonymBruker Skrevet 11. september 2022 #10 Skrevet 11. september 2022 Skjønner deg godt. Jeg gikk ned til 60% faktisk. Jeg ble utbrent av å jobbe 100%. Har også en del sykdommer som gjør det vanskelig å stå i 100% jobb over tid. Men det jeg skulle gjort var å gått for sm så videre over på AAP disse prosentene jeg sa opp 😅 Men nå har jeg iallefall 60% fast, så tar jeg på meg ekstra før jul mtp halv skatt i desember og jobber gjerne litt ekstra på røde dager og når kroppen er i form til det. Er utrolig deilig å ikke være låst til 100% turnus. Ett annet alternativ er jo å søke andre jobber? Noen plasser har bedre turnuser en andre, her jeg jobber var/er det elendig turnus, men kunne ikke tenke meg å jobbe med noe annet heller. Anonymkode: 5f520...ec4
AnonymBruker Skrevet 11. september 2022 #11 Skrevet 11. september 2022 Anbefaler deg å jobbe et sted de har langvakter. Jeg jobber en blanding av lange og korte vakter (100% stilling). Er som regel på jobb 3 dager i uka der 2 av vaktene er på 12/14 timer og en dagvakt. Noen uker har jeg helt fri, mens andre uker er mer hektiske med 4-5 vakter. Men tatt i betraktning føles det ut som jeg jobber myyye mindre enn når jeg kun gikk vakter på 7-8 timer😊 Anonymkode: 8a01e...629
AnonymBruker Skrevet 22. september 2022 #12 Skrevet 22. september 2022 AnonymBruker skrev (På 11.9.2022 den 17.30): Har aldri skjønt klagingen til de som jobber turnus. Dere jobber jo faktisk 2 timer mindre i snitt pr uke enn de med ikke-turnus-jobber. Selv jobber jeg 100% (37,5 timer) i en vanlig 7-15 jobb. I tillegg jobber jeg 40-50 % som ringevikar kveld og helg i helsevesenet. De jeg jobber med på ringevikarjobben som jobber vanlig turnus der i 70-80 % syter og klager hele tiden over hvor slitne de er selv om de bare jobber halvparten så mye som meg. Nesten ingen jobber 100% der. Jeg tror dette har mer med en klagekultur i denne bransjen å gjøre enn arbeidsbelastningen i seg selv. Anonymkode: 6e829...ca0 Det er tungt å jobbe i 100% på et sykehjem. Det er noe annet enn å sitte på et kontor. Jeg orker ikke å jobbe 100%, det sliter på kroppen. Jeg jobber heller med andre mindre tunge ting ved siden av. Anonymkode: d3c2c...725
AnonymBruker Skrevet 22. september 2022 #13 Skrevet 22. september 2022 AnonymBruker skrev (29 minutter siden): Det er tungt å jobbe i 100% på et sykehjem. Det er noe annet enn å sitte på et kontor. Jeg orker ikke å jobbe 100%, det sliter på kroppen. Jeg jobber heller med andre mindre tunge ting ved siden av. Anonymkode: d3c2c...725 Jeg sitter da ikke på kontor i 7-15 jobben min heller. Anonymkode: 6e829...ca0
Heisann12345 Skrevet 22. september 2022 #14 Skrevet 22. september 2022 Jeg jobber nattevakt 83%, og det holder. Jeg kan bruke en del tid på å hente meg inn igjen før/etter vakter. Jeg bruker mye av «fritiden» min på å bare komme i riktig døgnrytme. Det er nok en stor grunn til at hos oss, finnes det ikke nattevakter med større stilling.
AnonymBruker Skrevet 22. september 2022 #15 Skrevet 22. september 2022 AnonymBruker skrev (På 11.9.2022 den 17.30): Har aldri skjønt klagingen til de som jobber turnus. Dere jobber jo faktisk 2 timer mindre i snitt pr uke enn de med ikke-turnus-jobber. Selv jobber jeg 100% (37,5 timer) i en vanlig 7-15 jobb. I tillegg jobber jeg 40-50 % som ringevikar kveld og helg i helsevesenet. De jeg jobber med på ringevikarjobben som jobber vanlig turnus der i 70-80 % syter og klager hele tiden over hvor slitne de er selv om de bare jobber halvparten så mye som meg. Nesten ingen jobber 100% der. Jeg tror dette har mer med en klagekultur i denne bransjen å gjøre enn arbeidsbelastningen i seg selv. Anonymkode: 6e829...ca0 Jeg jobber turnus. Synes det er tøft. Gjerne ikke mer enn 4 timers søvn mellom senvakter og tidligvakter. Ingen døgnrytme fordi jeg aldri får lagt meg til samme tid hver kveld på grunn av jobb. Er hjemme rundt midnatt etter senvakt og prøver å legge meg senest 22 når jeg har tidligvakt. sleng inn en og annen nattevakt oppi dette så blir det i hvert fall håpløst med døgnrytme. Jeg og har fått høyt blodtrykk som settes i sammenheng med turnusjobb. Anonymkode: 9f026...4a7 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå