Akryl Skrevet 11. september 2022 #1 Skrevet 11. september 2022 Jeg skulle gjøre flyttevask, og kjøpte masse vaskemidler. Tenkte at det som blir til overs kan jeg bruke ett helt år. Butikkansatt flirte og kommenterte "jammen så mye vaskemidler, hva skal du med det." Ei venninne var syk og hun ba meg kjøpe masse ulike supper til henne. Suppene har veldig lang holdbarhetsdato. Jeg kjøpte 20 stykker, butikkansatt "flirte å det blir mye suppe å drikke". Det er beskjed til dere butikkansatte at det setter vi ikke pris på. Det kan bli tråd om hva vi irriterer oss over butikkansatte. 5
Mezzosoprena Skrevet 11. september 2022 #2 Skrevet 11. september 2022 Small talk kalles dette, og er helt normalt. 27
Gjest Anonym Brukar0 Skrevet 11. september 2022 #3 Skrevet 11. september 2022 Jeg har ingen problem med at butikkansatte kommenterer - det er grenser hvor hårsår jeg gidder å være. Bruk automatkasse hvis du ikke tåler at folk snakker med deg.
AnonymBruker Skrevet 11. september 2022 #4 Skrevet 11. september 2022 Er en ansatt på Coop extra i nærområdet og syns det er litt ubehagelig å handle med henne. Hun skal være så ekstremt overhyggelig at det faktisk bare blir ubehagelig. Sitter å venter til jeg er ferdig å pakke varene før hun sier hadet. Hadde foretrukket at hun sa hadet og bare gikk å forsatte å jobbe med en gang jeg hadde betalt. Hun eri tillegg skikkelig intens i blikket og glaner. Også skal hun alltid prøve å starte en samtale.. Jeg og en venninne skulle på festival en fang og handlet ganske mye øl. Det var en dame foran oss i køen som kommenterte "Og gud, skal dere drikke alt dette?", så sa hun ansatte "Jeg kunne drukket dobbelt så mye som dette på en dag. Det hadde ikke vært noe problem i det hele tatt!" Vi hadde kjøpt sikkert 4 seksere med øl hver 😅 Anonymkode: 3e42f...c37 2
AnonymBruker Skrevet 11. september 2022 #5 Skrevet 11. september 2022 Kjøpte et wienerbrød en gang. Kassadama flirte og sa « Oj, det er godt! Men jeg spiser ikke sånn jeg». Neivel, det var nå ikke til deg heller. Men jeg tenker at selv om de jobber i et serviceyrke så har ikke alle de sosiale antennene på plass. Anonymkode: 692bd...908 12 1
*Mocca* Skrevet 11. september 2022 #6 Skrevet 11. september 2022 Small-talk er en ting. Men å kommentere hva kunder kjøper, hvorfor de kjøper mengden de gjør, hvorfor de kjøper noe annet enn de pleier osv det skal de ikke gjøre. Det er forskjell på kombinasjonen av innkjøp, spørre hva spennende man skal lage med det av oppriktig nysgjerrighet og det å komme med det jeg vil kalle slengbemerkninger om kunders innkjøp. Også en forskjell på å spørre noen som kjøper noe man ikke er vant til å bruke selv, ha man bruker det til fordi man aldri har kjøpt det selv og kunne tenkt seg å prøve men vet ikke hvordan. Litt gangsyn bør man ha når man jobber med kundeservice, men desverre er det mange som aldri blir fortalt/lært hva som er god kundeservice og ikke, eller hva som er innafor av dialog med kunder eller ikke. 7 1
AnonymBruker Skrevet 11. september 2022 #7 Skrevet 11. september 2022 Teatrica skrev (9 minutter siden): Small talk kalles dette, og er helt normalt. Nei, kassaoperatøren skal ikke kommentere hva folk kjøper. Og i alle fall ikke negativt. Anonymkode: 29210...aaa 12
Mezzosoprena Skrevet 11. september 2022 #8 Skrevet 11. september 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Nei, kassaoperatøren skal ikke kommentere hva folk kjøper. Og i alle fall ikke negativt. Anonymkode: 29210...aaa Det er klønete forsøk på small talk, fortsatt helt normalt. Når det gjelder vaskemidler og suppe spiler det da virkelig ingen rolle - andre intime ting skal man selvfølgelig la ligge, men ærlig talt - så tynnhudet kan man da ikke være? 11
mingus Skrevet 11. september 2022 #9 Skrevet 11. september 2022 Jobber i butikk og synes det er forferdelig med ukjente kunder som skal slå av en smalltalk mens de pakker ned i posene. Kan til nøds skravle litt med stamkunder som det er gjensidig flyt i samtale med, men ellers gleder jeg meg bare til de har pakket seg ut av butikken så jeg slipper å være påtatt sosial. Jeg er så klart høflig og hyggelig og får mye gode tilbakemeldinger på det, men sånn "hehe høhø" samtaler med ukjente klarer jeg ikke! 😆 2
AnonymBruker Skrevet 11. september 2022 #10 Skrevet 11. september 2022 Uting å kommentere. Ikke at det er krise, men man bør få ha handleturen sin i fred. Ikke butikkansattes oppgave å påpeke varene kundene kjøper. Anonymkode: 74564...ac9 4
Gjest Athena Catalina Skrevet 11. september 2022 #11 Skrevet 11. september 2022 Aldri opplevd, at butikkansatte kommenterer kjøpene mine, vil ikke si det er smalltalk, heller uprofesjonelt.
AnonymBruker Skrevet 11. september 2022 #12 Skrevet 11. september 2022 Teatrica skrev (21 minutter siden): Small talk kalles dette, og er helt normalt. Som ansatt i en butikk eller annen servicetjeneste skal man tenke på HVA man sier... Eks: I butikken: skal du BARE ha den der.... åjaa, du skal spise alt dette i kveld.. SJOKOLADE ja..... Anonymkode: 1512e...72a 1
Mezzosoprena Skrevet 11. september 2022 #13 Skrevet 11. september 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Som ansatt i en butikk eller annen servicetjeneste skal man tenke på HVA man sier... Eks: I butikken: skal du BARE ha den der.... åjaa, du skal spise alt dette i kveld.. SJOKOLADE ja..... Anonymkode: 1512e...72a Dét er noe annet... 1
AnonymBruker Skrevet 11. september 2022 #14 Skrevet 11. september 2022 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Nei, kassaoperatøren skal ikke kommentere hva folk kjøper. Og i alle fall ikke Jeg kommenterer noen ganger hva folk kjøper, men det er faste kunder som klarer å ta en spøk. Kommenterte her en dag til en "Da var da voldsomt"(Det var ikke voldsomt), fordi han handlet mer enn hva han vanligvis gjør. Men jeg hadde aldri kommentert det til en person jeg ikke kjenner. Anonymkode: 3e42f...c37
AnonymBruker Skrevet 11. september 2022 #15 Skrevet 11. september 2022 Jeg hadde en som spurte om jeg ikke skulle ha sjokolade denne gangen 😬 Jeg hadde kjøpt inn en god del sjokolade helgen før til bursdag. Anonymkode: 61e6c...54a 2
AnonymBruker Skrevet 11. september 2022 #16 Skrevet 11. september 2022 Teatrica skrev (29 minutter siden): Small talk kalles dette, og er helt normalt. Nei, det kalles nesevishet. Og det er ingen butikksjef med selvrespekt som aksepterer slik adferd. Smaltalk ville vært om vedkommende sa «innom butikken en tur. Så hyggelig i finværet» eller «våger deg ut i regnet for å handle litt» Vagt, upersonlig, helt ufarlig. Anonymkode: 5cb1e...930 4 1
AnonymBruker Skrevet 11. september 2022 #17 Skrevet 11. september 2022 Jeg klarer ikke å se at dette skal være en ting folk gidder å bruke energi på å irritere seg over. Ikke er det særlig personlige spørsmål heller.. Anonymkode: a3e4a...d18 3
Mezzosoprena Skrevet 11. september 2022 #18 Skrevet 11. september 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Nei, det kalles nesevishet. Og det er ingen butikksjef med selvrespekt som aksepterer slik adferd. Smaltalk ville vært om vedkommende sa «innom butikken en tur. Så hyggelig i finværet» eller «våger deg ut i regnet for å handle litt» Vagt, upersonlig, helt ufarlig. Anonymkode: 5cb1e...930 Å kommentere at folk kjøper vaskemidler er også vagt, upersonlig og helt ufarlig. 5
AnonymBruker Skrevet 11. september 2022 #19 Skrevet 11. september 2022 AnonymBruker skrev (29 minutter siden): Jeg og en venninne skulle på festival en fang og handlet ganske mye øl. Det var en dame foran oss i køen som kommenterte "Og gud, skal dere drikke alt dette?", så sa hun ansatte "Jeg kunne drukket dobbelt så mye som dette på en dag. Det hadde ikke vært noe problem i det hele tatt!" Vi hadde kjøpt sikkert 4 seksere med øl hver 😅 Anonymkode: 3e42f...c37 Denne var jo god da, i stedet for å la en kunde prøve å shame en annen så hopper hun inn i skuddlinjen "Come at me!"-style. XD Anonymkode: 5c850...a7f 7
AnonymBruker Skrevet 11. september 2022 #20 Skrevet 11. september 2022 Jeg elsker smalltalk med butikkansatte jeg Anonymkode: 5b4a6...b17
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå