Gå til innhold

Valg av treningsko

Anbefalte innlegg

Skrevet

Heisann. Jeg har vært på utkikk etter ikke så altfor dyre sko (ca. 1000 kr på salg) en liten stund nå. Jeg har drevet med noe friidrett, og håndball hele livet (er 18 år), og har løpt mye pga corona. Jeg har slete med beinhinnebetennelse og har supinasjon (fikk det testet). Jeg har løpt med Pegasus 37 og 38, men får vondt under fotbunen under lengre løpeturer (7+ km). Noen ganger kjenner jeg det allerede etter 2 km. Jeg fikk anbefalt bla. Adidas Solar boost 19 og Saucony Hurricane, men synes at de er litt dyre (1900 kr ord.), og lurer derfor på om noen har slete med det samme og anbefaler andre sko. Har noen erfaring med innleggssåler? Har fått hørt at jeg har god løpeteknikk, så tviler på den har noe å si. Takker på forhånd :) 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Å finne skikkelige løpesko til under 1000 er ganske vanskelig. Du kan finne noe restelagertilbud e.l. og ha flaks, men det er vanskelig når du har så spesifikke behov som du har. Ville prøvd å finne litt mer penger i budsjettet og fulgt med på tilbud som dukker opp innimellom. 20-30% rabatt dukker opp stadig vekk.

Anonymkode: a47fa...420

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Å finne skikkelige løpesko til under 1000 er ganske vanskelig. Du kan finne noe restelagertilbud e.l. og ha flaks, men det er vanskelig når du har så spesifikke behov som du har. Ville prøvd å finne litt mer penger i budsjettet og fulgt med på tilbud som dukker opp innimellom. 20-30% rabatt dukker opp stadig vekk.

Anonymkode: a47fa...420

Støtter denne. Gode løpesko koster litt, dessverre. Du sparer kanskje noen hundrelapper på billigere sko, men det er ikke en spesielt god investering for helsa.

Anonymkode: c6c6b...d88

Skrevet

Følg med på tilbud. Get inspired har ofte gode tilbud og Bikester har mye tilbud på Hoka. Hva som passer deg, kan jeg ikke uttale meg om. Høres ut som du i tillegg til gode sko, bør variere eller redusere løpingen litt så du slipper slitasjeskader. 

Anonymkode: 53594...186

Skrevet

Det er støtt og stadig gode tilbud å finne på løpesko og de blir ikke noe dårligere om man ikke betaler full pris for dem. Bikester og Løpeshop har som regel et greit utvalg til reduserte priser. Større kjeder (Zalando, Boozt, Sportamore etc.) har en tendens til å dumpe prisen når de har noen få eksemplarer igjen i en ukurante farge, antageligvis av logistikkmessige grunner (lite praktisk å ha 13 artikkelnummer for en vare), det kan være en god strategi å lage en liten ønskeliste og sjekke den med jevne mellomrom.

Det er heller ikke nødvendigvis slik at de dyreste skoene er de beste, har sett mer enn en nybegynnere sjangle bortover i et par Vaporfly, ganske festlig egentlig.

Supinerer selv, men klarer meg i nøytrale sko så har ingen direkte forslag.

• Liker 1
Skrevet

Absolutt ikke umulig å finne dyre løpesko til rundt tusenlappen på tilbud. Men du må følge med, og slå til raskt når prisen settes ned. Jeg kjøpte nylig et par som Löplabbet skal ha nesten 2000 kroner for, til ca 900,- på nett. 

Anonymkode: c21ca...470

Skrevet

Anbefaler asics gel nimbus eller asics kayano 🙂 Sliter selv med bena og disse type skoene hjelper meg en del 🙂🙂 De er ofte på tilbud. 

Skrevet

Skechers! 

Anonymkode: 130b4...1c0

Skrevet

Jeg fikk en anbefaling fra spesialist på NIMI om å bruke to par sokker da jeg trente, litt tykke sportssokker, og det hjalp meg veldig. Nå er sko bedre i dag enn da jeg drev på med håndball, men bruker alltid to par sokker i dag også om jeg skal gjøre noe ekstra. En veldig rimelig løsning. 

Anonymkode: 0e02a...327

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...