Gå til innhold

Hva er en maskulin mann for deg?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

En som er maskulin, har selvtillit, ikke bruker ankelsokker og små femi t-skjorter. Ikke bruker dillete skjerf, ikke har høyvannsbuksedress som sitter for trangt, (les 90% av eiendomsmeglere eller ansatte i bank), men kan kle seg. En som ikke må skifte til penklær for å svinge innom butikken, en som kan fikse i alle fall noe på hus og bil. 

Anonymkode: 88244...220

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (På 11.9.2022 den 16.19):

Et moderne bad kan ikke hvermansen bygge, mens før gjorde menn slik selv.

Anonymkode: b1bfa...766

Nåja. Akkurat bad er enklere å fikse nå. Smøremembran og rør-i-rør er mye enklere enn sveisemembran og kobberrør som man brukte før. Jeg har bygget 4 bad fra bunnen av de siste 10 årene, null problemer. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 11.9.2022 den 16.45):

Jeg synes det er svært maskulint å sette seg mål og deretter jobbe for å oppnå dem. Å være den beste versjonen av seg selv krever at man ser muligheter, tar ansvar, har selvdisiplin og er i stand til å lage seg gode rutiner. For noen er dette nærmest medfødt, og dermed ingen sak. Andre kan synes det er mer jobbpreget, men 100% verdt det pga. resultatet.

Hver mann må finne den rutinen som passer best for ham. Det trenger ikke være dyrt eller tidkrevende. Så godt som alle kan gjøre det bedre enn hullete, utvaskede boxershorts, lange hår som stikker ut av nesa, eller å gå rundt med bar isse og lange fjoner i en krans rundt, fordi man ikke har giddet å shave på 3 måneder. Én ting er at man ikke ser attraktiv ut for andre med en slik "stil", men det verste er at man ikke respekterer seg selv nok til å gjøre en liten innsats. Driter man i hvordan det står til på utsiden står det ofte ikke så bra til på innsiden heller. En mann det er litt tak i vil ønske å være bedre enn som så.

Der det fort kan gå galt er dersom man går inn i en falsk rolle, med fokus kun på ytre endringer. Blåser man av tusenlapper for å imponere andre menn, eller for å dra damer, blir det jo lite selvutvikling og reell forbedring. Det skinner også ofte lett igjennom hvis man forsøker å ta snarveien ved å kun bruke mest mulig penger. Det stikker altså mye dypere enn å flashe muskler, dyre klokker eller merkeklær. Selvrespekt og innsatsvilje er gode kvaliteter å ha.

Anonymkode: 9db56...c7d

Et glimrende svar. 👍

Maskulinitet er en innstilling, som alltids også kommer til uttrykk gjennom nokså åpenbare ytre konsekvenser.

Endret av ClausSaus
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 11.9.2022 den 15.28):

Ikke en som går i dress på jobb i hvert fall 🤮

Anonymkode: c6b7e...fa9

I denne tråden ser man bare hvor forskjellige vi kvinner er. Noen vil ha en tømmerhogger, andre liker gutta på bygda med traktor, vil ha en håndverker, osv.

Jeg kjenner mange menn i dress som er veldig maskuline, menn som jobber som advokater, siviløkonomer og lignende. Jeg liker menn som er intelligente og trygge på seg selv. Men de kan ikke bare gå i dress, de må kunne fikse ting og være litt praktiske og handy også. Og han må ha humor, uten å være en som fjaser og tuller hele tiden.

Og til de menn som henger her inne for å spre kvalme og nedsettende kommentarer til damene, dere aner ikke hvor lite tiltrekkende sånne holdninger er. Sutrete og klagete mannfolk, det er noe av det verste som finnes. Selvsikkerhet og glimt i øyet, samtidig som at man fint tar selvkritikk og har evne til å lytte til andre, det er gull. Og en intelligent fyr vil aldri tenke at alle damer er like, han vet at vi er akkurat så forskjellige som menn.

Anonymkode: 269cf...d03

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

I denne tråden ser man bare hvor forskjellige vi kvinner er. Noen vil ha en tømmerhogger, andre liker gutta på bygda med traktor, vil ha en håndverker, osv.

Jeg kjenner mange menn i dress som er veldig maskuline, menn som jobber som advokater, siviløkonomer og lignende. Jeg liker menn som er intelligente og trygge på seg selv. Men de kan ikke bare gå i dress, de må kunne fikse ting og være litt praktiske og handy også. Og han må ha humor, uten å være en som fjaser og tuller hele tiden.

Og til de menn som henger her inne for å spre kvalme og nedsettende kommentarer til damene, dere aner ikke hvor lite tiltrekkende sånne holdninger er. Sutrete og klagete mannfolk, det er noe av det verste som finnes. Selvsikkerhet og glimt i øyet, samtidig som at man fint tar selvkritikk og har evne til å lytte til andre, det er gull. Og en intelligent fyr vil aldri tenke at alle damer er like, han vet at vi er akkurat så forskjellige som menn.

Ingen tenker at alle damer er like. Dropp stråmennene hvis du vil ha en intelligent diskusjon.

Realiteten er at selv om ikke alle damer er like, så finnes det veldig tydelige trender.

Eksempelvis: Hvem har det beste utgangspunktet for å skape initiell tiltrekning – en høy, kjekk og veltrent tømrer eller en liten, tynn og nerdete revisor i strikkevest?

Dette spørsmålet har faktisk et svar.

Og svaret er ikke «Jammen jeg har hørt om en revisor som er gift, så da kan det ikke stemme at…» – for det var ikke dette som var spørsmålet.

Forøvrig: Hva du blir "kvalm" av er det ingen som bryr seg om. Dette er et anonymt diskusjonsforum på nett, ikke en sjekkearena.

Endret av ClausSaus
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Dress er en ting men menn som går i blazer og litt stramme bukser og spiss sko syns jeg er feminint. De typisk siviløkonomene og yngre advokatene 

Anonymkode: 80f06...83c

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...