Gå til innhold

Hva er en maskulin mann for deg?

Anbefalte innlegg

Skrevet
17 minutter siden, AnonymBruker said:

For femti år siden kunne menn brodere og sy også. Generelt er ekte håndverkskunst utdøende men det er industrialiseringens skyld ikke feminismens 😆 Ingen som hindrer menn i å lære seg å snekre hus og hogge ved i dag heller 😊

Anonymkode: 80f06...83c

Ja hva er poenget med å sy når man kan kjøpe klær for en slikk og ingenting? Alle kan lære å stoppe sokker og reparere sko, men ingen gjør det lenger. Fordi det er unødvendig kunnskap.

Det er ganske vanskelig å reparere en moderne bil, og det er neppe særlig bra timelønn å prøve å gjøre dette fremfor å bruke et verksted. Ei moderne vaskemaskin har masse elektronikk som ingen får til å fikse. Et moderne bad kan ikke hvermansen bygge, mens før gjorde menn slik selv.

Mange damer ønsker seg nok en mann som driver og hamrer og spar i jorda, men realiteten er at dette nok er kunnskap fra en svunnen tid. Den moderne mannen trenger først og fremst kunnskap om data og teknologi, selv om dette ikke gjør trusene våte

Anonymkode: b1bfa...766

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Jeg utfordrer en mann her inne til å ramse opp ting en fobinder med feminitet uten å få krasse motsvar fra KG her. Kjør! 

Anonymkode: d6f79...172

Det fins allerede en tråd med det og ingen klager

• Liker 2
Skrevet
K.B. skrev (45 minutter siden):

Er man virkelig maskulin hvis man bruker en masse tid, energi og penger for å fremstå slik? Må bli en "dandy maskulin" eller noe lignende det da.

Du har jo totalt misforstått. Se på bildene som ble lagt ut i denne tråden. Det er IKKE maskulint. Det er en stor forskjell på en maskulin mann og en som bare prøver å være det. 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Hvis menn skulle stilt de samme kravene om kvinner og hva som er en klassisk feminin kvinne, så hadde det blitt mange single kvinner her til lands.🤣

Anonymkode: c78ea...9b7

Denne tråden handler ikke om krav, men hva folk som ønsker en maskulin mann legger i maskulin. Det er en ønskeliste ikke en kravliste. Er ingen som blir sammen med en karikatur av en maskulin mann, i det virkelige liv blir man sammen med virkelige mennesker som kommer med alle mulige feil og mangler. 

Anonymkode: 5bc50...b03

• Liker 3
Skrevet
4 minutter siden, K.B. said:

Er man virkelig maskulin hvis man bruker en masse tid, energi og penger for å fremstå slik? Må bli en "dandy maskulin" eller noe lignende det da.

Jeg synes det er svært maskulint å sette seg mål og deretter jobbe for å oppnå dem. Å være den beste versjonen av seg selv krever at man ser muligheter, tar ansvar, har selvdisiplin og er i stand til å lage seg gode rutiner. For noen er dette nærmest medfødt, og dermed ingen sak. Andre kan synes det er mer jobbpreget, men 100% verdt det pga. resultatet.

Hver mann må finne den rutinen som passer best for ham. Det trenger ikke være dyrt eller tidkrevende. Så godt som alle kan gjøre det bedre enn hullete, utvaskede boxershorts, lange hår som stikker ut av nesa, eller å gå rundt med bar isse og lange fjoner i en krans rundt, fordi man ikke har giddet å shave på 3 måneder. Én ting er at man ikke ser attraktiv ut for andre med en slik "stil", men det verste er at man ikke respekterer seg selv nok til å gjøre en liten innsats. Driter man i hvordan det står til på utsiden står det ofte ikke så bra til på innsiden heller. En mann det er litt tak i vil ønske å være bedre enn som så.

Der det fort kan gå galt er dersom man går inn i en falsk rolle, med fokus kun på ytre endringer. Blåser man av tusenlapper for å imponere andre menn, eller for å dra damer, blir det jo lite selvutvikling og reell forbedring. Det skinner også ofte lett igjennom hvis man forsøker å ta snarveien ved å kun bruke mest mulig penger. Det stikker altså mye dypere enn å flashe muskler, dyre klokker eller merkeklær. Selvrespekt og innsatsvilje er gode kvaliteter å ha.

Anonymkode: 9db56...c7d

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (30 minutter siden):

Det fins allerede en tråd med det og ingen klager

Hmm.. Finnes kvinner der som klager på hva feminitet er, og om i det hele tatt en burde få lov til å bruke utrykket i omtale av andre, så jeg vet ikke jeg🤔

Menn som uttaler seg hva feminitet er blir plutselig mannsjåvinister og kåte griser i deres øyne, så litt klage vil jeg si det er. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Før kunne menn andre ting enn i dag, fordi behovene var annerledes. I steinalderen kunne menn jakte. For 100 år siden kunne menn pløye åkeren. For 50 år siden kunne menn reparere bil. I dag kan menn fikse ei datamaskin.

Der jeg kommer i fra, kan stort sett alle skru bil/traktor, pløyer åkeren hvert år og går på reinsjakt/elg/hjort hver høst. Da mener jeg virkelig alle. 

Dette har ikke så mye med hvilken tid man lever i. Mer hvor i landet man bor/vokser opp.

Iflg visse kriterier er det langt flere maskuline menn på bygda en i byen.

Anonymkode: 56095...e0c

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Hmm.. Finnes kvinner der som klager på hva feminitet er, og om i det hele tatt en burde få lov til å bruke utrykket i omtale av andre, så jeg vet ikke jeg🤔

Menn som uttaler seg hva feminitet er blir plutselig mannsjåvinister og kåte griser i deres øyne, så litt klage vil jeg si det er. 

Ingen der har klaget på de tingene som listes opp men kommenterer at flere av tingene som listes opp som forbindes med feminint er menneskelig ikke bare forbeholdt kvinner. 

Tviler på noen som lager en liste blir kalt mannsjåvinist og kåte griser så lenge de holder seg til kvaliteter og egenskaper som listene i denne tråden på maskulinitet men om menn bare klarer å skrive store pupper...digg rumpe...suge meg hver morgen.. like analsex og lage maten alltid så ber de om å bli called out for den sjåvinisten de er. Det er forskjellen personlighet Vs objekt 

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

En som er trygg på seg selv og ikke har noe behov for å tøffe seg foran guttegjengen. Han bare vet med seg selv at han er stødig og bra nok som han er, og trenger derfor ikke spille en rolle for å fremstå som en stereotyp maskulin mann.

En som tar i et tak og med største selvfølgelighet lærer seg nye ting ved behov, enten det dreier seg om å bruke snøfreser eller å bake en kake til skoleavslutning. Han vet hvordan man utfører alt av daglige gjøremål, og ville ikke slitt med å lage seg middag eller vaske klær dersom han plutselig ble enkemann/skilt. Er han singel så vasker og rydder han helt uten mammas hjelp, og holder hjemmet sitt greit presentabelt.

En som i stor grad er selvhjulpen i hverdagen, men samtidig i stand til å spørre om hjelp ved behov, enten det dreier seg om praktiske gjøremål eller psykisk helse. Ikke redd for å prøve, men ser sine egne begrensninger.

En som tar ansvar for ting, uten å la seg utnytte. Han handler for sine skrøplige foreldre, tar sin del av arbeid i hjemmet, og bidrar til gode samtaler og klar kommunikasjon i enhver gruppe han måtte befinne seg i. Han stiller opp for venner og familie i prekære situasjoner, men har innsikt nok til å avvise hvis mengden hjelp begynner å bli urimelig.

En som forstår viktigheten av å ikke se ut som en dass, selv om det indre teller mest. Han har sin egen stil, og trenger på ingen måte å være pyntet til enhver tid, men han gjør en liten innsats i hverdagen for å se ut som den beste utgaven av seg selv; for sin egen del, for partner, for å være et godt eksempel for barna, og for å representere bedriften på best mulig måte om han har en jobb hvor dét betyr noe. Han kan godt skli rundt på en sølete fotballbane med rufsete hår og joggebukse mens han leker med barna, eller ha en dag her og der hvor han bare slapper av i sofaen i pysjen, men størstedelen av tiden legger han litt innsats i å se bra ut. Ikke så mye som skal til, men sånn type style håret raskt og bruke hele og pene klær i riktig størrelse og passform.

Jeg satt å lurte på hvor jeg finner sånne som deg helt til du nevnte fotball. Da røk jeg ut.

Anonymkode: 3c00e...5ad

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Ingen der har klaget på de tingene som listes opp men kommenterer at flere av tingene som listes opp som forbindes med feminint er menneskelig ikke bare forbeholdt kvinner. 

Tviler på noen som lager en liste blir kalt mannsjåvinist og kåte griser så lenge de holder seg til kvaliteter og egenskaper som listene i denne tråden på maskulinitet men om menn bare klarer å skrive store pupper...digg rumpe...suge meg hver morgen.. like analsex og lage maten alltid så ber de om å bli called out for den sjåvinisten de er. Det er forskjellen personlighet Vs objekt 

Har du lest tråden med objektive øyne? 

Jeg måtte selv argumentere for at vi skulle beholde begrepene maskulinitet og feminitet. En mann må kunne hevde hva han oppfatter som feminint på samme måte som en kvinne kan beskrive hva som er maskulint. 

Det finnes faktisk menn som evner å skrive for seg og argumentere skikkelig som fortsatt blir angrepet fra ytre feministfløy. Tro det eller ei. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Dere som søker en maskulin mann, hva konkret legger dere i det?

Handy , mandig , god holdning , passe god form , rak . Trygg på seg selv . Får meg til å føle meg trygg og prioritert . tar seg gjerne av dekkskift og ved . Omsorgsfull mot flokken sin ( kone / barn / venner . )Pluss i margen hvis han har veldig dyp stemme og  fint trimmet skjegg 😎

Skrevet
12 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg satt å lurte på hvor jeg finner sånne som deg helt til du nevnte fotball. Da røk jeg ut.

Anonymkode: 3c00e...5ad

Bare fordi han spiller fotball med barna sine innimellom? Uffda. Hva har fotball noensinne gjort mot deg for å skape en slik aversjon? 😄

Det var ment som et eksempel på at man ikke trenger å se velstelt ut til enhver tid, selv om det er greit å gjøre en liten innsats, også i hverdagen. Du kan bytte det ut med håndball, skogstur, snøbasing, leking i sandkasse, eller hoppeslott, så kan du få illusjonen av drømmemannen tilbake 😅

Skrevet

Han:

Inngir trygghet og er løsningsorientert. Dette fordi han har greie på saker og ting. Vet hvordan samfunnet fungerer i stor grad. Viser ansvar for økonomi og har handlingsberedskap i ulike situasjoner uten å miste hodet. Er støttende, men også bevisst på hva han forventer av andre og formidler det. Han  er intelligent. 

Snill uten å være dumsnill. Snill ved å være hjelpsom og vise empati og raushet.
Synes forøvrig der finnes mange flotte menn der ute. Et eksempel på hjelpsomhet er at mannen og også den 16-årige sønnen min kommer ilende til for å hjelpe når de f.eks ser at jeg bærer tung. Er det medfødt? 

I forrige uke kjøpte jeg en kommode som jeg trodde jeg lett kunne bære inn i bilen min fra tralla. Men den var for tung. Jeg strevde og sleit, litt småflau der på parkeringsplassen. Ikke til å rikke. Da dukker det opp en fremmed mann og tilbyr løftehjelp. Nylig stod jeg også inneparkert. Lirka og strevde for å rygge ut av den trange passasjen. Var i ferd med å gi opp da en mann plutselig stod der og dirigerte meg ut. For ikke å snakke om menn som har tilbydd hjelp når jeg har hatt flatt bilbatteri eller stått fast i snøen. Høres ut som jeg er ei hjelpeløs kvinne i nød, men det stemmer ikke. Jeg er både handy og vil helst være selvhjelpt i ett og alt. 

Han har ingen problemer med å vise at han setter pris på femininitet. Både hvordan jeg ser ut, kler meg, ter meg og hvordan jeg gjør det hyggelig og fint rundt meg. Heier meg fram for å lykkes både med studier og arbeidsliv. At han ser det som en selvfølge at vi er likeverdige, uten at det truer hans maskulinitet. 

Anonymkode: 010ae...3db

• Liker 3
Skrevet

Muskler, stram rompe og at han behandler meg som en dronning holder i massevis for meg. 😄

Skrevet
fransine skrev (11 minutter siden):

Muskler, stram rompe og at han behandler meg som en dronning holder i massevis for meg. 😄

Enig !   

Brede skulde, stor brystkasse og smale hofter er et +.  Detter når det er "just for sex" og tenning, når det blir mer seriøst kommer det med verdier inn i bildet

Anonymkode: c4569...72e

Skrevet

Tar ansvar for seg selv, sitt liv og sin familie. Skylder ikke på "alle andre" når ting går galt

Behandler mennesker med respekt og godhet. Han er ikke nedlatende eller dømmende

Rak i ryggen, har en god holdning

Har et rolig og trygt temperament. Blir ikke sint for småting eller lar følelsene ta fullstendig overhånd

Viser at man kan stole på han, og han holder sine ord og bryter aldri løfter

Er snill med kjæresten sin, alltid. Og åpner seg opp og er myk mot henne

Er ikke konfliktsky. Om et problem oppstår, jobber han mot å fikse det

Modig, når det kreves. Men oppsøker ikke drama og konflikter for "skøy"

Er ikke en sutrekopp, som klager og syter over hver minste lille ting

Han er ikke redd for hardt arbeid, og kan være fysisk sterk og robust når det trengs

Intelligent. Reflektert, behersket

Sterk moral, god integritet

Prøver å framstille seg selv bra, men ikke hyperfokusert på utseende eller merkeklær og andre ting av overfladisk art

Det er maskulinitet for meg.

Jeg skal innrømme at når jeg dater, så kan jeg av og til få litt turn-off når jeg møter utrolig snille, fine kosegutter som behandler meg som en prinsesse. Men det er bare fordi jeg enda ikke har blitt kjent med hele han. F.eks dater jeg en mann nå. Og jo mer jeg blir kjent med han jo flottere blir han. Han er myk og søt mot meg. Alltid vært det. Men i sitt yrke er han respektert, tydelig, dyktig. Og behandler alle mennesker ordentlig. Er heller ikke redd for å ta ansvar eller være tøff. Om jeg ikke gav han en sjangs så hadde jeg ikke sett disse maskuline sidene av han. Men nå som jeg vet om dem, så føler jeg meg enormt beæret for å være den kvinnen han er så myk og snill mot.

Jeg tror det er en felle mange kvinner kan gå i, spesielt når man nett-dater. Fordi førsteinntrykket med en gang er at de er myke og søte.
Men hadde jeg møtt denne mannen IRL, f.eks i en jobbsituasjon, så ville førsteinntrykket vært veldig annerledes. Kanskje hadde jeg da møtt en bestemt og maskulin mann, som bare senere viste sin myke og søte side mot meg.
Når man nett-dater, blir ting fort intimt, synes jeg.
Så viktig å gi folk en sjangs. Slik at man ser hele mennesket.
Ikke bare ytre maskuline attributer. De kan lyve. ;)

Anonymkode: 67570...9ee

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 timer siden):

En som er trygg på seg selv og ikke har noe behov for å tøffe seg foran guttegjengen. Han bare vet med seg selv at han er stødig og bra nok som han er, og trenger derfor ikke spille en rolle for å fremstå som en stereotyp maskulin mann.

En som tar i et tak og med største selvfølgelighet lærer seg nye ting ved behov, enten det dreier seg om å bruke snøfreser eller å bake en kake til skoleavslutning. Han vet hvordan man utfører alt av daglige gjøremål, og ville ikke slitt med å lage seg middag eller vaske klær dersom han plutselig ble enkemann/skilt. Er han singel så vasker og rydder han helt uten mammas hjelp, og holder hjemmet sitt greit presentabelt.

En som i stor grad er selvhjulpen i hverdagen, men samtidig i stand til å spørre om hjelp ved behov, enten det dreier seg om praktiske gjøremål eller psykisk helse. Ikke redd for å prøve, men ser sine egne begrensninger.

En som tar ansvar for ting, uten å la seg utnytte. Han handler for sine skrøplige foreldre, tar sin del av arbeid i hjemmet, og bidrar til gode samtaler og klar kommunikasjon i enhver gruppe han måtte befinne seg i. Han stiller opp for venner og familie i prekære situasjoner, men har innsikt nok til å avvise hvis mengden hjelp begynner å bli urimelig.

En som forstår viktigheten av å ikke se ut som en dass, selv om det indre teller mest. Han har sin egen stil, og trenger på ingen måte å være pyntet til enhver tid, men han gjør en liten innsats i hverdagen for å se ut som den beste utgaven av seg selv; for sin egen del, for partner, for å være et godt eksempel for barna, og for å representere bedriften på best mulig måte om han har en jobb hvor dét betyr noe. Han kan godt skli rundt på en sølete fotballbane med rufsete hår og joggebukse mens han leker med barna, eller ha en dag her og der hvor han bare slapper av i sofaen i pysjen, men størstedelen av tiden legger han litt innsats i å se bra ut. Ikke så mye som skal til, men sånn type style håret raskt og bruke hele og pene klær i riktig størrelse og passform.

En skikkelig og ansvarlig voksen, altså. Det er det samme jeg verdsetter hos dd nærmeste venninnene mine og de voksne døtrene mine.

Anonymkode: 1a5d3...ff2

• Liker 1
Skrevet

Fysisk: Høy og ikke for spinkel bygget (høy for meg er godt over 185 cm), gjerne skjegg. Sterkere enn meg.

Ellers trygg på seg selv, god pappa , praktisk anlagt (like praktisk som meg), tar sin del av matlaging og husarbeid. En ansvarlig voksen som tar vare på seg og sine på alle måter.

• Liker 1
Skrevet
19 hours ago, AnonymBruker said:

Tar ansvar for seg selv, sitt liv og sin familie. Skylder ikke på "alle andre" når ting går galt

Behandler mennesker med respekt og godhet. Han er ikke nedlatende eller dømmende

Rak i ryggen, har en god holdning

Har et rolig og trygt temperament. Blir ikke sint for småting eller lar følelsene ta fullstendig overhånd

Viser at man kan stole på han, og han holder sine ord og bryter aldri løfter

Er snill med kjæresten sin, alltid. Og åpner seg opp og er myk mot henne

Er ikke konfliktsky. Om et problem oppstår, jobber han mot å fikse det

Modig, når det kreves. Men oppsøker ikke drama og konflikter for "skøy"

Er ikke en sutrekopp, som klager og syter over hver minste lille ting

Han er ikke redd for hardt arbeid, og kan være fysisk sterk og robust når det trengs

Intelligent. Reflektert, behersket

Sterk moral, god integritet

Prøver å framstille seg selv bra, men ikke hyperfokusert på utseende eller merkeklær og andre ting av overfladisk art

Det er maskulinitet for meg.

Kunne ikke sagt det bedre selv.

Dette kan ekstrapoleres til en farsfigur også: En maskulin mann (slik som du beskriver det) er en god rollemodell for sine sønner og døtrer, og ved å ha en farsfigur i familien vil de begge vokse opp og ha en "fasit" på hva en god mann er. Sønnen vil emulere det, og datteren vil identifisere det når hun er myndig til å date, ved å skildre mellom sunn og pseudo maskulinitet.

Viktigheten av sunn maskulinet er uerstattelig, og uten det rakner samfunnet, som kan antydes når man ser på demografier av farløse familier og hva ofte leder til.

Jeg kan også legge til en viktig attributt til: Han ser det feminine kvalitetene i en kvinne, både anerkjenner og forstår det.

Skrevet

En som er trygg på seg selv, robust, tåler å bli avvist og uten å gå i grus, praktisk anlagt, oppfører seg som en mann og gjerne er større enn hva jeg er. 

Anonymkode: 95742...ba0

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...