Gå til innhold

Hva er en maskulin mann for deg?

Anbefalte innlegg

Skrevet
MissIndependent45 skrev (Akkurat nå):

Joda, men de bildene der er vel noe av det minst maskuline jeg har sett på lenge. Forfengelige posører, hele gjengen.

Nettop 👌🏼

Jeg mente jo selvfølgelig ikke å påstå at homofile ikke kan være maskuline. Jeg ville bare poengtere at «tømmerhoggerstil» ikke er synonymt med maskulinitet.

Noe bildene illustrerer på en utmerket måte 😂

Anonymkode: 56095...e0c

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Nettop 👌🏼

Jeg mente jo selvfølgelig ikke å påstå at homofile ikke kan være maskuline. Jeg ville bare poengtere at «tømmerhoggerstil» ikke er synonymt med maskulinitet.

Noe bildene illustrerer på en utmerket måte 😂

Nettopp! Det er stor, stor forskjell på en som faktisk ER tømmerhogger eller lignende, og disse skjeggenissene her. På samme måte som det er stor forskjell på en ekte håndverker og en Chippendale-håndverker på scenen. :) 

• Nyttig 3
Skrevet

Brede skuldre 

Høyere enn meg 

Ser sexy ut når han kjører bil og holder en hånd på meg i setet ved siden av

Er god i senga og vet hvordan å tilfredsstille en dame

Tar valg som er gjennomtenkte og gode for oss og er ikke egoist

Betaler og tar ansvar 

Går med selvsikkerhet men på en naturlig måte ikke en wannabe måte 

Får meg til å føle meg deilig ved å ta mye på meg og alltid være klar for sex 

Tatoveringer hjelper men ikke et must 

Er en god rollemodell og farsemne som viser omsorg, følelser og sårbarhet 

Ikke lar andre oppføre seg som tullinger 

Lever som en voksen og holder det rent og ryddig hos seg og har en moden stil både i hjemmet og i klesveien

Behandler meg med respekt og får respekt av andre 

Og hvis jeg skal si noe om utseendet syns jeg det er mer maskulint med mørkt hår enn med lyst hår

Anonymkode: 80f06...83c

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Enig i mye av det andre du skriver, men akkurat denne er litt interresant.

Jeg syntes motsatt. Tatoveringer trekker ned, og projiserer usikkerhet og et ønske om å være noe man ikke er. I tillegg til at det er Harry og usexy.

Ganske artig hvor forskjellig vi er 😊

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Brede skuldre 

Høyere enn meg 

Betaler og tar ansvar 

Lever som en voksen og holder det rent og ryddig hos seg og har en moden stil både i hjemmet og i klesveien

Og hvis jeg skal si noe om utseendet syns jeg det er mer maskulint med mørkt hår enn med lyst hår

Hm.... Akkurat dette med bilkjøringen kjenner jeg igjen... Men for meg er det ikke et trekk på maskulinitet, men en liten fetisj jeg har. Kan bli helt mo i knea av en som er trygg bak rattet. 🤣

Skrevet
MissIndependent45 skrev (Akkurat nå):

Hm.... Akkurat dette med bilkjøringen kjenner jeg igjen... Men for meg er det ikke et trekk på maskulinitet, men en liten fetisj jeg har. Kan bli helt mo i knea av en som er trygg bak rattet. 🤣

For meg har det noe med en spesiell måte han sitter på og "passer på" meg på. En mann som sitter som en nerd eller slask vil ikke se like sexy og maskulin ut bak rattet 😛

Og bare for å ha det sagt så ingen misforstår så syns jeg de som burner og bråker med motoren og spiller musikk på full guffe ikke maskuline men turn off guttevalper

• Liker 2
Skrevet

Hvis menn skulle stilt de samme kravene om kvinner og hva som er en klassisk feminin kvinne, så hadde det blitt mange single kvinner her til lands.🤣

Norge er kanskje verdens mest feministiske land hvor likestillinger er ekstremt i fokus, spesielt for kvinner. Resultatet er da at blir det mindre slike "manne menn" som dere er ute etter. 

Er nok derfor den eldre generasjon av menn ofte er mer handy osv. Var helt annen kultur da, hvor menn fikk være menn og kvinner hadde litt andre roller. Om det var riktig eller ikke, er jo en annen diskusjon.

Anonymkode: c78ea...9b7

Skrevet

Ikke en som går i dress på jobb i hvert fall 🤮

Anonymkode: c6b7e...fa9

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Hvis menn skulle stilt de samme kravene om kvinner og hva som er en klassisk feminin kvinne, så hadde det blitt mange single kvinner her til lands.🤣

Norge er kanskje verdens mest feministiske land hvor likestillinger er ekstremt i fokus, spesielt for kvinner. Resultatet er da at blir det mindre slike "manne menn" som dere er ute etter. 

Er nok derfor den eldre generasjon av menn ofte er mer handy osv. Var helt annen kultur da, hvor menn fikk være menn og kvinner hadde litt andre roller. Om det var riktig eller ikke, er jo en annen diskusjon.

Noen har en annen tråd om femininitet så du kan jo skrive listen din der 

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Og hva mener du med at likestilling resulterer i mindre mannemenn? Er mannemann for deg å voldta og trakassere da eller? 🤣 Noen har sovet i timen visst 

• Liker 3
  • Nyttig 2
Skrevet

Sterk, muskler, handy, gjerne skjegg, dyp stemme, gjerne kunne beskytte seg selv og familien sin (kampsport), få tak i mat til familien sin (jakt, fiske), ha kontroll på temperamentet sitt.

Anonymkode: b43a9...d6a

Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker said:

Er nok derfor den eldre generasjon av menn ofte er mer handy osv

Før kunne menn andre ting enn i dag, fordi behovene var annerledes. I steinalderen kunne menn jakte. For 100 år siden kunne menn pløye åkeren. For 50 år siden kunne menn reparere bil. I dag kan menn fikse ei datamaskin.

Den eldre garde kan ting som de yngre ikke kan, men det går jaggu motsatt vei og 😅 Og sånn vil det være så lenge samfunnet og teknologien endrer seg

Anonymkode: b1bfa...766

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Hvorfor det? At man ramser opp en liste over ting man forbinder med maskulinitet betyr da ikke at det er en liste over krav til potensielle partnere.

Min mann mangler et par av kvalitetene jeg anser som maskuline, f.eks. den dype stemmen. Han har likevel ikke en feminin stemme, bare en helt normal en. Av og til har han skjegg, av og til ikke. Han ser helt klart mer maskulin ut med, men ikke feminin uten, bare... vanlig. Han har muskler og er sterk, men det finnes jo helt klart menn som er større, sterkere og har mer muskler. Det betyr ikke at jeg ville ønsket å bytte ham ut mot en av dem. Jeg ønsker en maskulin mann, men det betyr ikke at jo mer maskulin, jo bedre, og at han må være 100 % mannemann på alle måter. 

• Liker 4
Skrevet

Mannen min er det 😍. Han har markerte skuldre og armer fra tømmeryrket sitt. Er veldig handy pog klarer å fikse det meste. Han er også jeger og elsker å gå tur i skog og mark. 

Er en god pappa for barna 😊❤️

Skulle jeg pirke på noe så kunne han være litt mer romantisk og tatt litt husarbeid. 

Skal ikke klage. 😉

Anonymkode: 2efae...1b7

Skrevet
AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Det gjør det jo også. Men det er fordi flere og flere kvinner heller velger å være single fremfor forhold , og det går helt fint. 

Anonymkode: 06f7f...02b

• Liker 1
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Før kunne menn andre ting enn i dag, fordi behovene var annerledes. I steinalderen kunne menn jakte. For 100 år siden kunne menn pløye åkeren. For 50 år siden kunne menn reparere bil. I dag kan menn fikse ei datamaskin.

Den eldre garde kan ting som de yngre ikke kan, men det går jaggu motsatt vei og 😅 Og sånn vil det være så lenge samfunnet og teknologien endrer seg

Anonymkode: b1bfa...766

For femti år siden kunne menn brodere og sy også. Generelt er ekte håndverkskunst utdøende men det er industrialiseringens skyld ikke feminismens 😆 Ingen som hindrer menn i å lære seg å snekre hus og hogge ved i dag heller 😊

• Liker 4
Skrevet

Er man virkelig maskulin hvis man bruker en masse tid, energi og penger for å fremstå slik? Må bli en "dandy maskulin" eller noe lignende det da.

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Brede skuldre 

Høyere enn meg 

Betaler og tar ansvar 

Si meg, er du singel? 

Anonymkode: d6f79...172

• Liker 1
Skrevet

Hadde en maskulin mann. Han er handy, fikser alt tom flink kokk. Skjegg, høy, muskuløs, store hender, og ellers perfekt men et tempramang uten like + narsistisk og egoistisk så nei takk.

Anonymkode: c1149...eb8

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Hvorfor det? At man ramser opp en liste over ting man forbinder med maskulinitet betyr da ikke at det er en liste over krav til potensielle partnere.

Min mann mangler et par av kvalitetene jeg anser som maskuline, f.eks. den dype stemmen. Han har likevel ikke en feminin stemme, bare en helt normal en. Av og til har han skjegg, av og til ikke. Han ser helt klart mer maskulin ut med, men ikke feminin uten, bare... vanlig. Han har muskler og er sterk, men det finnes jo helt klart menn som er større, sterkere og har mer muskler. Det betyr ikke at jeg ville ønsket å bytte ham ut mot en av dem. Jeg ønsker en maskulin mann, men det betyr ikke at jo mer maskulin, jo bedre, og at han må være 100 % mannemann på alle måter. 

Jeg utfordrer en mann her inne til å ramse opp ting en fobinder med feminitet uten å få krasse motsvar fra KG her. Kjør! 

Anonymkode: d6f79...172

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...