Gå til innhold

Når er første innbetaling av boliglån?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har nettopp kjøpt min første bolig, med lån i Husbanken. Jeg overtar bolig 1. januar.

Når skal jeg da betale inn første innbetaling på lånet? Vil det bli allerede i løpet av januar, eller vil det bli i februar?

Vil tro at overføring av lån vil skje før 1. januar slik at selger har penger før overtakelse. 
Jeg har fått en nedbetalingsplan fra Husbanken, men den oppgir bare hvor mye jeg skal betale hvert år, ikke mer nøyaktig med datoer for innbetaling. Sikkert fordi dette ligger et par måneder frem i tid.

Jeg har lite erfaring med å ta opp lån, så jeg vet ikke hvordan dette skjer.

Anonymkode: 4ebda...08e

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg har nettopp kjøpt min første bolig, med lån i Husbanken. Jeg overtar bolig 1. januar.

Når skal jeg da betale inn første innbetaling på lånet? Vil det bli allerede i løpet av januar, eller vil det bli i februar?

Vil tro at overføring av lån vil skje før 1. januar slik at selger har penger før overtakelse. 
Jeg har fått en nedbetalingsplan fra Husbanken, men den oppgir bare hvor mye jeg skal betale hvert år, ikke mer nøyaktig med datoer for innbetaling. Sikkert fordi dette ligger et par måneder frem i tid.

Jeg har lite erfaring med å ta opp lån, så jeg vet ikke hvordan dette skjer.

Anonymkode: 4ebda...08e

Det må du snakke med banken din om. Du setter opp datoer hver måned som passer deg, utifra når du får lønn. 
dette kan du styre på nettbanken også. 
vi betaler lån og utgifter dagen etter lønn 

Anonymkode: 4110a...654

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...