AnonymBruker Skrevet 11. september 2022 #1 Skrevet 11. september 2022 Jeg spurte en date hva han så etter i en dame og han svarte at hun måtte være feminin. Jeg sitter foran han med langt hår, lange negler, rosa stram topp som viser kvinnelige former på en beskjeden måte og naturlig sminket. Hva mener han? Hva er å være feminin når det ikke er å være kvinne? Han fortsatte med at hun måtte ha ambisjoner og en god karriere så jeg tror ikke han siktet til en hjemmeværende husholderske og babymaskin heller. Hva gjør en kvinne feminin sånn egentlig? Jeg er ikke ute etter ytterpunkter her om at hun ikke skal chunke øl og rape men mer konkrete ting som får en kvinne til å bli sett på som feminin. Hvis det er en oppførsel hvordan er den? Tror ikke han mener helt submissiv for han støtter feminisme. Hvis det er egenskaper hva er de? Han nevnte i en annen sammenheng at han syns kvinner er mer omsorgsfulle enn menn. Kan man tenke seg at han vil ha en som alltid setter hans behov først uten at han er spesielt omsorgsfull tilbake? Er det sånn at man må kle seg i høye hæler, nette klær og være stille nikkedukke og hushjelp som menn mener med feminin eller har de bare en merkelig måte å ordlegge seg på og mener en helt vanlig, snill og pen kvinne som er seg selv? Anonymkode: 5daf6...9cf 2
AnonymBruker Skrevet 11. september 2022 #2 Skrevet 11. september 2022 Han vil ha ei nikkedukke som vasker klærne hans og lager mat. Fokuset hennes må være på hans behov, både praktisk og visuelt. Male gaze. Anonymkode: f6b0e...649 13 2
AnonymBruker Skrevet 11. september 2022 #3 Skrevet 11. september 2022 Kan også være noe han bare sa der og da. De fleste vet hva de er ute etter når de møter akkurat det. Lite vits å snakke så mye om det Anonymkode: 6f9bb...dc5 1 1
AnonymBruker Skrevet 11. september 2022 #4 Skrevet 11. september 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Han vil ha ei nikkedukke som vasker klærne hans og lager mat. Fokuset hennes må være på hans behov, både praktisk og visuelt. Male gaze. Anonymkode: f6b0e...649 Dette er et helt forvridd bilde av hva feminitet er. Og når har plutselig det å være feminin for en kvinne blitt en negativ ting? 🙈 Anonymkode: 6e4c4...5b0 13
AnonymBruker Skrevet 11. september 2022 #5 Skrevet 11. september 2022 «Feminin» er et ord som brukes på fysiske og psykiske egenskaper samfunnet ønsker å knytte til kvinner. Slik «maskulin» er et ord vi bruker om fysiske og psykiske egenskaper det er ønsker om å knytte til menn. Slik var pene klær og høye hæler «feminint» på 1900-tallet. Mens det var «maskulint» på 1600-tallet. For tiden er klær og slikt i ferd med å flytte ut av begrepene feminin eller maskulin. Forbinder han klær eller sminke med femininitet? Jeg vet ikke. Enkelte utdaterte mennesker gjør visstnok fremdeles det. Alltid noen som henger etter her i livet. Jeg er veldig usikker på hva folk legger i feminint i dag. For meg føles det som et utdatert begrep. Anonymkode: 368fd...7c1 8
AnonymBruker Skrevet 11. september 2022 #6 Skrevet 11. september 2022 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Dette er et helt forvridd bilde av hva feminitet er. Og når har plutselig det å være feminin for en kvinne blitt en negativ ting? 🙈 Anonymkode: 6e4c4...5b0 Fint om du svarer på spørsmålet i HL istedet for å krangle på andres svar uten å komme med en beskrivelse eller definisjon selv Anonymkode: 5daf6...9cf 2 1
AnonymBruker Skrevet 11. september 2022 #7 Skrevet 11. september 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Fint om du svarer på spørsmålet i HL istedet for å krangle på andres svar uten å komme med en beskrivelse eller definisjon selv Anonymkode: 5daf6...9cf Feminint ytre = Kvinnelige former, myke trekk, grasiøs, opptatt av å være velstelt. Feminint indre = Ydmyk, ikke brautende, snill, omsorgsfull, empatisk. Anonymkode: 6e4c4...5b0 3 1
AnonymBruker Skrevet 11. september 2022 #8 Skrevet 11. september 2022 Et svar; se på russiske damer!😍 Anonymkode: 11bc7...1d3 1
AnonymBruker Skrevet 11. september 2022 #9 Skrevet 11. september 2022 Andre tanker fra daten: Han sa ja til å dele regningen og tok ikke styringen selv. Han ba meg finne på hva vi skulle gjøre på neste date (jeg bestemte også hva vi skulle gjøre på dagen som var) og jeg syns ikke det er så maskulint for en mann hvis man legger initiativ og ledelse i definisjonen av maskulinitet. Begrepene er forvirrende og utdaterte. Er jeg maskulin fordi jeg må ta ledelsen? Er jeg feminin når jeg lytter men maskulin når jeg prater? Er en feminin kvinne en som pynter seg hjemme på søndager og er jeg ikke feminin om jeg går i joggebukse og ligger på sofaen hele søndagen? Må jeg alltid lage mat og tjene han og aldri forvente at han skjemmer bort meg litt? Da er han heller ikke maskulin i mine øyne. Utover at ordvalget gjorde meg usikker på hva han mener og hva han forventer av en kvinne så er han veldig grei og gentleman ellers. Vi har en veldig god tone men det er mulig han definerer kvinner etter dette male gaze ja. Jeg vil ikke ha et forhold hvor jeg ikke kan være meg selv men jeg syns ikke jeg akuratt er maskulin heller! Anonymkode: 5daf6...9cf 3
AnonymBruker Skrevet 11. september 2022 #10 Skrevet 11. september 2022 Jeg tenker følsom, omsorgsfull, ikke brautende. Flink til å snakke og til kommunikasjon. Anonymkode: 79552...186 1
AnonymBruker Skrevet 11. september 2022 #11 Skrevet 11. september 2022 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Feminint ytre = Kvinnelige former, myke trekk, grasiøs, opptatt av å være velstelt. Feminint indre = Ydmyk, ikke brautende, snill, omsorgsfull, empatisk. Anonymkode: 6e4c4...5b0 Men er ikke dette ganske normalt og standard? Kvinner har former og myke trekk. Å være snill, empatisk og omsorgsfull er normale og ønskede egenskaper hos begge kjønn? Ingen vil ha en brautende og egoistisk mann heller. Ydmyk mener du ingen egne meninger eller normalt ydmyk og respektfull som man forventer av en mann også? Hvorfor er dette "feminint" og ikke bare menneskelig som jeg ser det? Anonymkode: 5daf6...9cf 9 1
AnonymBruker Skrevet 11. september 2022 #12 Skrevet 11. september 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Jeg tenker følsom, omsorgsfull, ikke brautende. Flink til å snakke og til kommunikasjon. Anonymkode: 79552...186 Dette er egenskaper som er like ønsket i menn så hva gjør akuratt det feminint? Vil det si at menn som bruker denne definisjonen på feminitet er ufølsomme, lite omsorgsfulle, brautende og slitsomme og elendige til å kommunisere? Anonymkode: 5daf6...9cf 8 1 3
AnonymBruker Skrevet 11. september 2022 #13 Skrevet 11. september 2022 Holy shit her overtenkes det. Anonymkode: e00bb...74a 11
AnonymBruker Skrevet 11. september 2022 #14 Skrevet 11. september 2022 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Et svar; se på russiske damer!😍 Anonymkode: 11bc7...1d3 Seriøst? Brautende, strenge og kjefter hele tiden? er det femi for deg? Anonymkode: 8bf1f...6b5 6 2 4
AnonymBruker Skrevet 11. september 2022 #15 Skrevet 11. september 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Holy shit her overtenkes det. Anonymkode: e00bb...74a Det er helt legitime spørsmål og om du ikke klarer å reflektere på samme måten trenger du ikke å delta i tråden, så enkelt er det Anonymkode: 5daf6...9cf 4
AnonymBruker Skrevet 11. september 2022 #16 Skrevet 11. september 2022 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Feminint ytre = Kvinnelige former, myke trekk, grasiøs, opptatt av å være velstelt. Det er nettopp det, feminin kvinnelig stil og utstråling. At hun har rynker eller noen kilo for mye spiller liten rolle. Men jeg tåler ikke antydning til maskulinitet eller "grovhet". Anonymkode: 2edb4...f4d 1
AnonymBruker Skrevet 11. september 2022 #17 Skrevet 11. september 2022 Smal kjeve, fyldige kinn, høye kinnben, søt, trofast, følsom, støttende, mild, varm, uttrykksfull, beskjeden, ydmyk, empatisk, øm, emosjonell, snill, hjelpsom, hengiven og forståelsesfull har blitt sitert som stereotypisk feminin. Anonymkode: 0c802...0b5 2
Gjest AprilRyan Skrevet 11. september 2022 #18 Skrevet 11. september 2022 Men sa han at du ikke var det? Slik jeg leser det så svarte han bare på spørsmålet og at det ikke var rettet mot deg på noen som helst måte.
AnonymBruker Skrevet 11. september 2022 #19 Skrevet 11. september 2022 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Men er ikke dette ganske normalt og standard? Kvinner har former og myke trekk. Å være snill, empatisk og omsorgsfull er normale og ønskede egenskaper hos begge kjønn? Ingen vil ha en brautende og egoistisk mann heller. Ydmyk mener du ingen egne meninger eller normalt ydmyk og respektfull som man forventer av en mann også? Hvorfor er dette "feminint" og ikke bare menneskelig som jeg ser det? Anonymkode: 5daf6...9cf En kan også være ganske hard og herda som kvinne. Se for deg en kvinne etter 30 år i byggebransjen med brede skuldre, kraftig overkropp, rue hender osv. Selvfølgelig kan egenskaper appellere til begge kjønn, men det kan du jo nesten si til alt. Se for deg omsorgen til en fersk mor. Dette er kvaliteter det er vanskelig å imitere som mann. Du kan være ydmyk og også ha egne meninger. Jeg synes det er litt trist at en i utgangspunktet fin egenskap blir sidestilt med å ikke ha egne meninger og være hjelpeløs. Nå ble jeg oppriktig litt nysgjerrig på hva du anser som det å være feminin. Anonymkode: 6e4c4...5b0 1
AnonymBruker Skrevet 11. september 2022 #20 Skrevet 11. september 2022 Du må bare være deg selv. Enten er du feminin eller så er du ikke feminin. Og hvis han ikke synes du er det så vil han vel ikke date deg. Anonymkode: a0cd2...5e1 2 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå