AnonymBruker Skrevet 11. september 2022 #1 Skrevet 11. september 2022 Sist helg var jeg på tur med en kompis fra fredag morgen til søndag kveld. Jeg og kona mi har to barn på 1 og 2.år. Hun var derfor alene med disse, og jeg spurte jo om det var greit for henne at jeg dro, noe det var. Hun var derimot såret da jeg kom hjem ,siden jeg bare hadde tatt kontakt en gang og lurt på hvordan det gikk. Jeg ringte på lørdagsmorgenen. Ellers så sendte jeg ikke melding , eller ringte. Jeg regnet med at hun tok kontakt dersom det skjedde noe. Hun derimot synes det var rart at jeg ikke skreiv en eneste melding, verken for å si natta/ glad i deg, eller for å snakke med barna.. Hun sa at hun ikke tok kontrakt siden hun ikke ville bli sett på som den masete kona som ikke lot mannen dra , og at hun hadde det for travelt til å tenke på å ta kontakt selv. Hvem har rett her ? Tar dere kontakt ofte hvis dere er borte hjemmefra ? Anonymkode: df223...3d9
AnonymBruker Skrevet 11. september 2022 #2 Skrevet 11. september 2022 Du burde ringt et par ganger hver dag Anonymkode: afd57...d8c 1 2
Mio-lio Skrevet 11. september 2022 #3 Skrevet 11. september 2022 Synes det er vanlig å ringe å si natta hver natt til barna sine. Å sende en liten god morgen og natta melding til kona så hun vet du er trygg å lever. 10 3
AnonymBruker Skrevet 11. september 2022 #4 Skrevet 11. september 2022 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Du burde ringt et par ganger hver dag Anonymkode: afd57...d8c Hæ? Er dette vanlig? Anonymkode: df223...3d9 5
AnonymBruker Skrevet 11. september 2022 #5 Skrevet 11. september 2022 Kanskje ikke ringe, men en god natt melding med en liten oppdatering må du kunne klare. Når man glemmer hverdagskjærligheten som en liten sms eller to er forholdet over på et par år. Anonymkode: cc030...ba1 10 4
AnonymBruker Skrevet 11. september 2022 #6 Skrevet 11. september 2022 Kontakt en gang om dagen ca. Anonymkode: f7277...2db 1 1
AnonymBruker Skrevet 11. september 2022 #7 Skrevet 11. september 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Kanskje ikke ringe, men en god natt melding med en liten oppdatering må du kunne klare. Når man glemmer hverdagskjærligheten som en liten sms eller to er forholdet over på et par år. Anonymkode: cc030...ba1 Mener du at folk som har vært gift i mange år skal sende nattameldinger når de er borte to netter? Tror dere det er vanlig? Her har dere tenkt forskjellig. Bortsett fra at kona di er masete, men innser det ikke selv Anonymkode: 4c643...58b 3 1
tangent Skrevet 11. september 2022 #8 Skrevet 11. september 2022 Mannen min er borte i helga og jeg har hørt fra ham én gang. Helt i orden for meg. Så det kommer an på hva paret vil. Det er ikke noe fasitsvar. 1
AnonymBruker Skrevet 11. september 2022 #9 Skrevet 11. september 2022 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Hvem har rett her ? Tar dere kontakt ofte hvis dere er borte hjemmefra ? Anonymkode: df223...3d9 Nei. Jeg tar ikke ofte kontakt når jeg er borte hjemme i fra. Har ingen grunn til å ta så ofte kontakt liksom. Har bodd sammen i ca 20 år. Da er en liten uke ingen ting 🤷🏼♀️ Mer nå en før. Unga mine har blitt såpass store at de har telefon etc. så de liker å snappe litt når jeg er borte. Anonymkode: b8b78...a84 1
AnonymBruker Skrevet 11. september 2022 #10 Skrevet 11. september 2022 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Du burde ringt et par ganger hver dag Anonymkode: afd57...d8c Hvordan kvele et forhold ⬆️ Anonymkode: b8b78...a84 2
AnonymBruker Skrevet 11. september 2022 #11 Skrevet 11. september 2022 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Hæ? Er dette vanlig? Anonymkode: df223...3d9 Nei. På ingen måte 😅 Anonymkode: b8b78...a84 4
chouette Skrevet 11. september 2022 #12 Skrevet 11. september 2022 Jeg synes det holder med kontakt en gang når man er borte så kort tid som en helg. Man drar jo på tur for å tilbringe tid med reisefølget sitt, da ser jeg ikke helt vitsen med hyppig kontakt med mindre det er noe som haster. 1
AnonymBruker Skrevet 11. september 2022 #13 Skrevet 11. september 2022 Om vi tar ofte kontakt om en av oss er borte en helg? Nei, det gjør vi ikke. Anonymkode: 0bbea...27f 2
AnonymBruker Skrevet 11. september 2022 #14 Skrevet 11. september 2022 Stakkars kona di som var aleine med så små barn og knapt hørte fra deg hele helga. Tipper hun følte seg rimelig ensom. Anonymkode: f7277...2db 6 1 2
AnonymBruker Skrevet 11. september 2022 #15 Skrevet 11. september 2022 Jeg hadde nok forventet minst morgen og kveld, og hadde gjort det samme tilbake. Men det er sånn vi er da. Anonymkode: cb008...1af 2 1
AnonymBruker Skrevet 11. september 2022 #16 Skrevet 11. september 2022 Mannen min har vært på jobbreise i tre dager/to netter. Jeg er gravid og litt unormalt engstelig når han kjører langt. Han sender alltid melding når han kommer fram, og så har vi 1-2 korte telefonsamtaler per dag. Det er korte samtaler altså, kanskje bare to minutter. I tillegg til et par snaps eller meldinger på messenger. Jeg kan tenke meg at jeg vil ønske samme frekvens når barnet kommer. Heldigvis kan vi prate om sånne ting, og jeg har vært åpen på at jeg trenger noen korte meldinger av og til. Før jeg ble gravid var jeg mer avslappa, men nå trenger jeg å høre fra han litt jevnlig. Anonymkode: 03b71...3cd 2
AnonymBruker Skrevet 11. september 2022 #17 Skrevet 11. september 2022 For oss er det naturlig med et par sms i løpet av dagen og en liten tlf så barnet kan snakke med den som er borte før leggetid. Samboern sender f.eks bilde av hva han gjør/hvor han er hvis han gjør noe gøy (type fiskevannet som ser idyllisk ut, noe digg mat de spiser eller noe sånt) hvis han er borte og jeg kan sende bilde eller filmsnutt av barnet vårt f.eks. I tillegg til en natta melding. Det tar vel totalt maks 10 min av dagen, så det er jo ikke som man er koblet ut av turen man er på. Anonymkode: 40026...052 2 3
AnonymBruker Skrevet 11. september 2022 #18 Skrevet 11. september 2022 Det er sånne ting man kan ta lærdom av å så gjør man det annerledes neste gang. si noe sånt som «beklager, jeg visste ikke at du ønsket hyppigere kontakt, men nå som jeg vet det så er det noe jeg skal tenke på neste gang jeg evt skal på en tur». Bare å si sånne ting gjør at en partner føler at følelsene blir respektert og at du hører på vedkommende og bryr deg. Du får ikke gjort noe med det som var. For vår del syns vi melding om kvelden er greit bare for å spørre hvordan dagen har vært og natta, men alle par er forskjellige. Anonymkode: 22045...16b 3 2
AnonymBruker Skrevet 11. september 2022 #19 Skrevet 11. september 2022 AnonymBruker skrev (27 minutter siden): Hvordan kvele et forhold ⬆️ Anonymkode: b8b78...a84 De har en ettåring og en toåring, som kona var alene med. Det å i det hele tatt spørre om å dra når man sitter med to så små barn er vel oppskriften på å drepe et forhold. Selv om hun sa ja, så er det drøyt å få seg til å dra. Skal man dra bort og overlate dette til den ene, så bør man i det minste anerkjenne jobben den andre gjør. Feks. både med ord (sms), tid (ringing), og gave (etter hjemkomst, eller bestilt take away levert hjem som overraskelse lørdagskvelden e.l.). Det å bli verdsatt og føle at den andre er takknemlig er gjerne nøkkelen til at man ønsker å "gi" den andre gleder. Å ikke gi lyd fra seg omtrent viser ikke særlig takknemlighet, jeg hadde nok selv sittet med følelsen av at mannen tok meg for gitt da.. (Og igjen, de har to små barn. Jeg hadde svart helt annerledes om det ikke var situasjonen. Kona er altså fastlåst hjemme alene hver kveld etter leggetid, antakelig utslitt etter en hel dag alene med begge barna, samtidig som hun sikkert kjenner på ensomheten. Det er ikke godt, og et ørlite hjerte på sms kan utgjøre en stor forskjell da.) Anonymkode: c9d55...49a 6 1 2
AnonymBruker Skrevet 11. september 2022 #20 Skrevet 11. september 2022 Jeg ville nok bare anerkjent følelsene hennes. Det kan være hardt å være hjemme med 2 små. Det hadde ikke kostet deg så mye å sende en melding eller to for å vise at du setter pris på henne.. husk det neste gang 🙂 Anonymkode: 3bc47...49c 3 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå