Coiljente Skrevet 11. september 2022 #1 Skrevet 11. september 2022 Vet ikke om denne tråden er på riktig plass. Men hvilke erfaring har dere med å rense bunaden? Jeg har to bunader (Rogalandsbunad og Hardangerbunad) som jeg ønsker å få renset. Har aldri renset noen av dem før.. Noen renseri å anbefale? Noe man bør tenke på?
CrazyCatLady2500 Skrevet 11. september 2022 #2 Skrevet 11. september 2022 Det lurer jeg også på. Kjøpte en brukt som jeg gjerne skulle renset. 1
AnonymBruker Skrevet 11. september 2022 #3 Skrevet 11. september 2022 Det er fryktelig vanskelig å anbefale et renseri når du ikke sier hvor du bor. Men som et generelt råd, sjekk med den lokale Husfliden, husflidslaget, eller andre håndarbeids- eller bunadsprodusenter i området. De vet hvem de kan stole på med verdifullt håndverk som en bunad. Anonymkode: 67375...d18 1
AnonymBruker Skrevet 11. september 2022 #5 Skrevet 11. september 2022 Har renset bunadene på et helt ordinært renseri. 🤷♀️ Vet ikke om jeg vil påstå at jeg syntes de ble særlig renere etterpå, da, eller at bunaden som hadde hengt på loftet i 50 år luktet særlig bedre. 🤷♀️ Anonymkode: 07837...fc5
Coiljente Skrevet 11. september 2022 Forfatter #6 Skrevet 11. september 2022 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Det er fryktelig vanskelig å anbefale et renseri når du ikke sier hvor du bor. Men som et generelt råd, sjekk med den lokale Husfliden, husflidslaget, eller andre håndarbeids- eller bunadsprodusenter i området. De vet hvem de kan stole på med verdifullt håndverk som en bunad. Anonymkode: 67375...d18 Bor i Stavanger-området.
Coiljente Skrevet 11. september 2022 Forfatter #7 Skrevet 11. september 2022 AnonymBruker skrev (26 minutter siden): Har renset bunadene på et helt ordinært renseri. 🤷♀️ Vet ikke om jeg vil påstå at jeg syntes de ble særlig renere etterpå, da, eller at bunaden som hadde hengt på loftet i 50 år luktet særlig bedre. 🤷♀️ Anonymkode: 07837...fc5 Hmm🤔
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå