AnonymBruker Skrevet 12. september 2022 #21 Skrevet 12. september 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Har mange små utvekster i ansiktet uten farge, har tenkt på laser, men det blir vel grusomt dyrt? Fastlegen nektet og henvise meg videre fordi det var ingen fare for kreft i noen av det, jævlig irriterende. Anonymkode: 02957...6d0 Fjerning av eks. seborreiske keratoser må du nok dekke selv. Det er i hvert fall min erfaring. Brukte over 5 000 kr i fjor på fjerning av totalt syv stykker i ansiktet og hodebunnen. Anonymkode: 41c6f...46f 1
AnonymBruker Skrevet 12. september 2022 #22 Skrevet 12. september 2022 AnonymBruker skrev (24 minutter siden): Så søt du er, setter pris på det! Har bare irritert meg over dette siden jeg var 13,jeg er nå 25 så nå er jeg lei 😂🙏 Anonymkode: 959ec...9db Da fjerner du den. Jeg har desverre hengt meg opp i vorter som folk har i ansiktet og forstår ikke hvorfor de ikke fjerner de når de er skjemmende. Anonymkode: 53fc0...b41
AnonymBruker Skrevet 12. september 2022 #23 Skrevet 12. september 2022 Til info: det er ikke likegyldig hvilken metode man bruker for «fjerning av føflekk». Pigmenterte forandringen der man mistenker føflekkreft/melanom skal skjæres vekk med kniv, både for å få forandringen fritt fjernet, og å få et representativt materiale å se på i mikroskop for å kunne stille diagnosen (må da inkludere lærhuden). Å skrape på eller laserbehandle slike hudforandringer er risikabelt, og man skal være rimelig sikker på at det ikke dreier seg om føflekkreft eller annen invasiv hissig hudkreft før man gjør dette. Forstadier til en del annen hudkreft («non-melanomer»), som aktiniske keratoser, behandles ofte ikke-kirurgisk med god effekt. Huden i ansiktet er generelt sett velsirkulert, og sår tilheler ofte svært bra, både når huden lukkes og ved små åpne sår. Dvs at dersom eksisjonen er gjort av en kyndig og arrene legges pent, vil de med stor sannsynlighet også bli pene (selvfølgelig avh av bla hudforandringens størrelse og sted i ansikt). Anonymkode: 222d9...4d5 1
AnonymBruker Skrevet 12. september 2022 #24 Skrevet 12. september 2022 AnonymBruker skrev (18 timer siden): Jeg skrev over. Hvis jeg skulle operert bort min føflekk, hadde jeg fått et dypt arr, derfor valgte de å shave. Har ingen ser, men man kan se en bitteliten fargeforskjell der føflekken ble shavet, men ingen som ikke vet om det, ser det. Kan knapt nok se merket selv. Anonymkode: 54a7f...2a4 Hva vil det å shave føflekken si? Er det fortsatt en føflekk bare at den nå er flat og ikke en utvekst? Anonymkode: ff538...b82
AnonymBruker Skrevet 12. september 2022 #25 Skrevet 12. september 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Til info: det er ikke likegyldig hvilken metode man bruker for «fjerning av føflekk». Pigmenterte forandringen der man mistenker føflekkreft/melanom skal skjæres vekk med kniv, både for å få forandringen fritt fjernet, og å få et representativt materiale å se på i mikroskop for å kunne stille diagnosen (må da inkludere lærhuden). Å skrape på eller laserbehandle slike hudforandringer er risikabelt, og man skal være rimelig sikker på at det ikke dreier seg om føflekkreft eller annen invasiv hissig hudkreft før man gjør dette. Forstadier til en del annen hudkreft («non-melanomer»), som aktiniske keratoser, behandles ofte ikke-kirurgisk med god effekt. Huden i ansiktet er generelt sett velsirkulert, og sår tilheler ofte svært bra, både når huden lukkes og ved små åpne sår. Dvs at dersom eksisjonen er gjort av en kyndig og arrene legges pent, vil de med stor sannsynlighet også bli pene (selvfølgelig avh av bla hudforandringens størrelse og sted i ansikt). Anonymkode: 222d9...4d5 Dette er helt riktig. Dog så tar de biopsi av føflekkene man fjerner med laser også, det gjorde de i det minste på meg. Tok en liten prøve først, så brant de av resten. Anonymkode: a4484...542
AnonymBruker Skrevet 12. september 2022 #26 Skrevet 12. september 2022 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Har mange små utvekster i ansiktet uten farge, har tenkt på laser, men det blir vel grusomt dyrt? Fastlegen nektet og henvise meg videre fordi det var ingen fare for kreft i noen av det, jævlig irriterende. Anonymkode: 02957...6d0 Selvfølgelig henviser ikke fastlegen deg når det kun er kosmetiske årsaker bak. Dette må du betale selv. Trodde virkelig det var en selvfølge at slikt unødvendig betaler man selv. Anonymkode: e4975...9cd 1
AnonymBruker Skrevet 12. september 2022 #27 Skrevet 12. september 2022 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Da fjerner du den. Jeg har desverre hengt meg opp i vorter som folk har i ansiktet og forstår ikke hvorfor de ikke fjerner de når de er skjemmende. Anonymkode: 53fc0...b41 Fordi de ikke er like overfladiske som du er. Anonymkode: 35429...3ed 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå