Gå til innhold

Anbefalinger om farger, interiør etc. i nytt hus?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi er i gang med å bygge hus, og det er kjempegøy - men fører også med seg enormt mange valg. Vi har valgt det meste som har med selve huset å gjøre, men sitter nå og ser på farger til veggene og slike ting. Er veldig usikker! Vi har kikket en del på Jotun Lady sine farger og litt på Fargerike. Tenker varm grå-toner, rolig grønt og kanskje noe blått. Har noen av dere disse fargene hjemme og kan si hvordan de fungerer i deres hjem?

Green harmony (Jotun Lady)

Exhale (Jotun Lady)

Dusk green (Jotun Lady)

Salix Alba (Fargerike)

Iron Blue (Jotun Lady)

Collected Blue (Jotun Lady)

Natural Blue (Jotun Lady)

Støvete blå (Fargerike)

Washed linen (Jotun Lady)

Comfort Grey (Jotun Lady)

Evt. andre farger som ikke er nevnt på denne listen, men som dere synes er helt gull?

Og så tar jeg gjerne imot anbefalinger om interiørkontoer å følge på Instagram (er allerede mye på Pinterest)! 😃

Anonymkode: 575f8...2f3

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi bygger også, og må straks bestemme oss for farger. Og hvilken umulig oppgave 😅

De vi nok mest sannsynlig kommer til å gå for er: 

Jotun Frostrøyk (kjøkken/stue/gangene og to soverom og et bad) 

Jotun Washed linen (yttergang og et soverom) 

Jotun st pauls blue eller Jotun laurbær på et soverom-ikke helt bestemt oss og leter etter den perfekte blå/grønnfargen. 

Det er mye beige-toner i huset vårt som du ser. Vi skal ha en stavs eikeparkett(brede planker) Hvis du søker på f eks «jotunexhale»på insta, så får du jo se mange eksempler. Jeg bruker mye insta for inspirasjon. 

Anonymkode: f47ae...5ee

• Liker 1
Skrevet

Ville kostet på meg en interiørdesigner som er god på farger. 

Anonymkode: 117a7...a29

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Ville kostet på meg en interiørdesigner som er god på farger. 

Anonymkode: 117a7...a29

Hadde jeg også gjort om jeg var usikker. Koster lite i forhold til hva det å bygge hus koster, og har enormt mye å si for resultatet. 

Jeg trengte ikke det da jeg pusset opp et helt hus, fordi jeg visste nøyaktig hvilken fargeskala jeg trives med. Feilene angående det gjorde jeg i forrige hus. 

• Liker 1
Skrevet

Vi sendte våre tanker, ideer og plantegninger til Jotun fargetips og fikk mange gode råd.

Vår palett er nok litt mørkere, men vi har valgt rustikk terracotta og sand på stue/kjøkken, green harmony på vårt soverom, laurbær på tv-stue med lite naturlig lys, masala i vindfang og gul antikk på barnerom og kontor/fremtidig barnerom. 

Anonymkode: 32110...34b

• Liker 2
Skrevet

Vi har Comfort Grey på to soverom. På det ene rommet er tak og lister i Klassisk hvitt, og da slår den nesten mot lilla og blir veldig kald i visse typer lys. På det andre rommet sto den først mot lister i Bomull og et tak i "hvite" plater, noe som gjorde at gultonene ble forsterket og alt annet så skittent ut. Måtte male resten, og valgte da Letthet som gir et mykere og varmere inntrykk. Så pass på hvilke hvitnyanser du har inntil.

Ellers har vi mye Vanilje (gamle Caffe Latte), som mange har/hadde et anstrengt forhold til. Den er ikke fin til Bomull, men liker den veldig godt når detaljene inntil holdes i hvittoner med mindre gult (som Letthet eller Klassisk hvitt). 

Silke har vi også litt av, den er litt kaldere enn Vanilje.

Mitt beste tips er å være veldig obs på hvilke hvitnyanser dere har på dører, tak og lister. Det har stor betydning for hvilke andre farger som blir pent.

Anonymkode: d6b89...970

• Liker 1
Skrevet

Jeg har valgt green harmony på mine soverom, og sand på stort sett alle andre vegger. Skal ha bommullslister. Spent på å se hvordan det blir, nå er huset snart ferdig. Føler det er litt som å stikke fingeren i luften, aner jo ikke hvordan lysforhold og slikt blir. 

Anonymkode: c8a3a...24b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...