Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan visste dere at «this is the man» som skal være far til deres barn? Var det null tvil og nøl om at det kanskje ikke var riktig partner? Jeg har allerede et barn fra før som jeg fikk uplanlagt som veldig ung med en daværende kjæreste jeg ikke elsket. Denne gangen vil jeg gjøre alt «riktig» selvom det såklart ikke finnes slike garantier. Men har dere noen tips til hva jeg må kjenne etter i valg av partner? Hvordan visste du at du ville få barn med han, men ikke med noen av eksene dine?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi er ungdomskjærester (ble sammen da vi var 18, 27 nå) og han er den personen jeg føler meg aller mest komfortabel med, og 100% meg selv med. Han er min bestevenn i tillegg til kjæreste. Så det var vel ikke noe tvil. Men vi vet da ikke hva som vil skje om 5-10-20 år. Kanskje vokser vi fra hverandre, kanskje blir vi gamle sammen. Skulle vi gått hver vår vei så vet vi begge to at vi hadde også fungert som venner og hadde klart å samarbeide mtp baby. Føles det riktig der og da, så er det nok riktig❤️ 

Skrevet

For meg bare føltes det helt rett. Vanskelig å beskrive. Var liksom ikke i tvil. Og tenkte også at hvis vi i fremtiden skulle gå fra hverandre så kommer jeg ikke til å angre på valg av far fordi han er en så god og snill person. 

Anonymkode: 2d8ef...5e8

Skrevet

Har ikke vært så nøye på det. Har 5 barn med 4 fedre. Er singel nå. Er mest opptatt av barnebidrag og stønader fra nav. 

Anonymkode: ea2ac...823

• Liker 1
Skrevet

Du bør velge han du vil ha som livsledsager, uavhengig av om dere får barn eller ikke. En du elsker og som elsker deg. En som er snill. En som har ting på stell, som en jobb, et sted å bo. En som har et godt forhold til de rundt seg, som foreldre, søsken, venner, evt ekser, egne barn. En uten rulleblad og uten noen form for avhengighet. En vanlig fyr du ønsker å tilbringe resten av livet sammen med, som du ser for det at du vil ha det hyggelig som pensjonist sammen med. 

Anonymkode: b0326...722

• Liker 2
  • Hjerte 1
Skrevet

Sammen i 5år. Bodd sammen i 4,5år. Stabil jobb og inntekt. Bra svigerfamilie (det betyr faktisk en del for meg). Prioriterer riktig. Bruker hodet og tenker. Altså smart. Viser omsorg og bryr seg. Opptatt av oss som par. Er trygg på at alt vil gå bra om plutselig noe skjer med meg og han står alene med barnet. 

Jeg forstår ikke de som med vilje får barn med menn som ikke prioriterer riktig. De sløser penger, bryr seg mer om kompiser enn familien, overlater alt ansvar i hus og hjem til kvinnen, vet ikke hvordan de setter på en vaskemaskin osv. 

Anonymkode: 73435...189

Skrevet

En som har orden på ting og som du vet ivaretar barna på en god måte om det blir slutt mellom dere. Jeg er ikke bekymret for barna om det skulle skje og de være hos han 50%😊

Anonymkode: e4517...e4b

• Liker 2
Skrevet (endret)

Min samboer er stødig som et fjell, handlekraftig og ressurssterk. Han er verdens mest omsorgsfulle person som plasserer meg foran alt og jeg vet at våre fremtidige barn kommer til å komme først. De vil få en så utrolig varm, god, kjærlig, sterk og omsorgsfull pappa. De kommer til å være så trygge og så elsket. Samtidig som han er kjempeleken og flink til å finne på ting. Han er huslig og liker å stelle hjemme, har alltid god oversikt og er strukturert. Et barn kunne ikke ønske seg en bedre pappa, og han kommer til å bli en fantastisk far. 

Endret av Chailatte
  • Liker 1
Skrevet
Chailatte skrev (24 minutter siden):

Min samboer er stødig som et fjell, handlekraftig og ressurssterk. Han er verdens mest omsorgsfulle person som plasserer meg foran alt og jeg vet at våre fremtidige barn kommer til å komme først. De vil få en så utrolig varm, god, kjærlig, sterk og omsorgsfull pappa. De kommer til å være så trygge og så elsket. Samtidig som han er kjempeleken og flink til å finne på ting. Han er huslig og liker å stelle hjemme, har alltid god oversikt og er strukturert. Et barn kunne ikke ønske seg en bedre pappa, og han kommer til å bli en fantastisk far. 

Dette. Han er en som ordner opp. En som er pålitelig, som stiller opp når han har sagt at han skal det. En som prioriterer familien vår foran alt annet.

Anonymkode: f5cad...64a

• Hjerte 1
Skrevet

Eksen var ikke god. Han drakk mye og ble ufyselig som full. Jeg er en oppegående dame, men valg av menn var jeg dårlig på. Jeg elsket han fordi han hadde mange gode egenskaper også. Uforutsigbarhet, utroskapet jeg aldri kom over og alkoholdemonen i han, gjorde at det måtte ta slutt etter 10 år. Jeg visste at barn var uaktuelt med han da jeg innså at mannen aldri blir normal. Det var ønsketenkning fra min side.

Jeg valgte med hodet og ikke med hjertet deretter. Har han omsorgsevne? Har han forsørgerevne? Er han smart? Er han pålitelig? 

Anonymkode: f6c82...937

Skrevet

Han er den mannen jeg vil leve resten av mitt liv med. Han har de kvalitetene jeg setter høyt, vi har samme grunnverdier rundt de viktige tingene i livet, han er blitt min aller beste venn, han ser meg for den jeg er på godt og vondt. Jeg er sikker på at han vil bli en god pappa, også om vi en dag går fra hverandre. 

Skrevet

Jeg tror du «bare vet». Min kjører verdens snilleste, mest omtenksomme mann. Jeg visste at barnet vil få all den kjærligheten og oppmerksomheten han trenger. Mannen er i fast jobb og har orden på livet sitt, dessuten er han pen 😍

Anonymkode: 07600...08a

Skrevet

Jeg hadde verdens snilleste mann trodde jeg. Bare synd han forandret seg da jeg ble gravid. 

Anonymkode: db796...86a

Skrevet

Noe av det viktigste er at mannen har nok penger til å forsørge deg og barna. Man kan bli syk i fremtiden så penger er nok noe av det viktigste hos en mann.

Skrevet
Chailatte skrev (23 timer siden):

Mye likt som dette. Så kom faktisk barnet og småbarnslivets tjas og mas. Ting endret seg og etter 5-6 år så gikk vi hvert til vårt. Samarbeidet godt nå 4 år senere..

Anonymkode: dbf1a...710

• Liker 1
Skrevet
ballerina123 skrev (På 11.9.2022 den 9.32):

Hvordan visste dere at «this is the man» som skal være far til deres barn? Var det null tvil og nøl om at det kanskje ikke var riktig partner? Jeg har allerede et barn fra før som jeg fikk uplanlagt som veldig ung med en daværende kjæreste jeg ikke elsket. Denne gangen vil jeg gjøre alt «riktig» selvom det såklart ikke finnes slike garantier. Men har dere noen tips til hva jeg må kjenne etter i valg av partner? Hvordan visste du at du ville få barn med han, men ikke med noen av eksene dine?

Hvis du er usikker med mannen du er med vil jeg anbefale å ikke få barn med ham. 

Anonymkode: 06a32...72e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...