Gå til innhold

Skal strømprisene opp eller ned?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Etter en veldig dyr augustmåned virker det som om prisene har stabilisert seg på et litt lavere nivå hittil i september, i alle fall for NO2 som er den sonen jeg følger med på.

Nå jobbes det også på internasjonalt nivå for å få strømprisene ned på et levelig nivå.

Så hva tror dere?  Skal strømprisene ned, kommer de til å stabilisere seg der de er nå, eller kommer de til å øke ut over høsten og vinteren?

Anonymkode: 96af2...51d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, strømprisene kommer IKKE til å gå ned. Til vinteren kan strømmen bli 3-4 ganger dyrere enm den er i dag. Leser du ikke aviser?

Anonymkode: e1b15...406

Skrevet

Haha, nei strømmen og energiprisene ska lengre opp en du er komfortabel med å innse. Alt i regi det grønneskiftet satt i bevegelse av VIP klubben WEF styrt av Klaus, Soros og Bill Gate. Som våre folkevalgte og karrierepolitikkere er så blinde til å følge som sauer. Og værre er det med hvilken kutt i matproduksjonen dem også innfører i en tekke land som Nederland, Canada og USA. Så ser du en fremtid med også hungersnød. 

vil sterkt anbefaler å hamstre inn en del tørrvarer og ha nå fremmover. 

Anonymkode: 5047b...3da

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Nei, strømprisene kommer IKKE til å gå ned. Til vinteren kan strømmen bli 3-4 ganger dyrere enm den er i dag. Leser du ikke aviser?

Anonymkode: e1b15...406

Det er jo fordi jeg leser nyhetene og følger med på strømprisene at jeg spør.  😊

Jeg ser at prisene de siste 10 dagene har stabilisert seg i sør. 

Jeg ser at det er snakk om tiltak i EU-landene, som også vil påvirke strømprisen i Norge.

Det ble spådd at strømprisene ville stige kraftig når gassledningen fra Russland ikke ble åpnet som planlagt.   Det skjedde ikke.

Jeg ser at prisene i nord og midt stiger, uten at prisene i sør og vest gjør det samme.

Alt er så uforutsigbart, og ingenting hadde vel vært bedre enn om ekspertene tok feil i sine spådommer?

Derfor spør jeg hva andre tror. 😊

Skrevet

Jeg tror vi får se strømpriser på over 20 kr. i løpet av vinteren i sør. Midt-Norge og Nord-Norge vil nok også se 15-tallet.

Anonymkode: 14706...9cb

Skrevet

Det er vanskelig å gjette, for vi er kun på 11.sept.  Første halvdel av august var prisene lavere enn hittil i september.  I siste halvdel av august hoppet de opp til 6 kr og høyere.  Gjennomsnittsprisen for hele august var 5,43 kr.  Hittil i september er det 5,14.

Alle spådommer er jo at det vil fortsette å stige, og nå har det også begynt lenger nord. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Etter en veldig dyr augustmåned virker det som om prisene har stabilisert seg på et litt lavere nivå hittil i september, i alle fall for NO2 som er den sonen jeg følger med på.

Nå jobbes det også på internasjonalt nivå for å få strømprisene ned på et levelig nivå.

Så hva tror dere?  Skal strømprisene ned, kommer de til å stabilisere seg der de er nå, eller kommer de til å øke ut over høsten og vinteren?

I Midt og Nord har prisene økt dramatisk i løpet av september - de har IKKE gått nedover, akkurat! 
Svaret på spørsmålet ditt er nok rett og slett «opp». Sannsynligheten for at strømprisen vil gå nedover, er minimal. EU driver og pønsker på noe, men jeg har litt vanskelig for at kraftselskap og oljeselskap skal gå med på å gi bort penger til andre land… 

Anonymkode: 46fbe...d42

Skrevet

Vi må vise solidaritet med ukrainerne. Det gjør vi ved å betale 20 kr/kwh.

Anonymkode: a2b9b...272

• 2 uker senere...
Skrevet

Garantert opp 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...