AnonymBruker Skrevet 11. september 2022 #1 Skrevet 11. september 2022 Min samboer gjennom mange år holder på å flytte ut og vil kutte kontakten med meg. Jeg har ikke gjort noe galt mot henne. Hun sier hun føler det mangler noe, men klarer ikke å sette ord på hva. Det hører med til historien at hun har pratet med flere menn bak min rygg på sosiale medier, og det var det som fikk alt til å rakne. Vi har bodd sammen mens hun har letet etter bolig. I mellomtiden har vi hatt det hyggelig, slik vi alltid har hatt når vi var sammen. Selvfølgelig har alt det negativet vært der som et bakteppe. Når jeg prøver å prate med henne om oss og framtiden er det akkurat som om hun endrer personlighet. Hun blir kald og sier at vi ikke kan treffes etter hun har flyttet. At det ikke er noe poeng å være venner eller å forsøke å bli sammen igjen. Jeg føler det hun sier ikke stemmer med kjemien mellom oss. Når vi har bodd sammen etter bruddet har hun vært snill og kjærlig. Vi har og gjør masse trivelig sammen. Gått på kafe, kino, ut å spist. Vært på festival osv. Alt dette rimer ikke med at hun vil ha meg ut av livet hennes. Jeg føler at det er skyldfølelsen hennes ovenfor meg som gjør at hun vil bort. Hun har salgt flere ganger at jeg fortjener bedre. Jeg på min side sier at jeg elsker henne tross det som har skjedd, og at jeg ikke bærer nag til henne. Jeg har også prøvd å si at hun må snakke med meg hvis hun savner noe. At jeg ikke kan vite hva hun savner hvis hun bare later som alt er bra. Anonymkode: 4de60...706
AnonymBruker Skrevet 11. september 2022 #2 Skrevet 11. september 2022 Hun har funnet en annen Anonymkode: 0a8ca...155 3 2
AnonymBruker Skrevet 11. september 2022 #3 Skrevet 11. september 2022 Høres ut som at hun har mentalt/emosjonelt sjekket ut. Da er det ikke så mye du kan gjøre; det beste er vel faktisk å la henne gå og ikke gjenta deg flere ganger. Om det du sier stemmer også for henne, at dere har en god kjemi og egentlig har det bra sammen, så vil hun jo søke seg tilbake til deg. Det er en prosess, med mindre AB over har rett og hun har funnet en annen.. da er det jo faktisk ikke dama for deg uansett. Du -skal- ikke tilgi utroskap helt uten å mukke eller be henne bli når hun har gjort deg urett, da blir du dørmatte. Kommer hun tilbake er det på sin plass å kreve full åpenhet og at det aldri må skje igjen! Anonymkode: 941d1...89e 3
AnonymBruker Skrevet 11. september 2022 #4 Skrevet 11. september 2022 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Høres ut som at hun har mentalt/emosjonelt sjekket ut. Da er det ikke så mye du kan gjøre; det beste er vel faktisk å la henne gå og ikke gjenta deg flere ganger. Om det du sier stemmer også for henne, at dere har en god kjemi og egentlig har det bra sammen, så vil hun jo søke seg tilbake til deg. Det er en prosess, med mindre AB over har rett og hun har funnet en annen.. da er det jo faktisk ikke dama for deg uansett. Du -skal- ikke tilgi utroskap helt uten å mukke eller be henne bli når hun har gjort deg urett, da blir du dørmatte. Kommer hun tilbake er det på sin plass å kreve full åpenhet og at det aldri må skje igjen! Anonymkode: 941d1...89e Vi har god kjemi og koser oss sammen ja. Derfor føles det veldig forvirrende at hun har tenkt å forlate meg. Hun bekrefter selv at vi har det hyggelig til tross for alt som har skjedd . Anonymkode: 4de60...706
AnonymBruker Skrevet 11. september 2022 #5 Skrevet 11. september 2022 Virker som hun er ferdig med deg, men vil holde en god tone og gjøre det beste ut av det til hun kan få flyttet ut. Gi slipp på henne og la henne gå, det er det beste du kan gjøre. Som en sier over her, om hun vil være sammen med deg så kommer hun tilbake. Anonymkode: aa2e7...40a 4 1
AnonymBruker Skrevet 11. september 2022 #6 Skrevet 11. september 2022 Hva lurer du på? Hun vil kutte kontakt og da må du respektere det. Hva du føler er åpenbart ikke hva hun føler Anonymkode: 713b0...9cb
AnonymBruker Skrevet 11. september 2022 #7 Skrevet 11. september 2022 Om hun vil avslutte forholdet og kutte kontakten, så spiller det ikke noe rolle hva du ønsker. Du må bare akseptere det. Anonymkode: c1718...ac3 1 1
AnonymBruker Skrevet 11. september 2022 #8 Skrevet 11. september 2022 Slutt å gå på kafe, kino og ut å spise med henne. Anonymkode: 055d2...7d8 2 1
AnonymBruker Skrevet 11. september 2022 #9 Skrevet 11. september 2022 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Slutt å gå på kafe, kino og ut å spise med henne. Anonymkode: 055d2...7d8 Det er unaturlig for meg å ikke vise hvor mye hun betyr for meg. Jeg håper også at det skal få hun til å tenke over valget sitt. Det er dessuten hun som tar mye initiativ til å gjøre hyggelige ting også. Anonymkode: 4de60...706
Blått Skrevet 11. september 2022 #10 Skrevet 11. september 2022 3 minutter siden, AnonymBruker said: Det er unaturlig for meg å ikke vise hvor mye hun betyr for meg. Jeg håper også at det skal få hun til å tenke over valget sitt. Det er dessuten hun som tar mye initiativ til å gjøre hyggelige ting også. Anonymkode: 4de60...706 Hun gir klare tegn for at hun er helt ferdig med deg, og hun har sagt tydelig i fra om hva hun mener om fremtiden. Jeg vil anbefale deg å avslå alt hun foreslår og innstille deg på at dette forholdet er over.
AnonymBruker Skrevet 11. september 2022 #11 Skrevet 11. september 2022 Du misforstår hva hun prøver å fortelle deg. Du tror at når hun er snill og hyggelig så betyr det at hun fremdeles har masse følelser for deg. Hun er snill og grei fordi hun har dårlig samvittighet og synes du fortjener meg enn hva hun greier å gi deg. Hvis følelsene har havnet i vennesona så er det ingenting du kan gjøre med det. Skal en være i et forhold så må både felles mål , tiltrekning, og en dyp kjærlighet være til stede for at det skal bli noe en kan gå til å vare. Jeg møtte en kjempehyggelig mann for en tid tilbake som det dessverre ikke funket med. Vi prøvde å være venner, men han misforstod alle våre samtaler selv om jeg var klar og respektfull ovenfor han. Tilslutt så måtte jeg bare kutte forbindelsen fordi han aldri ga opp. En skal ha litt selvrespekt og ikke legge seg altfor flat ovenfor et annet menneske. Det vil virke mot sin hensikt Anonymkode: f855e...b5d 2
AnonymBruker Skrevet 11. september 2022 #12 Skrevet 11. september 2022 Hun er voksen og klarer å lese sine egne følelser. Hun ER ferdig med deg. Jeg vet at du håper hun tar feil, og at du leter etter tegn på at hun tar feil. Kanskje du har vært den dominerende i forholdet, og "vet best". Men, herregud, mann... Kun hun vet hva hun føler. HUN vet best hva HUN føler, ikke du. Når hun flytter, så vil hun vekk og videre. Respekter det. Nå når dere bor sammen, så må dere forholde dere til hverandre. Da sier det seg selv at dere har en fin vennskapelig tone, og da er det lettest å gli inn i den kjente tonen som dere alltid har hatt i forholdet. Og det kan lett bli feil og forvirrende. Men hun vil fortsatt ut. Og det er bedre enn at dere går rundt sur på hverandre og ikke sier et ord. Kanskje. Anonymkode: 934d4...f56
AnonymBruker Skrevet 11. september 2022 #13 Skrevet 11. september 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Du misforstår hva hun prøver å fortelle deg. Du tror at når hun er snill og hyggelig så betyr det at hun fremdeles har masse følelser for deg. Hun er snill og grei fordi hun har dårlig samvittighet og synes du fortjener meg enn hva hun greier å gi deg. Hvis følelsene har havnet i vennesona så er det ingenting du kan gjøre med det. Skal en være i et forhold så må både felles mål , tiltrekning, og en dyp kjærlighet være til stede for at det skal bli noe en kan gå til å vare. Jeg møtte en kjempehyggelig mann for en tid tilbake som det dessverre ikke funket med. Vi prøvde å være venner, men han misforstod alle våre samtaler selv om jeg var klar og respektfull ovenfor han. Tilslutt så måtte jeg bare kutte forbindelsen fordi han aldri ga opp. En skal ha litt selvrespekt og ikke legge seg altfor flat ovenfor et annet menneske. Det vil virke mot sin hensikt Anonymkode: f855e...b5d Jeg forstår tankegangen og er for såvidt enig. Det jeg ikke forstår er at hun gjør så mye mer enn å bare oppføre seg vennlig. Hun hadde ikke trengt å foreslå å gå på kafé, ut å spise, kino, lage god mat til oss osv. Hun hadde heller ikke trengt å sove i samme seng, eller i samme hus for den saks skyld. Vi har mer enn nok av plass og hun har andre steder hun kunne ha bodd til hun hadde fått hentet tingene sine. Hun oppfører seg som om hun vil at vi skal ha en framtid sammen på en eller annen måte. Enten som venner eller noe mer, men på samme tid sier hun at vi er ferdig når hun flytter ut. I neste øyeblikk glemmer hun seg og snakker om ting som vi kunne ha gjort sammen i framtiden. Ikke rart jeg blir forvirret.... I tidligere forhold jeg har vært i har vi også forsøkt å være hyggelig mot hverandre også, men vi har ikke tilbrakt mer tid sammen enn nødvendig. Anonymkode: 4de60...706
AnonymBruker Skrevet 11. september 2022 #14 Skrevet 11. september 2022 Hun vil ikke ha en valp. INGEN vil ha en valp. Måten du oppfører deg på er grenseløs og forstyrret. Det er ikke sånn som dette en mann skal være. Anonymkode: d2f2f...411
AnonymBruker Skrevet 11. september 2022 #15 Skrevet 11. september 2022 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Det er unaturlig for meg å ikke vise hvor mye hun betyr for meg. Jeg håper også at det skal få hun til å tenke over valget sitt. Det er dessuten hun som tar mye initiativ til å gjøre hyggelige ting også. Anonymkode: 4de60...706 Denne type adferd er årsak til at hun vil bort. Bare spør henne om ikke det stemmer. Anonymkode: d2f2f...411
tangent Skrevet 11. september 2022 #16 Skrevet 11. september 2022 Hør på det hun sier. Mest sannsynlig tenker jeg at hun har sjekket ut mentalt, men så går oppførselen hennes på autopilot for å gjøre den perioden dere bor sammen så lett som mulig. Også leser du masse inn i det. Da får du heller si til henne at det er vanskelig for deg å forstå at hun ønsker å gå fra deg når hun fremdeles behandler deg som en kjæreste, deler seng med deg og snakker om fremtiden. Så får du klart svar fra henne på hva hun mener om det. 1
AnonymBruker Skrevet 11. september 2022 #17 Skrevet 11. september 2022 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Jeg forstår tankegangen og er for såvidt enig. Det jeg ikke forstår er at hun gjør så mye mer enn å bare oppføre seg vennlig. Hun hadde ikke trengt å foreslå å gå på kafé, ut å spise, kino, lage god mat til oss osv. Hun hadde heller ikke trengt å sove i samme seng, eller i samme hus for den saks skyld. Vi har mer enn nok av plass og hun har andre steder hun kunne ha bodd til hun hadde fått hentet tingene sine. Hun oppfører seg som om hun vil at vi skal ha en framtid sammen på en eller annen måte. Enten som venner eller noe mer, men på samme tid sier hun at vi er ferdig når hun flytter ut. I neste øyeblikk glemmer hun seg og snakker om ting som vi kunne ha gjort sammen i framtiden. Ikke rart jeg blir forvirret.... I tidligere forhold jeg har vært i har vi også forsøkt å være hyggelig mot hverandre også, men vi har ikke tilbrakt mer tid sammen enn nødvendig. Anonymkode: 4de60...706 Kjenner meg igjen i dette. Jeg hater dårlig stemning. Gjorde derfor MER etter bruddet var et faktum i påvente av å flytte ut, nettopp for å beholde god stemning i en slik situasjon. Hadde til og med sex, ville ikke si nei, for orket ikke sure miner. Ville bare holde det hyggelig til det ble helt slutt. Jeg telte ned både dager og timer, men spilte rollen min så bra at han ble kjempeforvirra over at jeg faktisk flyttet. Men jeg var livredd han skulle bli sint, og er fortsatt glad jeg gjorde det slik at denne ventetiden ble ok. Anonymkode: 5adee...c03
AnonymBruker Skrevet 11. september 2022 #18 Skrevet 11. september 2022 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Det er unaturlig for meg å ikke vise hvor mye hun betyr for meg. Jeg håper også at det skal få hun til å tenke over valget sitt. Det er dessuten hun som tar mye initiativ til å gjøre hyggelige ting også. Anonymkode: 4de60...706 Hun vet hvor mye du betyr for henne. Nå er tida inne for å vise henne at du også betyr mye for deg selv, og at du setter grenser overfor en som får alt du har å gi men ikke verdsetter det. Anonymkode: 0fa1d...7a6
AnonymBruker Skrevet 11. september 2022 #19 Skrevet 11. september 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Kjenner meg igjen i dette. Jeg hater dårlig stemning. Gjorde derfor MER etter bruddet var et faktum i påvente av å flytte ut, nettopp for å beholde god stemning i en slik situasjon. Hadde til og med sex, ville ikke si nei, for orket ikke sure miner. Ville bare holde det hyggelig til det ble helt slutt. Jeg telte ned både dager og timer, men spilte rollen min så bra at han ble kjempeforvirra over at jeg faktisk flyttet. Men jeg var livredd han skulle bli sint, og er fortsatt glad jeg gjorde det slik at denne ventetiden ble ok. Anonymkode: 5adee...c03 For et merkelig liv folk lever. Spiller skuespill, har uautentisk sex og klapper seg selv på skuldra for den gode løgnen de presterte. Anonymkode: 0fa1d...7a6
AnonymBruker Skrevet 11. september 2022 #20 Skrevet 11. september 2022 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): For et merkelig liv folk lever. Spiller skuespill, har uautentisk sex og klapper seg selv på skuldra for den gode løgnen de presterte. Anonymkode: 0fa1d...7a6 Klapper meg ikke på skuldra. Men for min del var det en løsning for å holde ut i noe uutholdelig. Til alt var oppgjort og alt var delt som det skulle, så oppførte jeg meg som en kjempekjæreste. Og kuttet all kontakt etterpå. Vil tro mange velger den løsningen, nettopp for å beholde steminga uten å lage masse drama. Anonymkode: 5adee...c03
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå