Gå til innhold

Raynauds fenomen, tips til varme sko?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er veldig glad i å være ute i akebakken osv. med barna. Men de siste årene har jeg slitt så med raynauds fenomen. Blir bare verre og verre. Gruer meg derfor til vinteren, det ødelegger så mye.. ☹️

Allerede nå når været såvidt har snudd, å vinden er litt kaldere får jeg sånne anfall på tær og fingre ofte. Selv om det er 15 grader ute.

Forsøkte sånne såler som lades opp i fjor, men syns ikke de virket veldig bra.

Noen som har tips til sko? Hva med sånne Nesnalobben eller noe i den gata? 

Helst erfaring fra dere som sliter med samme syndrom. Da det å være "bare" kald ikke kan sammenlignes..

Anonymkode: 761df...af2

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Når jeg hadde hest husker jeg det var noen som solgte noen slike varmeposer som man kunne trykke på så ble de varme, så måtte man koke de. De var god å legge i skoen. 

Anonymkode: 90631...177

Skrevet

Kjøpte de på outnorth men tro ikke de selger de lenger

Anonymkode: 17e27...217

Skrevet

Tusen takk for svar og tips! Får googlet litt.

Ja vet man har krav på det. Men det er 2 års ventetid på hjelpemidler 😪🥶

Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Hæ? 2 års ventetid? Jeg får mine varmehjelpemidler levert på døra etter noen måneder hver gang. 

Anonymkode: 72388...a21

Skrevet (endret)

.

Endret av Trampstamped
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Hæ? 2 års ventetid? Jeg får mine varmehjelpemidler levert på døra etter noen måneder hver gang. 

Anonymkode: 72388...a21

Åå.. kanskje forskjell på hvor man bor/hva kommunen har tilgjengelig av hvert hjelpemiddel? 🤷‍♀️ De ringte meg fra hjelpemiddelsentralen for å informere om det. At det beklageligvis er 2 års ventetid, så om jeg kunne kjøpe selv var det det beste.

Skrevet

Jeg bruker nesnalobber ned mot -30. Er det kaldere enn det bruker jeg selskinnsstøvler. 

To lag ullsokker oppi, og ikke minst: tovede ullsåler!!!! Det siste der utgjør en enorm forskjell, det blokkerer litt for kulda som kommer opp fra bakken. Tovede såler, altså - i ren ull!

(Husk at nesnalobber ikke kommer med høyre/venstre. Du må kjøpe de to nr for store og gå dem inn selv). 

Skrevet

Hvis du skal stå stille kan du ha Neos fotposer utenpå skoene igjen. Jeg pilker en del, da bruker jeg det. 

Skrevet

Hei, jeg har slitt med raynauds i mange år og her er mine beste tips; nesnalobber og uggs. Det viktigste for meg er at det er ull, og de må være myke. Stive skinnsko o.l. Er drepen for føttene mine om vinteren. Joggesko er bedre faktisk. 

Jeg foretrekker at nednalobbene/uggsene er en str for stor. Også har jeg på meg tynne ullsokker(som ikke kan være stramme) og termosokker fra clas Olson utenpå de igjen. 

Anonymkode: a0b79...625

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

2 år? 😮Jeg får i løpet av en måned

Anonymkode: 25ca2...214

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...