Gå til innhold

Hvorfor stalker noen folk?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva er greia dems? Hva ønsker de å oppnå? Har selv hatt en stalker i 3 år nå. Han ringer meg ukentlig med skjult nummer og av og til med sitt vanlige nummer🤷🏻‍♀️ Han oppretter nye facebook profiler, snapchat osv og prøver å adde meg. Om jeg da blokkerer oppretter han bare ny.. Vi var på en date for lenge siden og etter det har jeg ikke fått fred. Har sagt klart ifra at jeg ikke ønsker noe mer kontakt men det er som å snakke til veggen. Folk som holder på slik og aldri gir opp, hvorfor gjør de det? Klarer bare ikke forstå hva de vil oppnå med å holde på slik. Må isåfall ha store fritidsproblemer.

Anonymkode: 085f3...238

• Hjerte 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Når du har vært på dage med han nør du vite hva han hete: anmeld han til politiet

Anonymkode: 7ef0f...f0c

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Hvorfor gjør dem det?

Her høres det ut som denne personen har skapt en overveldende ide om at du med din kjærlighet skal gjøre livet hans godt. Han har blitt avhengig av kontakt med deg, der han lever et liv sentrert rundt den ideen om at dere skal bli et par.

Begge dere har best av at dette slutter, og her kan vel politiet hjelpe til. Hvis du gidder så kan du si til han at han vil få det bedre hvis han velger motsatte, aktiv unnvikende av deg.

Lykke til, kjip situasjon.

• Liker 1
Skrevet

Psykisk sykdom

Anonymkode: 387f1...461

• Liker 4
Skrevet

Det skyldes en psykiatrisk lidelse. Akkurat som noen skifter personlighet og noen vasker seg tvangsmessig.

Anonymkode: f7bff...94d

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Hva er greia dems? Hva ønsker de å oppnå? Har selv hatt en stalker i 3 år nå. Han ringer meg ukentlig med skjult nummer og av og til med sitt vanlige nummer🤷🏻‍♀️ Han oppretter nye facebook profiler, snapchat osv og prøver å adde meg. Om jeg da blokkerer oppretter han bare ny.. Vi var på en date for lenge siden og etter det har jeg ikke fått fred. Har sagt klart ifra at jeg ikke ønsker noe mer kontakt men det er som å snakke til veggen. Folk som holder på slik og aldri gir opp, hvorfor gjør de det? Klarer bare ikke forstå hva de vil oppnå med å holde på slik. Må isåfall ha store fritidsproblemer.

Han ønsker åpenbart at du skal være i et forhold med han selv om du ikke vil ha noe med han å gjøre som vitner om svært begrensede sjelsevner. Syns du bør anmelde han. Mange som har vanskelig for å takle avvisning og kan bli litt intens etter brudd/avvisning, men de fleste skjønner at slaget er tapt etter noen dager, noen uker, noen måneder. Når han plager deg flere år senere er det åpenbart at ting ikke er rett fatt med han. 

Anonymkode: 7361f...5cc

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Anbefaler deg å ta en titt på denne artikkelen.

https://www.psychologytoday.com/us/blog/talking-about-trauma/201306/in-the-mind-stalker

Skrevet

Dette er pga at personen er psykisk syk. Hva grunnen er, varierer fra person til person.

Det har ingenting med at han er ekstra mye forelsket i deg å gjøre. Eller at han ikke klarer å komme over deg. Det har ingenting med deg å gjøre. Du var bare et uheldig offer som var på feil sted til feil tid.

Anonymkode: 9ba41...1a3

• Liker 3
Skrevet

Mulig han trenger en clousure? At han lurer på hvorfor du dumpet han? 

Anonymkode: 14240...0ac

Skrevet

Når hadde du sist kontakt med denne personen? Har du ikke blokkert hans vanlige nummer?

Anonymkode: ac9ab...fed

Skrevet

Makt. De elsker følelsen av at de har makt over noen, at den de stalker føler seg stalket. At de snakker om stalkeren, at de skriver innlegg om stalkeren på nettforum, at du kjenner på irritasjon, redsel når han tar kontakt. Stalkeren koser seg når han på denne måten blir en del av ditt liv og din hverdag selv om du ikke vil det. Enkelte stalkere hjelper det ikke engang å politianmelde, det gir bare mer vann på hjulet, stalkeren kjenner mestring og han speeder bare opp den plagsomme adferden. 

Det eneste som hjelper er å ikke bry seg. Selv om du blir forbannet, irritert eller redd så ikke vis det. Møter du han på butikken så vis han et steinansikt, vis han at han er en absolutt nobody for deg og at han ikke er verdt et smil, et hei, et redselsfullt blikk eller gisp. Det er eneste måten 

Anonymkode: 31c76...bb1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...