Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva hjalp deg aller mest? 🤞🏻 Både i starten og gjennom riene før pressrier. 

Anonymkode: f019a...33f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kroppen min hoppet liksom over den rolige starten og begynte rett på med kraftige og regelmessige rier, så det kjentes likt ut fra første rie til første pressrie. Hadde en intens pressing i ryggen som ikke ga seg mellom riene, og den pressingen var helt uutholdelig når jeg hadde ryggen inntil noe og når jeg satt. Det eneste som hjalp var å stå. Da vi kom på sykehuset fikk jeg ikke lengre lov til å stå fordi de ville ha meg oppi sengen hele tiden (babyen var veldig stresset), og da hjalp det å stå på knærne. 😄

Anonymkode: db61b...20b

Skrevet

I starten var jeg avhengig av varmeflasker både på magen og ryggen, det hjalp en del. Tok vel også Paracet etter instruks fra fødeavdelingen før vi kom inn, men det hjalp ikke akkurat. Riene ble dritvonde og jevne etter 5-6 timer og jeg spydde av smerte, så vi dro på sykehuset da. Ventet 7 timer til på epidural fordi jeg måtte ha over 4 cm åpning. Epiduralen funket noen timer, men ikke før jeg fikk maksdose. Da den ikke fungerte lenger og fremgangen var dårlig, fikk jeg spinalbedøvelse og maksdose med riestimulerende drypp. Siden jeg ble aldeles lam fra magen og ned av spinalbedøvelsen så var det vel den som fungerte best, men det var kun i to timer. Da hadde jeg ingen smerter, så det var helt nydelig. Resten var et rent helvete, spesielt siden babyen var stjernekikker leeenge, men snudde seg heldigvis rett vei før han kom ut.

Anonymkode: e2e98...f27

Skrevet

Har ikke født. Men har gjort klar varmdflaske. Instruert samboer i massasje (vet jo ikke om jeg vil like det eller ei under rier). Tenker å ta en varm dusj hvis det kan hjelpe. Har ellers tenkt å forsøke å være litt aktiv (stå/gå i stuen) hvis jeg klarer da det kam gi framgang. For det er det ikke sikkert jeg orker når riene bygger seg mer opp. 

Anonymkode: 2f92e...8aa

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...