Jytte Skrevet 11. september 2022 #2 Skrevet 11. september 2022 Rosagodis skrev (7 timer siden): Piller, Shampo, kur??? Klipp deg når det er nymåne. 1 2
AnonymBruker Skrevet 11. september 2022 #3 Skrevet 11. september 2022 Kosttilskuddet Hair Luxious skal funke bra (selges på apotek). Det er tabletter med megadoser B-vitamin (biotin) og mineralene kobber, selen og sink. Magnesium og D-vitamin i tillegg, så blir du som et lykketroll i løpet av en måneds tid, sier de som har prøvd. https://www.apotek1.no/produkter/hair-luxious-veg-vit-for-henne-970382p Anonymkode: 91411...6df
AnonymBruker Skrevet 13. september 2022 #4 Skrevet 13. september 2022 Hørt at sjampoen Fast skal hjelpe og at piller bare er tull. Jeg bruker minoxidil som er eneste beviste middelet mot hårtap men det vokser sakte Anonymkode: 6804d...e7a
AnonymBruker Skrevet 13. september 2022 #5 Skrevet 13. september 2022 Hva med denne ? Anonymkode: d2329...e42
Maskinfører Skrevet 13. september 2022 #6 Skrevet 13. september 2022 Yepp bare og klippe oftere så gror det fortere
AnonymBruker Skrevet 13. september 2022 #7 Skrevet 13. september 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Hva med denne ? Anonymkode: d2329...e42 Når vi leser innholdsfortegnelsen på boksen med Skin, Nails & Hair, ser vi at kosttilskuddet inneholder mineralene kroppen trenger for å lage proteinet kollagen. Kollagen er hovedingrediensen i hår, hud og negler og en masse annet. Til og med bein består av mye kollagen. 25 til 30 prosent av proteinmassen i kroppen er kollagen. Kosttilskuddet inneholder ikke vitaminene som er råvarer til hormonene som kroppen må ha for å utløse produksjon av kollagen (vitaminene B og D), men det går an å fylle på ved siden av. Anonymkode: 91411...6df 1
AnonymBruker Skrevet 13. september 2022 #8 Skrevet 13. september 2022 Så sant du ikke har noen mangler så er det ingenting du selv kan gjøre. Anonymkode: fdd32...368 1 2
AnonymBruker Skrevet 13. september 2022 #9 Skrevet 13. september 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Så sant du ikke har noen mangler så er det ingenting du selv kan gjøre. Anonymkode: fdd32...368 Hvis du har problemer med å danne kollagen (som vises bl.a. ved at håret blir tynnere), er sannsynligheten for at du har mangel overhengende. Du har to metoder for å teste mangel: 1) Ta en blodprøve og stole på at resultatet stemmer. Blodprøver forteller bare hvordan det står til i blodet og sier ikke noe om hvor mye mineraler du har i resten av kroppen. 2) Ta tilskudd for å se om det gjør noen forskjell. Å ta tilskudd med mineraler og vitaminer innenfor anbefalte mengder er helt trygt. Det er derfor vi har anbefalingene. Det eneste du risikerer er at problemet løser seg. Anonymkode: 91411...6df
AnonymBruker Skrevet 13. september 2022 #10 Skrevet 13. september 2022 AnonymBruker skrev (56 minutter siden): Hvis du har problemer med å danne kollagen (som vises bl.a. ved at håret blir tynnere), er sannsynligheten for at du har mangel overhengende. Du har to metoder for å teste mangel: 1) Ta en blodprøve og stole på at resultatet stemmer. Blodprøver forteller bare hvordan det står til i blodet og sier ikke noe om hvor mye mineraler du har i resten av kroppen. 2) Ta tilskudd for å se om det gjør noen forskjell. Å ta tilskudd med mineraler og vitaminer innenfor anbefalte mengder er helt trygt. Det er derfor vi har anbefalingene. Det eneste du risikerer er at problemet løser seg. Anonymkode: 91411...6df Hva med disse da? https://www.farmasiet.no/catalog/kosttilskudd-og-ernaering/plantebaserte-legemidler-og-naturmidler/hair-lux-henne-vegan-vitamin-60,5009859?gclid=EAIaIQobChMIptif3sSS-gIV8AqiAx3xNgk5EAQYAyABEgIdkvD_BwE Anonymkode: a9c3f...99b
AnonymBruker Skrevet 13. september 2022 #11 Skrevet 13. september 2022 Ølgjær tabletter. Finnes pulver også tror jeg. Anonymkode: 0fe2e...736
AnonymBruker Skrevet 13. september 2022 #12 Skrevet 13. september 2022 AnonymBruker skrev (22 minutter siden): Hva med disse da? https://www.farmasiet.no/catalog/kosttilskudd-og-ernaering/plantebaserte-legemidler-og-naturmidler/hair-lux-henne-vegan-vitamin-60,5009859?gclid=EAIaIQobChMIptif3sSS-gIV8AqiAx3xNgk5EAQYAyABEgIdkvD_BwE Anonymkode: a9c3f...99b Forskjellen er at denne også har en megadose B-vitamin (60 ganger anbefalt daglig dose) i tillegg til mineralene som finnes i den andre. Anonymkode: 91411...6df
AnonymBruker Skrevet 13. september 2022 #13 Skrevet 13. september 2022 Håret vokser omtrent like fort hos alle. Lite du kan gjøre med felles biologi. De eneste faktorene som forstyrrer prosessen er kreftbehandlinger som cellegift eller stålebehandling, men da handler det om hårtap. Det gjør også Alopecia og andre hårsykdommer. Det som skjer er at mange med tynt hår opplever at håret vokser senere fordi tuppene som slites av varmebehandling, farging ect blir tynnere, men hos de med tjukt hår (genetisk) så er ikke tuppene så merkbart tynne. Ikke kast penger bort på sånne pseudo-vitenskapelige greier. Tro meg, jeg har selv prøvd det meste. Men da jeg observerte håret på en bekjent da hun var mest underernært grunnet spiseforstyrrelse, og så at det likevel var dobbelt så tjukt som mitt selv om jeg spiser nok og sunt, så skjønte jeg at om jeg skulle kaste bort penger på hårgreier så måtte det bli extensions. Anonymkode: 49a5c...006 2
AnonymBruker Skrevet 13. september 2022 #14 Skrevet 13. september 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Håret vokser omtrent like fort hos alle. Lite du kan gjøre med felles biologi. De eneste faktorene som forstyrrer prosessen er kreftbehandlinger som cellegift eller stålebehandling, men da handler det om hårtap. Det gjør også Alopecia og andre hårsykdommer. Det som skjer er at mange med tynt hår opplever at håret vokser senere fordi tuppene som slites av varmebehandling, farging ect blir tynnere, men hos de med tjukt hår (genetisk) så er ikke tuppene så merkbart tynne. Ikke kast penger bort på sånne pseudo-vitenskapelige greier. Tro meg, jeg har selv prøvd det meste. Men da jeg observerte håret på en bekjent da hun var mest underernært grunnet spiseforstyrrelse, og så at det likevel var dobbelt så tjukt som mitt selv om jeg spiser nok og sunt, så skjønte jeg at om jeg skulle kaste bort penger på hårgreier så måtte det bli extensions. Anonymkode: 49a5c...006 Tynt hår handler vel ikke om lengden på håret? Slik jeg opplever det, handler det om antall hårstrå,ikke om lengden på hårstråene? Og antall hårstrå kan variere, etter hvor mange av hårsekkene som fungerer. Anonymkode: 91411...6df
AnonymBruker Skrevet 13. september 2022 #15 Skrevet 13. september 2022 AnonymBruker skrev (På 11.9.2022 den 13.46): Kosttilskuddet Hair Luxious skal funke bra (selges på apotek). Det er tabletter med megadoser B-vitamin (biotin) og mineralene kobber, selen og sink. Magnesium og D-vitamin i tillegg, så blir du som et lykketroll i løpet av en måneds tid, sier de som har prøvd. https://www.apotek1.no/produkter/hair-luxious-veg-vit-for-henne-970382p Anonymkode: 91411...6df Ikke finn på å kjøpe dette bullshitet her😅 Får det samme innholdet i en multivitamin boks til 79 kr og også her vil man mest sannsynlig tisse ut det meste. Kroppen har ikke samme utbytte av kjemisk fremstilte vitaminer som med matvarer som inneholder det samme! Anonymkode: dc090...ba5 1
AnonymBruker Skrevet 13. september 2022 #16 Skrevet 13. september 2022 AnonymBruker skrev (44 minutter siden): Ikke finn på å kjøpe dette bullshitet her😅 Får det samme innholdet i en multivitamin boks til 79 kr og også her vil man mest sannsynlig tisse ut det meste. Kroppen har ikke samme utbytte av kjemisk fremstilte vitaminer som med matvarer som inneholder det samme! Anonymkode: dc090...ba5 Hva er kjemisk framstilte vitaminer? Vitamin B3 er et stoff som heter niacin. Om du spiser niacin som er tilsatt i mat eller niacin som er tilsatt i tabletter er uvesentlig. Det er nøyaktig det samme stoffet og kroppen tar det like godt opp fra fordøyelsen. Vitamin D kan bare lages ved å belyse kolesterol med UVB-lys. Du produserer det selv når UVB-stråler fra sola treffer kolesterolmolekyler i huden. Når du spiser D-vitamintilskudd, er det meste laget av kolesterol fra lanolin i saueull, som blir belyst med UVB-lys. D-vitamin er ikke mulig å produsere mer kunstig enn det. Når du drikker melk eller spiser smør med ekstra D-vitamin, er D-vitaminet som er tilsatt laget av fett fra saueull. Om du spiser det i ost eller tabletter spiller ingen rolle. Både D-vitaminet og virkningen er nøyaktig den samme. Mineralene kroppen trenger er grunnstoff. Enten det heter magnesium, kobber, gull eller sink, er det ikke mulig å lage det kunstig. Grunnstoff utvinnes. Den der ideen om at vitaminer og mineraler virker bedre når de kommer gjennom maten er tull. Anonymkode: 91411...6df 1
Rosagodis Skrevet 13. september 2022 Forfatter #17 Skrevet 13. september 2022 (endret) AnonymBruker skrev (7 timer siden): Hørt at sjampoen Fast skal hjelpe og at piller bare er tull. Jeg bruker minoxidil som er eneste beviste middelet mot hårtap men det vokser sakte Anonymkode: 6804d...e7a Den tok jeg i 7 mnd altså minoxidill.. Slitsomt og brukte to ganger om dagen også fikk jeg skinn sjegg / hvitt svært dun på kinnene. Men mistet håret til slutt for det. Jeg tok spironolaktone mot hormon plager, brukte dermaroller OG minoxidil i 7 mnd uten noe hårtap i det hele tatt... Jeg ble så glad... Men så datt det bare ut igjen😪😪😪😪 .... Har prøvd alt mellom himmel og jord.... Men det her er det eneste som har hjulpet meg.... Men ikke hjulpet meg ikke hjulpet meg fult ut om man kan si det så.... Hadde ikke oppfølging med blodprøver osv... Så måtte prøve og gå opp og ned på pillene. Ikke noe hjalp så jeg sluttet.... Begynt med spironolactone i igjen nå og krysser fingrene..... Endret 13. september 2022 av Rosagodis
AnonymBruker Skrevet 14. september 2022 #18 Skrevet 14. september 2022 Rosagodis skrev (8 timer siden): Den tok jeg i 7 mnd altså minoxidill.. Slitsomt og brukte to ganger om dagen også fikk jeg skinn sjegg / hvitt svært dun på kinnene. Men mistet håret til slutt for det. Jeg tok spironolaktone mot hormon plager, brukte dermaroller OG minoxidil i 7 mnd uten noe hårtap i det hele tatt... Jeg ble så glad... Men så datt det bare ut igjen😪😪😪😪 .... Har prøvd alt mellom himmel og jord.... Men det her er det eneste som har hjulpet meg.... Men ikke hjulpet meg ikke hjulpet meg fult ut om man kan si det så.... Hadde ikke oppfølging med blodprøver osv... Så måtte prøve og gå opp og ned på pillene. Ikke noe hjalp så jeg sluttet.... Begynt med spironolactone i igjen nå og krysser fingrene..... Siden du har forsøkt alt, har du forsøkt tilskudd med vitaminene og mineralene som hårsekkene er avhengig av for å produsere hår? Det er i hovedsak mineralene sink og magnesium og vitaminene B3 (niacin), B7/B8 (biotin) og D-vitamin. Hvis hårsekkene i hodebunnen (der håret produseres) er hårfabrikker, er vitaminene og mineralene råvarer som er kritiske for produksjonsprosessen. Fabrikkene får ikke produsert hår uten nok råvarer. Anonymkode: 91411...6df
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå