AnonymBruker Skrevet 10. september 2022 #1 Skrevet 10. september 2022 Den blå streken er hvor rumpa er, den røde er hvor skrittet til dressen er. Den grønne pila viser hvor den skrukkete delen optimalt burde vært. Ville dere brukt dressen denne sesongen? Det er en regndress, men har vinterdress i samme størrelse og de er like stor og samme str. 4 år, så aktiv i lek. Anonymkode: aa8db...030
HerKommerMummi Skrevet 10. september 2022 #2 Skrevet 10. september 2022 Den er selvfølgelig alt for stor! 2
AnonymBruker Skrevet 10. september 2022 #3 Skrevet 10. september 2022 Den er for stor og blir tung å løpe og leke i. Anonymkode: 4300b...d7b 2
AnonymBruker Skrevet 10. september 2022 #4 Skrevet 10. september 2022 Alt for stor Anonymkode: a643c...de2 2
AnonymBruker Skrevet 10. september 2022 #5 Skrevet 10. september 2022 Jeg synd denne ser helt grei ut, ja litt stor, men barn i den alderen løper ikke sååå mye at det blir et hinder. Regndresser brukes ikke så mye som vinterdress og vinterdresser er ofte ganske lette. Det er ofte et større problem med for små dresser hvor barna ikke kan bøye seg ordentlig fordi de blir for korte i skrittet. De sitter ofte rolig med bøtte og spade eller aker, og da får de som regel hjelp av en voksen til å dra akebrettet. Det er bare fint å ha litt plass under dressen til et lag ull, og fint å kunne bruke dresser i to sesonger. Når de er 5-6 år gamle så løper de mer, men i denne alderen så er dette helt fint. Ser ofte barn som ser akkurat slik ut og som storkoser seg i utetiden. Mor til 2 og barnehagelærer 😊 Anonymkode: c82bc...885 11
AnonymBruker Skrevet 10. september 2022 #6 Skrevet 10. september 2022 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Jeg synd denne ser helt grei ut, ja litt stor, men barn i den alderen løper ikke sååå mye at det blir et hinder. Regndresser brukes ikke så mye som vinterdress og vinterdresser er ofte ganske lette. Det er ofte et større problem med for små dresser hvor barna ikke kan bøye seg ordentlig fordi de blir for korte i skrittet. De sitter ofte rolig med bøtte og spade eller aker, og da får de som regel hjelp av en voksen til å dra akebrettet. Det er bare fint å ha litt plass under dressen til et lag ull, og fint å kunne bruke dresser i to sesonger. Når de er 5-6 år gamle så løper de mer, men i denne alderen så er dette helt fint. Ser ofte barn som ser akkurat slik ut og som storkoser seg i utetiden. Mor til 2 og barnehagelærer 😊 Anonymkode: c82bc...885 Hun løpet mye og sitter lite i ro... 😅Litt lek i sandkassa, men det er morsommere i klatrestativet, og å stå i husken osv. Anonymkode: aa8db...030
AnonymBruker Skrevet 10. september 2022 #7 Skrevet 10. september 2022 HerKommerMummi skrev (59 minutter siden): Den er selvfølgelig alt for stor! Det er jo ingen selvfølge, da hadde jeg ikke trengt å spørre. Skjerp deg. Anonymkode: aa8db...030
AnonymBruker Skrevet 10. september 2022 #9 Skrevet 10. september 2022 AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Jeg synd denne ser helt grei ut, ja litt stor, men barn i den alderen løper ikke sååå mye at det blir et hinder. Regndresser brukes ikke så mye som vinterdress og vinterdresser er ofte ganske lette. Det er ofte et større problem med for små dresser hvor barna ikke kan bøye seg ordentlig fordi de blir for korte i skrittet. De sitter ofte rolig med bøtte og spade eller aker, og da får de som regel hjelp av en voksen til å dra akebrettet. Det er bare fint å ha litt plass under dressen til et lag ull, og fint å kunne bruke dresser i to sesonger. Når de er 5-6 år gamle så løper de mer, men i denne alderen så er dette helt fint. Ser ofte barn som ser akkurat slik ut og som storkoser seg i utetiden. Mor til 2 og barnehagelærer 😊 Anonymkode: c82bc...885 Har selv en 4åring og de sitter ikke nødvendigvis så mye i ro og leker med bøtter og spader. Her er det kappløping, klatring, dissing, sykling og mye aktiv leking hele tiden, og det ser jeg er på mange av de andre barna på hennes avdeling også, de er alle 3-5 år på den avdelingen. Når de aker, så liker de best at en av de drar akebrettet og så bytter de på det.. Regndresser kan også være noe som brukes mye, det brukes mye her, men så bor vi også i Bergen da. For mitt barn hadde den vært for stor, for mitt barn er aktiv, slik de andre også på hennes avdeling er. Så det kommer jo an på hvordan ditt barn er, stille og rolig leking slik barnehagelæreren over her påstår at 4åringer er, eller aktiv slik mange andre 4åringer er. Barn er forskjellig, så du bør jo rett og slett se hvor enkelt det er for ditt barn å bevege seg i den eller ikke. Anonymkode: 7439b...c68 1
AnonymBruker Skrevet 10. september 2022 #10 Skrevet 10. september 2022 For stor Anonymkode: 15c2f...20f
AnonymBruker Skrevet 11. september 2022 #11 Skrevet 11. september 2022 Går helt fint, skal jo ofte ha flere lag inni den. Syns det er myyyye verre med for små dresser, da klarer de ikke bevege seg i det hele tatt. Anonymkode: 9865e...caf 1
AnonymBruker Skrevet 11. september 2022 #12 Skrevet 11. september 2022 Den er helt perfekt. Neste år sitter den som et skudd. Barn vokser jo fort i den alderen. Anonymkode: 93b09...fe4 4
AnonymBruker Skrevet 11. september 2022 #13 Skrevet 11. september 2022 Ville IKKE brukt den denne sesongen, da den tydelig er ALT for stor. Anonymkode: 21a22...224 1
AnonymBruker Skrevet 11. september 2022 #14 Skrevet 11. september 2022 Den er innafor, tenker jeg. Anonymkode: 7a4dd...903 1
AnonymBruker Skrevet 11. september 2022 #15 Skrevet 11. september 2022 Støvlene vil holde beina på dressen på plass så sant ankelstrikken ikke er stor/slakk, så jeg synes det er greit. Hadde det vært en tykk og foret vinterdress eller en parkdress der man bruker sko til så hadde det ikke fungert. Anonymkode: 9e1fd...a5c 4
AnonymBruker Skrevet 11. september 2022 #16 Skrevet 11. september 2022 Jeg ville sikkert brukt den. Med støvler på og flere lag inni dressen så hadde jeg nok tenkt at det gikk fint. Det kan hende det blir hakket mer styrete for henne å løpe rundt med en litt for stor dress,men kan du kompensere ved å kjøpe ekstra gode sko/støvler? Sånne lette, men gode? Anonymkode: f5fe7...8e8
AnonymBruker Skrevet 11. september 2022 #17 Skrevet 11. september 2022 Arvet en tilnærmet ubrukt helårsregndress denne sesongen som var et nummer for stor til min. Den ble raskt slitt flere plasser på bena pga foldene som la seg gnisset mot hverandre konstant. Hadde byttet til mindre størrelse for å slippe å ødelegge dressen med unødige slitasjehull man får når dressen ikke passer. Anonymkode: e15de...658 1 2
AnonymBruker Skrevet 11. september 2022 #18 Skrevet 11. september 2022 Alt for stor. Kjøp en størrelse mindre. Vi har kjøpt passe størrelse hvert år og det holder alltid hele sesongen. Anonymkode: 0a543...b69
AnonymBruker Skrevet 11. september 2022 #19 Skrevet 11. september 2022 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Arvet en tilnærmet ubrukt helårsregndress denne sesongen som var et nummer for stor til min. Den ble raskt slitt flere plasser på bena pga foldene som la seg gnisset mot hverandre konstant. Hadde byttet til mindre størrelse for å slippe å ødelegge dressen med unødige slitasjehull man får når dressen ikke passer. Anonymkode: e15de...658 Dette kan være greit å ta i betraktning, TS. Litt for stor er bedre enn litt for liten, men blir dressen altfor diger risikerer man at den ødelegges. Anonymkode: 15f92...f60
AnonymBruker Skrevet 11. september 2022 #20 Skrevet 11. september 2022 Hvilken str er dressen, og hvor lang er barnet? Anonymkode: 3971c...f2d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå